/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
ATA Harddisk.
Fra : stjuma
Vist : 444 gange
100 point
Dato : 28-01-05 21:33

Hejsa.

Stiller en ATA harddisk særlige krav til computeren? Her tænker jeg på hastighed m.m.
mvh
Steen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-01-05 21:47

Er det en bestemt computer du tænker på? Der kan være nogle bios problemer ved ældre PC'er

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 28-01-05 21:53

Hej Tedd.

Det drejer sig om min udeboende søns computer, som jeg ikke kender på forhånd, men den er en 7-8 år gammel. Hvad skal jeg kigge efter, når jeg ser den?

mvh
Steen.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 28-01-05 21:55

hvis computeren er så gammel så kan det næsten ikek svare sig at sætte en anden HD i.. måske bedre at kigge i den blå avis efter en anden com til billige penge..

Junior

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-05 21:55

Ikke ud over evt. størrelse som Tedd siger.
Harddiske på samme kabel "kører" ikke hurtigere en den langsomste.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-01-05 22:00

Du skal nok ikke regne med at du kan køre med en harddisk over 32 GB uden at have den partitioneret først! Spørgsmålet er nok hvad sønniken skal bruge PC'en til?

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 28-01-05 22:05

Han bruger den til at surfe på nettet, bruge Messenger, lave lidt hjemmeside. Han har fundet et godt tilbud - synes han - han kan købe en disk på 80 GB til 395,- kr.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-01-05 22:09

Ja det ligger de billigste på så det er jo godt nok!

Accepteret svar
Fra : ultra2

Modtaget 100 point
Dato : 28-01-05 23:26

fdisk den og kør en ren install det er det bedste
er hd for stor så del den i 2

alders mæsig burde den kunne køre med 80 gb

måske en opdatereng af bios ville hjælpe

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 29-01-05 10:51

selvom bios ikke kan kende den så kan jan jo bare dele den igenem windows først og formaterer så bytte om på den og den gamle og formaterer derfra
mine oplevelser med at bios ikke kan kende de store hd er at det ikke betyder noget så længe windows kan
mvh cbsjanten

Godkendelse af svar
Fra : stjuma

Dato : 29-01-05 12:41

Tak for svaret ultra2.