/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ingen firewall!!!!
Fra : RuneBadune
Vist : 410 gange
200 point
Dato : 28-01-05 19:11

Efter jeg installerede edonkey fra edonkey.com kom der en helt masse spyware og lort med som mit dejlige ms antispyware beta 1 opfangede...! Det var først da jeg slog restore point fra at jeg fik fjernet det helt. Det er også mærkeligt, edonkey er ikke blevet installeret, det eneste spor af programmet var en fs fil der lå i c:\windows\prefetch som jeg har fjernet...

Ok det helt mærkelige er at min firewall er blevet slået fra! Når jeg prøver at gå ind i firewall settings i control panel siger den:

"Win Firewall cannot be displayed because the associated service is not running. Do you want to start the win firewall/internet connection sharing service?"

og hvis jeg vælger yes:

"Win cannot start the Win firewal / ICS service"

Jeg vil gerne vide hvordan jeg får firewallen back in business og i øvrigt et bud på hvad der er sket (hvad er der fx gået galt med installationen af edonkey?)... Og er der et bedre file sharing programme end edonkey og kazaar som ikke smadrer ens pc?

mvh Rune

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 28-01-05 19:21
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-05 19:38

Du skal nok lige fjerne 'dinglende' registrerings-nøgler med : http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html

Det kunne skyldes en 'dårlig' afinstallation af skidtet ( = edonkey !!!....hold dig fra P2P ! )
Hvis du bruger XP ? Huskede du så at slå systemgendannelse fra, da du ryddede op ?

Det plejer at hjælpe Husk at slå den til igen bagefter

http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/rstrui.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-05 19:43

fildeling= spyware/virus/trojaner-deling!

Prøv lige, at højreklikke på denne computer, vælg Administrer - Find Tjenester og programmer vælg Tjenester.
Find Windows Firewall og dobbeltklik på denne, og se efter om servicen er startet ellers prøv at gøre det.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 28-01-05 19:44

eventuelt dc++

måske du ku tjekke om edonkey har lagt sig i en mappe under c:\program files\????

Firewallen slået fra tyder på at du har fået en virus! Hvis jeg var dig ville jeg skaffe Service pack 2 da den stopper en masse (rigtig god)! Hvis du allerede har firewall fra SP 2 skal du skaffe dig et antivirus program. Her kan du hvertfald få et gratis scan fra online, men antivirus program ville være bedre: http://www.stop-sign.com/se/se046.php?n=s_7s_anti_free&kw=7s_free+antivirus&pg=%26se_spin&ver=online
Evt tjek din bundkort cd om du ikke har fået pc-cillin med til! Det er skide godt!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-05 19:49

..eller slå din firewall fra og brug denne istedet :http://download.com.com/3001-2092-10184369.html

..fra http://sygate.com

Den er gratis og jeg har nul problemer med dette udmærkede program

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 31-01-05 16:55

Til molokyle:

Jeg har dl'et Tweaknow regcleaner. Den finder 119 issues efter scan og foreslår at fjerne "de kendte" af dem... Hvad er det præcis den finder og rydder op i og er det sikkert at fjerne de "ukendte" paths (fx er der en del HKEY_CLASSES_ROOT\.....)????

Programmet ser fint ud, jeg vil bare gerne vide hvad jeg rydder op i...

-Rune

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 01-02-05 18:18

...og ja jeg har service pack 2 og norton antivirus (som ikke finder noget), og jeg slog systemgendannelse fra (restore point) og har slået den fra igen!

-Jeg har fjernet de "kendte" paths med Regcleaner med det har ikke ændret noget på min firewall.

Selvfølgelig kan jeg installere en ny firewall, men jeg kan godt lide det hele bliver styret fra ét center... (Norton er også kompatibelt med win security center...)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-05 18:21

Du er svær, at hjælpe når du ikke følger eller besvarer anvisninger.

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 01-02-05 18:53

BjarneD...

Når jeg følger dine anvisninger får jeg at vide:

"Could not start the Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS) service on Local Computer.

Error 10047: An adress incompatible with the requested protocol was used"

Håber det bliver lettere at hjælpe! -Rune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-05 19:41

Ja, det kunne tyde på, at du har fået en systemfejl og så vil jeg foreslå, at du ser om du har mulighed for at fjerne og geninstallere SP2 hvor jeg formoder fejlen kan rettes. Fejlen kan nemt være forårsaget af virus.

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 01-02-05 23:09

hvordan fjerner jeg SP2 og er det sikkert? Hvad med error 10047 kan man ikke finde noget mod det?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 200 point
Dato : 01-02-05 23:35

SP2 fjernes i Kontrolpanel - Tilføj eller fjern programmer

Fejlen melder om
>>Event ID 10047
Event Message
Too many references used. The requested operation contained additional information that cannot be processed correctly through the remote connection. Retry the request, or contact the supplier for the current application. <<

Årsagen er noget uklar da jeg ikke rigtigt er klar over hvad der sker på din maskine og hvad du reelt har foretaget.
Det er svært, at komme med et præcist bud fordi det er noget rod med de p2p programmer og fejlinstallationer kan lave meget ravage.
Jeg vil ikke garantere, at en reinstallation af SP2 rent faktisk hjælper, men det er det mindst indgribende jeg kan finde på i forhold til effekten af fejlen, men hvis der er flere fejl du ikke har opdaget er det svært at forudsige resultatet, men det burde ikke give problemer at fjerne SP2 hvor firewall'en jo kommer fra.

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 04-02-05 17:11

Jeg har selv fundet ud af at løse problemet. Det blev gjort ved af reset'e winsock'en... jeg skriver et tip om det

Jeg gir point til BjarneD for i at prøve!

Godkendelse af svar
Fra : RuneBadune

Dato : 05-02-05 18:54

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-02-05 19:03

Fint!