/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Slutte PC til TV
Fra : tbayj
Vist : 479 gange
200 point
Dato : 28-01-05 19:06

Jeg ved godt at der er mange som har været omkring dette emne, men jeg har prøvet alt! Jeg vil gerne se nettv på mit tv. Jeg kan godt se min computer skærm på mit tv, men når jeg prøvet at afspille video på min pc kan jeg ikke se det på mit TV. Det er et helt nyt fjernsyn med scart stik osv. Jeg har også de fornødne kabler. Forstår ikke at det skal være så svært!
Grafik Kort:
Grafik Kort NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 (64 MB)
3D Acclerator nVIDIA GeForce2 MX/MX 400
Monitor Fujitsu Siemens C779 (YEPK008329)

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 210 point
Dato : 28-01-05 20:22

Det er svært, men prøv at vælge den AVI kanal, som videoen er forbundet til fjernsynet med, altså scartstikket.
Ovenover scartstikket på fjernsynet står der hvad nr. AVI 1 eller 2 måske 3.
Kanalen finder du så med fjernbetjeningen.Jeg er nu ikke sikker på jeg har forstået dig rigtig,når du skriver "afspille video på din PC" den burde du jo afspille direkte i fjernsynet (videoen) og så finde den rigtige AVI kanal.
Du burde også få fat i det program der hedder "TV-Tool" find det på Google,det er lidt nemmere så hvis man bruger det, men det er svært,og noget langsommeligt noget at rode med.
Så held og lykke. Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-01-05 20:37

Har du sat den til clone mode?

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 28-01-05 22:42

Jeg har godt nok ikke løsningen til dig. Men jeg kan fortælle at jeg selv engang havde et kort næste magen til dit, mit var bare et MX 200.
Jeg havde også store prøblemer med at få det til at vise noget på Tv'et, men på en eller anden kryptisk måde fik jeg lavet en genvejs tast (Ctrl + å) så billedet kom over på Tv'et.
Jeg kan huske at det var et sted i (Egenskaber for skærm). Og så skulle Tv'et stå til S-VHS.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 29-01-05 10:26

Tak for jeres svar. Jeg prøver mig lige frem.

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 29-01-05 11:48

jeg fik løst mit problem med nettv ved at udvide skrivebordet over til tv'et og så trække vinduet over på tv'et.

du højreklikker på skrivebordet >> egenskaber >> indstillinger og vælger skærm 2 og trykker "udvid skrivebordet over på denne skærm"

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 29-01-05 13:13

Tv tool hjalp faktisk. Jeg prøvede på et gammelt fjersyn først. Men jeg ved ikke om jeg bruger det rigtigt. Nu er der også farver på fjernsynet. Er det godt for fjernsynet?

Kommentar
Fra : ChrisHeide

Dato : 29-01-05 15:16

Brugte selv en NVIDIA driver til mit skærmkort (Asus v7100 pro) under WinXP, her var der mulighed for at vælge hvilken skærm der skulle have fuldskærm. Herudover brugte jeg VideoLan (VLC) http://www.videolan.org/vlc/ til afspilning af film osv. Til Tv'et lod jeg vindows vælge driveren (TV). Det fungerede helt fint for mig.
Fordelen ved VideoLan er at den kan afspille alle formater undtagen det sidste nye Windows media format som bl.a. DR og DK4 bruger til deres udsendelser.

MVH
Chris

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-01-05 15:20

1. scartstikket skal side i en svhs scartindgang
2 tryk start / indstillinger / kontrolpanel . vælg nView desktop manager /egenskaber(propertis) / avanceret vælg geforce MX440 ( i faneblad) vælg nview display mode / vælg instillinger (device setting) vælg output / tv

kan du ikke komme til det skal du opgadere driveren

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 30-01-05 16:04

Jeg har prøvet tvtool nu og det virker. Er bare træt af at skulle betale for det. er der ikke et program som er ligeså godT. Det der videolan er det det samme?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-01-05 17:10

Hvis TV-Tool virker, så betal de 15-20 Dollars, det er jo godt at computeren virker, men uden ordentlige programmer går det ikke, så betal og se glad ud.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-01-05 17:26

nview følger med til nvidia grafikkort og eller kan du opgradere driveren
det bruger jeg når jeg skal have det over på tv'et

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 30-01-05 18:46

Men problemet med nview er at der ikke er farve på og billedet ikke er særlig godt!

Godkendelse af svar
Fra : tbayj

Dato : 19-03-05 19:03

Tak for svaret Keldd. Et lidt sent tilbage melding

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-03-05 19:12

Godt nok, glad for at du fik det klaret.
Hilsen
Keldd.