/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
<Molo> og <BjarneD> kig lige
Fra : Guild
Vist : 470 gange
1 point
Dato : 28-01-05 17:23

Jeg har en lille "bøn" til eksperterne, kig lige her: http://www.kandu.dk/dk/spg/59282
Hvis I ikke kan svare, er der vist kun én mulighed .. genbrugspladsen !
Der er 2 x 300 point i spil.
/PG

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-05 17:32

Har du været her:
h-klik denne comp>administrer>diskhåndtering>nede til høje>kan du se dit CD-drev

Jeg går ud fra at du har win 2000/XP

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-05 17:35

Pyh ha, nu skal man altså til at pudse briller.
Umiddelbart vil jeg give Refi ret.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 28-01-05 17:44

> emesen
Jeg tror du har "fat" i noget .. men jeg er på herrens mark .. er absolut ikke nørd. Jeg får disse meldinger:

Disk 0 ... (C:) i orden ... (E:) iorden
online

Cd-rom 0
intet medie

/PG

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-05 17:49

Det mener jeg er tegn på at drevet ses af systemet, men at mediet ikke læses.
Jeg har leveret nogle stykker til genbrugspladsen i årenes løb på grund af det samme, og derfor blev jeg også hidsig da jeg for nylig skulle genaktivere både Min FrontPage (XP version) og min Windows XP.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 28-01-05 17:49

> BjarneD
"Alles klar" !

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-05 17:51

Altså genaktivere fordi jeg udskiftede cd-rw drev.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 28-01-05 17:51

.. har lige set på klokken .. det er tid til at proppe rødvinen op .. nu skal vi se HÅNDBOLD !!
/PG

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-05 17:57

Jeg vil lige sikre mig.
Har du været inde i Comp og lave/sætte noget i.
Har den været åbnet.
Måske skulle du købe et nyt drev og sætte det i. 3-400
Vi kan anvise hvordan du gør

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-05 17:58

Hvis din maskine kan se drevet og siger det er OK, så ER det fordi laseren er beskidt.
Hvis en rense-cd ikke kan klare problemet, så ud med dyret og brug en vatpind.
Det samme gjorde men tidtigere med kassettebånd når man rensede tonehovedet.
Som tidligere sagt har jeg jævnligt problemet når jeg ikke bruger rense-cden tit nok.
Så "vand og sæbe" virker (nej - selvfølgelig lidt sprit på en vatpind)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-05 18:00

OK - teknikpause.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-05 18:01

Jeg kan varmt anbefale brillerens (den slags der også må bruges til coatede glas og plast) da sprit er hård ved plastdelene der bliver hårde og skøre af sprit, men ellers som Refi skriver.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-05 18:26

Enten en fysisk rensning af optikken i drevet (..som beskrevet ovenfor af BjarneD), opdatering af driveren, eller en 'kludder' henvisning i reg.basen ?
Rens lige med : http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html eller lignende.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-01-05 20:25

Du må ikke bruge sprit til rensning af den slags ting. Jeg selv bruger altid IsoPropylAlkohol eller PropylAlkohol. Det kan købes i ½L flaske hos Matas og koster kun en brøkdel af Brillerens. Og ½L holder formentligt resten af dit liv.
Shit Danmark tabte kampen.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 1 point
Dato : 28-01-05 20:29

Jamen Arne da betaler man for brillerens i Herning.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-01-05 20:33

Joda, hvor fås det gratis? Eller laver du det selv, og i givet fald af hvad?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-05 20:38

Jeg får da fyldt op hos optikeren, GRATIS. Der skal kun bruges få dråber og skulle man købe er det også formidabelt til solbriller.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-05 20:42

Det sker intet ved at bruge sprit - det er jo kun et lille stykke glas du renser, og som sagt på en vatpind.

Men brillerens, skærmrens eller lign. (det meste af den slags er nemlig lavet af propylalkohol) er da mere optimalt hvis man har det i huset.

Men ellers har du da ret arne. "Rene" midler er da bedst.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-05 20:42

Sprinklervæske til bilen af den slags der er frostsikret til -21° indeholder da også isopropylalkohol så skulle man have fint syn kunne det ske, at man var bilist og havde lidt i garagen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-01-05 20:46

Bjarne - Du tror da ikke selv på at du får noget GRATIS? Hvad Optikeren sætter til på gyngerne, tjener han ind på karrussellerne! Tro mig, du betaler for din brillerens.

Men OK, så kan du jo også lige så godt bruge det hvor det bruges kan. (Iso)PropylAlkohol er også fremragende til brillerensning.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 29-01-05 00:11

Guild> Før du smider drevet ud har jeg et ekstra forslag (måske har du allerede prøvet... men) når du nu alligevel er inde i disk-håndteringen:

-Højreklik på cd-drevet og vælg "Skift drev-bogstav og sti...."
-klik på knappen "Fjern" (og sig ok til diverse advarsler)
-genstart computeren
-gå i diskhåndteringen igen
-Højreklik på cd-drevet og vælg "Skift drev-bogstav og sti...."
-Vælg første ledige (sandsynligvis D)

Måske virker det lige pludseligt så...

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 29-01-05 00:13

Hov.
Put denne linje ind som den anden sidste:
-Tryk på "Tilføj"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-05 10:17

Hvis dit CD drev sidder som slave til HD'en på samme kontrollerkabel 1, kunne du også prøve at flytte det over som master på kontrollerkabel 2. Husk du skal flytte jumperen bag CD drevet for at skifte fra slave til master !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-01-05 13:33

Guild............har du set håndbold.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 02-02-05 15:53

1000 tak til jer allesammmen. Jeg har stået på hovedet i PC'en og prøvet ALLE jeres gode råd .. men det har været komplet umuligt .. løsningen blev desværre, som foreslået af <bjarned> .. genbrugspladsen, og på hjemturen en tur ind omkring computerbutikken. Nu kører det igen !
Point gives her: http://www.kandu.dk/dk/spg/59282
/PG

Godkendelse af svar
Fra : Guild

Dato : 02-02-05 15:54

Tak for svaret BjarneD.