/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows installation lukker ned
Fra : northernform
Vist : 314 gange
50 point
Dato : 28-01-05 17:14

Jeg er igang med at installere windows xp på en ny maskine (AMD Athlon XP) men efter 2 min lukker maskinen automatisk ned. Og har svært ved at tænde igen. Er det muligvis strømforsyningen der er røget?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-01-05 17:30

Hmm? Lyder mere som et varmeproblem med CPU'en!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-05 17:58

Enig! Tjek om køleren er monteret ordentligt på CPU'en og om der er pasta på. Tjek om ventilatoren arbejder frit.

Kommentar
Fra : Random

Dato : 28-01-05 18:00

Ja lyder sådan... Er det første gang der ligges software på computeren?

Tjek evt i bios hvor varm processoren bliver...

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 28-01-05 19:05

Ha,jeg havde samme problem,havde glemt at fjerne den film der sad på blæserens køleplade til cpu´en,

Kommentar
Fra : northernform

Dato : 29-01-05 14:00

I bios'en kan jeg se at system temp. er omkring 17 og CPU er omkring 80 max er 120 tror jeg nok, da jeg næsten ikke kan nå at læse det før den går ud. Det skal lige siges at maskinen har kørt fint i et par måneder.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-05 00:08

80 når du tænder for PC'en??? Så er det helt klart noget med varme, med mindre det er fahrenheit grader den regner med?

Kommentar
Fra : northernform

Dato : 30-01-05 16:10

Nej jeg regner med grad celsius. Hvad skal CPU'en normalt ligge på? Når jeg starter maskinen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-05 17:03

omkring 48 ligger min og stiger til ca. 60 ved hård brug!

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 30-01-05 17:04

Tror din cpu køler/blæser er stået af!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-05 17:10

Har du tjekket det du blev bedt om?

Godkendelse af svar
Fra : northernform

Dato : 30-01-05 17:11

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-05 17:12

Åbenbart ikke!