/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Min kat kradser sig til blods...????
Fra : tofle
Vist : 3504 gange
100 point
Dato : 28-01-05 16:56

Min kat ( killing på 9 mdr) er begyndt at kradse sig omkring hals/nakke regionen. Hun kradser og kradser. Og hun har da også lavet flere huller/rifter.Nogen af dem store.
Hvad kan være årsag til dette?
Hun kommer ikke udendørs, og hun har ikke lopper. Er blevet behandlet forebyg. m. Frontline.
Hun får Hill´s t/d at spise. Og lidt dåsekattemad engang imellem.
Der er ikke noget at se på hendes hun, hverken tør eller skællet.
Hvad kan være årsagen?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-01-05 16:59

Lopper.
Selv om du ikke umiddelbart kan se dem, kan en kat være smækfyldt med lopper.

Men dyrlægebesøg kommer du ikke uden om hvis det er så slemt som du siger.
Også selv om det skulle vise sig at være lopper, for så er din kat allergisk over for dem.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-01-05 17:01

Din kat, har den forresten halsbånd på??

mvh dova

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 28-01-05 17:09

Den kan også være allergisk overfor Frontline. Vores gamle hund kløede sig også som en tosset, når hun havde fået Frontline i nakken, og hun var ellers ikke allergisk overfor noget.
Men jeg vil give dova ret. Af sted til dyrlægen.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : tofle

Dato : 28-01-05 17:09

Nej hun har ikke halsbånd på.
Og jeg er sikker på at det ikke er lopper, for jeg har en gammel hankat med loppeallergi, og det ses tydeligt på han hvis det er lopper.
Jeg tænkte mere på om der er nogen med erfaringer for fødemiddelallergi?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 28-01-05 17:12

Hvis det er fødemiddelallergi, vil den ikke kun kradse sig et sted, men over det hele. Muligevis også fise som en ulykke.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 28-01-05 17:14

Glemte lige at skrive, at hvis du tager den til dyrlægen og får taget en blodprøve, kan de se på den, hvad hun er allergisk overfor. Det kunne de i hvert fald med vores nuværende hund efter en blodprøve.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-05 17:16

Kunne nemt være fødemiddel allergi, men som nævnt, du skal til dyrlæge med katten og dyrlægen kan undersøge det nærmere og evt. give en índsprøjtning med stereoider så der kommer ro i det og så er det jo muligt at du skal have foderet tilpasset lidelsen, men lad nu dyrlægen kigge på det.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-01-05 17:17

Katte er meget sjældent allergiske over for noget mad.
Og hvis den er, vil det vise sig som dårlig mave.

mvh dova

Kommentar
Fra : tofle

Dato : 28-01-05 17:18

Fra : Jernladyen Dato : 28-01-05 17:12

Hvis det er fødemiddelallergi, vil den ikke kun kradse sig et sted, men over det hele. Muligevis også fise som en ulykke.
Hilsen Jette

.................................................................................................................................................................
Hun fiser som en ulykke!!!!!!!!!!!!!!!!!! Faktisk.
Hun er begyndt at prutte med lyd

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 28-01-05 17:23

Så må du hellere bestille tid hos dyrlægen. Hvis hun har fødevareallergi, kan hun også have andre allergier. Han kan også give dig det foder, hun skal have, for at have det bedst muligt. Og glæd dig over, hvis hun ikke har støv- og lagermide allergi. Det har vores hund. Og så er de faktisk også allergisk overfor alt tørfoder, da der er lagermider i det hele.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-01-05 17:23

Nu er det vel ikke sådan at du har giftige potteplanter som misser måske gnider sig op af eller ligefrem gnaver i?

mvh dova

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 28-01-05 17:35

Når du tager til dyrlægen, så får ham/hende til at tjekke for mider, det lyder ulækkert, men den kan godt have mider i huden, og det kræver behandling.
Memuel

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 28-01-05 17:38
Godkendelse af svar
Fra : tofle

Dato : 28-01-05 17:45

Tak for svaret BjarneD.
         Det var et godt link.
En tur til dyrlægen må så afgøre resten.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-05 17:53

Held og lykke med missen!
Gerne en tilbagemelding til alle os dyrevenner.

Kommentar
Fra : tofle

Dato : 02-02-05 11:37

Øremider var årsagen!!!
De irriterede hende så meget at hun kradsede.
Hun er blevet dryppet med noget der skulle slå dem ihjel, og skal dryppes igen om en uge.
Men det hjælper allerede

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-02-05 21:48

Åh det var da godt du fandt ud af det, stakkels misser, det har ikke været sjovt for den.

mvh dova