/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Topfart > NRG..??
Fra : lazy_boy
Vist : 358 gange
90 point
Dato : 28-01-05 15:55

Hey... Hvad ville i tro at min NRG kommer til at køre, nå jeg får taget skiverne, fjernet blindrøret og pillet den plade ud af karburatoren? Hvad vil topfarten ca. blive hvis jeg så sætter en TP Powered udst på, og hvad vil topfarten ca blive, hvis jeg også lige smækker en Polini Sport cylle på. Hvad tror i ca. det vil komme til at koste, at få en mekaniker, til at indstille den med dyse?

VH LaZy_BoY...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-01-05 23:53

Det er ikke alle NRG modeller/årgange der har den plade.
Topfart=75-80
Med TP Powered=80-90
TP Powered og Polini Sport=105-110
Det er rimeligt nemt at skrue bunden af karburatoren og skifte dyse=1/2 time=180kr, men det er ikke sikkert han rammer den optimale dyse, derfor er det bedst at købe nogle forskellige og selv expermentere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lazy_boy

Dato : 29-01-05 11:43

okay... Der sidder en plade i min... har haft den ude, men satte den i igen, da den kørte dårlig, den var jo ikke omdysset...tror du at prisen for at få skiftet dyse ved en mekaniker kommer over 500 kr..?? Mit bremse lys ved forbremsen er begyndt ikke at virke. det vil sige at hvis jeg tager bremsen lidt ind virker bremselyset, men hvis jeg tager den længere ind, så virker bremse lyset ikke,, ved du hvad det kan skyldes, og hvordan man kan lave det? Den siger også en lidt underlig lyd, jeg tror det kommer nede fra den der blæser der køler cylindere, men er ikk sikker, hvad kan det være, og har det noget at sige? Hvad er det for en slags olie der skal være dernede bag bagstøddæmperen, lige ved bagfælgen.

VH LaZy_BoY...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-01-05 23:28

Gearkassen som sidder inde i det bagerste af aluminiumhuset, er en simpel udveksling mellem tandhjul, og ud til baghjulsakselen. Olien der inde er en gearkasseolie, der også smører akselens lejer som holder baghjulet, den aftømmes, og der hældes en beholder med 100ml i fra THansen: 92500005 Den koster 39kr, men fåes også i et andet fabrikat ved knallertforhandlere til ca 70kr, de er lige gode. Olien bør skiftes ved ca hver 2000km, sørg for at pakningen under bundaftapningsskruen der tit er af kobber, skiftes, eller i det mindste er tæt.
Hvis du tager dækselet af "styret", kan du se ned til bremsehåndtagets inderste del, der sidder en miniplastkontakt (Bremse/startkontakt), der trykkes ind (Eller går ud) når der bremses. Den har rykket sig, eller skal skiftes, og koster under 50kr.
Men hvis du har købt din knallert fra ny, så er der jo måske stadig garanti, og forhandleren skifter gratis. Endvidere skulle du måske overveje at få et eftersyn, som tit er ved 500km og 3000km osv. Her bliver bremser renset, kabler smurt osv. og koster typisk 350-500kr for et eftersyn, og hvis du samtidig siger du vil op i dyse, kan det være han vil gøre det samtidig for samme pris. Husk at spørge hvad der var i af dyse og hvad han satte i.
VH Palle Hansen