/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Meningsmåling - Hjælp mig!
Fra : Klift
Vist : 329 gange
1 point
Dato : 28-01-05 15:04

Hej

I min klasse er vi ved at lave en meningsmåling over hvor mange der stemmer på hvilke partier til de tkommende folketingsvalg. Mine lektier i denne tid er derfor, at finde ud af hvilket parti folk stemmer på.

Så derfor vil jeg gerne have lov til at stille et lille spørgsmål, nemlig:

Hvilket parti har du tænkt dig at stemme på til valget?

Jeg håber i vil hjælpe mig

Og så vil jeg gerne have at kun personer over 18 år skriver her eftersom den bliver uprecis hvis det er nogen som ikke har stemmerettighed der hjælper til i menings målingen

Og så vil jeg gerne have at i vil skrive partiet øverst i jeres post (så er det lidt lettere at tælle stemmer sammen )

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-05 15:24

Hov hvor er den demokratiske anonymitet henne?
Sagt på en anden måde så viser undersøgelser, at der er en tendens til at folk stemmer på det de andre, som de identificerer sig med stemmer.

X ved A

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 28-01-05 15:30

argg hvad er det nu A står for?? (argg kan jeg da bare tjekke på dr )

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 28-01-05 15:33

nårhh Ja socialdemokratiet

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 28-01-05 16:11

Venstre

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-05 16:27

E

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 28-01-05 16:31

arrgg kan i ikke skrive Partiets navn istedet for forkortselsen?

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 28-01-05 16:33

emesen hvad er det for et parti?? er det Enhedslisten (deres bogstav er: "ø")

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-05 16:34

Hør nu her - du må da vide hvad du er ved at undersøge.
E = Retsforbundet

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 28-01-05 16:41

Nogle venlige mennesker har lavet målingen for dig. Kig eksempelvis her:
http://www.nordjyske.dk/
/PG

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-01-05 16:44

X ved D ~ Centrumdemokraterne

Fra: http://www.netleksikon.dk/p/pa/partibogstav.html
A - Socialdemokraterne
B - Det Radikale Venstre
C - De Konservative
D - Centrum Demokraterne (1973-)
E - Danmarks Retsforbund (1990, 1924-1987
F - Socialistisk Folkeparti (1960-)
G - De Grønne (1987-1990)
H - Det Humanistiske Parti (1987, 1990)
I - Socialistisk Arbejderparti (1981-1987)
J - Junibevægelsen (1994-)
K - Danmarks Kommunistiske Parti (1945-1988, -1939)
L - Marxistisk-Leninisisk Parti (1984-1987)
M - ubrugt
N - Folkebevægelsen mod EU (1979-)
O - Dansk Folkeparti
P - Fælles Kurs (1987-1990), Pensionistpartiet (1977)
Q - Kristeligt Folkeparti (1971-)
R - Kommunistisk Arbejderparti (1979-1981)
S - Slesvigsk parti (1968-1971, 1947-1964, -1939)

T - ubrugt
U - Demokratisk Fornyelse (1998)
V - Venstre
W - ubrugt
X - ubrugt
Y - Venstresocialisterne (1968-1988)
Z - Fremskridtspartiet (1973-)
Æ - ubrugt
Ø - Enhedslisten (1990-)

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 28-01-05 16:52

Vi går kun efter de 10 der er nævnt på DR's hjemmeside og forøvrigt ser det ud til at Retsforbnundet ikke findes mere

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-05 16:58

Så kan jeg bedre forstå de aldrig får flertal. Hmmm.
Nu ved jeg ikke hvad jeg skal stemme.

Jeg hører så nok til de let bevægelige tvivlere.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 28-01-05 18:38

SF

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-01-05 18:44

SF

Kommentar
Fra : elha

Dato : 28-01-05 18:55

A

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 28-01-05 18:58

De Konservative, C

Ellers kan du gå ind på den følgende side: http://www.askpeople.dk
Introduktion > Eksempler > Opinion > Folketingsvalg
Her har de en afstemning igang, måske kan du bruge deres resultater.
Her kan man også se, hvad personerne stemte ved sidste valg, hvilke forskellige partier de overvejer osv.

Kommentar
Fra : rockduck

Dato : 28-01-05 20:28

måske radikalt, selvom jeg godt kunne tænke mig de holdt op med at leje sten på vægtskål og evt. en anden formand, måtte meget gerne være Naser Khader, ham er der gang i.

Kommentar
Fra : rockduck

Dato : 28-01-05 20:30

ps. det er ret sandsynligt at venstre vinder , bare en hjælp...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-01-05 21:23

A- for første gang.

Jeg plejer at stemme på de mindre partier- Ø ,SF el lign. , men jeg ville sådan ønske, at regeringen kunne blive væltet, så jeg tror, det bedste, jeg kan gøre er at give min stemme til Lykketoft...

Jeg synes, at forringelsen indenfor ældreplejen de sidste år er katastrofal og helt umenneskelig.
Så jeg håber, at regeringen i det mindste bliver væltet inden jeg selv får brug for hjemmeplejens "omsorg".

Barndommen har vi jo overlevet på en eller anden måde...
Alderdommen har vi allesammen til gode, hvis vi er uheldige at leve længe nok.

Den borgerlige regering tager udstrakt hensyn til de stærkeste, og minimalt hensyn til de svageste.
De HAR jo haft chancen. Hvorfor skulle man tro på deres valgflæsk?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-05 21:28

Sorry Klift, menBirgittas kommentar, som jeg er enig i får mig til at erindre om dette glimrende tip, som dog ikke var nyt for mig: http://www.kandu.dk/dk/tip/10415

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 29-01-05 01:56

Ø står i matematik for den tomme mængde, det passer også godt på deres politik.
De Radikale har travlt med citatfusk, så hvis du er til fusk, er det lige sagen.
A har travlt med, at holde den gamle garde på toppen, så lad bare dem liste A´

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-01-05 13:36

HunSen har travlt med at forfølge politiske floskler.
Hvad er værst?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-01-05 15:08

Hej BjarneD ---tak for dit prægtige tip!

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 29-01-05 22:08

Hej BjarneD
Du har helt ret, ku´ bare ikke nære mig

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 30-01-05 13:01

HunSen - Blev det et A??

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 30-01-05 21:26

Dette indlæg laver jeg for at kunne se hvilke jeg har talt med til mandag hvis der nu kommer flere så jeg ikke kommer til at tælle de samme med flere gange

X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 31-01-05 14:42

nej, seriøst er jeg nok nærmest C,
og lige så seriøst håber jeg, at I kun tager MIT angreb på de radikale alvorligt, for jeg mener, at DERES angreb på Haarder er helt uanstændigt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-05 17:36

Du har ret HunSen, der er alt for mange politikere der er begyndt at bruge amerikanske metoder hvor de går efter personen i stedet for sagen. Så skamme, skamme til hele alfabetet.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-02-05 00:55

Jo Bjarne, men jeg mener stadig, at pt. er der ingen, der i dansk politik slår de B-drageriske liste B

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-02-05 01:00

I øvrigt tror jeg nok, at jeg kender HunSen. Jeg mener, at han er en af mine tidligere elever. Gad vide om jeg har indoktrineret, for jeg stemmer C

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-05 01:13

Jeg ved såmænd ikke om det er værre end, at give flere penge til give adgang for private entreprenører på plejeområdet. Ideologien om minimalstaten på bekostning af plejen til vore ældre. Tænd lyset og puds brillerne!

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 01-02-05 16:41

Nul Kofoed,
Du har haft min kammerats lillebror. Motorbølle ha ha

Kommentar
Fra : sonjajensen

Dato : 08-05-05 22:21

dansk folkeparti.. ja! jeg mener det sgu!