/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Kat
Fra : RaB
Vist : 485 gange
30 point
Dato : 26-08-02 19:05

Hvor meget koster en kattekilling?? det skal være en rød kat.. Hvad er din holdning til at en kat ikke kommer udenfor en dør?? det er fordi vi bor i lejlighed. Eller er der andre måder et kat kan kom ud på???

Kommentar
Fra : haanirak

Dato : 26-08-02 19:31

hejza
du kan jo kigge i den blå avis der er killinger ikke så dyre.
og det med at en kat ikke kommer udenfor en dør har jeg en afslappet holdning til da jeg også selv har en indekat og hvis man har noget ordentlig kattegrus så ligger man ikke ret meget mærke til at den ikke kommer udenfor. Man skal bare huske at man skal lege lidt mere med den og at den skal have mulighed for at drikke når den vil. Katte er ikke nødvendigvis udekatte de trives lige så godt inde som ude.

hilsen karina

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 26-08-02 19:35

Okay men du ved ikke hvor meget de ligger i??(pris) Er der forskel på katte hvorfor nogle de kan være inde og ude???

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 26-08-02 19:35

de = der

Kommentar
Fra : haanirak

Dato : 26-08-02 19:44

mellem 50 og 100 kr.. så det er lige til at overkomme

Kommentar
Fra : haanirak

Dato : 26-08-02 19:45

langhåret katte er nok meste indekatte for deres pels kan være svær at holde ordentlig men ellers er der ikke nogen foreskel

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 26-08-02 19:52

okay.. hvad hedder orange katte?????? altså race??

Kommentar
Fra : haanirak

Dato : 26-08-02 19:55

det ved jeg ikke men i den blå avis er de beskrevet mht. farver og sådan noget

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-08-02 20:22

Hej RaB

En racekat kan du ikke få for 50-100 kr. Her skal du i hvert fald regne med 1500-2000 kr.

En kat kan sagtens affinde sig med at være indekat, hvis den aldrig har været vant til andet. Det gælder såvel alle racekatte som almindelige huskatte.

En huskat kan du iøvrigt ofte få ganske gratis.

Med hensyn til farven findes der orangerøde katte inden for flere racer, og der findes også orangerøde huskatte.

De bedste hilsner
Rellom

Accepteret svar
Fra : dortedyg

Modtaget 40 point
Dato : 26-08-02 20:23

Hejza

I Gul & Gratis kan du købe killinger til kr. 50,-/stk. De fås ikke billigere jf. en aftale de har med Kattens Værn. Det er mange røde katte i avisen også til den pris. Røde katte er typisk huskatte, dvs. de er ikke en godkendt race. Derfor fås de også i mange forskellige kombinationer; Røde, rød/hvid-stribet, røde m. hvidt bryst osv. Jeg ved der er røde katte i aviserne fordi jeg arbejder der selv og er med til at skrive annoncerne. Du kan også søge på katte online på www.gulgratis.dk, hvis du ikke har adgang til aviserne... online er der også annoncer fra sjælland. Husk at der er nu du kan få den killing du vil have. Det er højsæson for de små kræ. Du kan evt. sætte en købsannonce i Gul & Gratis, det koster jo som sagt ikke noget.

Jeg har selv 2 indekatte og de har det rigtigt godt. Vores dyrlæge sagde god for at have indekatte og derfor har vi ikke dårlig samvittighed over at have dem. Du kan lufte dem med sele hvis de skal ud en gang imellem, men det er ikke alle katte der vil vende sig til en sådan. Der må du prøve dig frem og helst starte når killingen er helt ung.

Er du villig til at bekoste en racekat kan du få en kat der er meget rolig og kræver et minimum af bevægelsesfrihed og derfor vil egne sig til indekat, men det er ikke en nødvendighed. Mine katte er huskatte fra en gård og klarer sig udemærket indenfor. De skal bare have et kattetoilet og et kradsetræ osv. Lån Politikens Kattebog på biblioteket og læs alt om katte deri. Det gjorde vi inden vi fik kattene. Der står også hvad man skal se efter når man er ude for at købe en killing.

Har du andre spørgsmål eller ønsker en uddybelse så kom gerne med dem enten her eller på post@dortedyg.dk

/dorte

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 26-08-02 20:26

Hejza

Jeg har forhørt mig om priser på forskellige racekatte og de ligger fra kr. 2.500,- for katte med *fejl* i avlernes øjne til kr. 4.500,- for perfekte avlsdyr

/dorte

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 27-08-02 00:57

Hejsa

Du kan også købe en kat hos en af Kattens Værns Internatter.
De er : Vaccineret for kattesyge og -influenza
Har fået ormekur og loppekur
Øremærket (voksne katte)
Kastreret/steriliseret (voksne katte)

http://www.kattens-vaern.dk/
Der kan du læse mere
Held og Lykke