/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Mærkeligt udtræk fra Databasen
Fra : lars09
Vist : 838 gange
50 point
Dato : 28-01-05 14:56

Hej!

Jeg sidder og roder med udtræk fra en Acess database, det giver nogle mærkelige resultater
Den skriver alle data ud x antal gange
I dette tilfælde er der 3 poster i databasen, men den skriver dem ud 3 gange så
Den kan samtidig ses på http://83.72.128.181/vandrehjem/administration/admin.asp

koden ser således ud:

<%
   Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
   ' Husk at angive den rigtige sti til din database
   DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("hp.mdb")
   ' Åben databaseforbindelsen
   Conn.Open DSN
   Set rss = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

   StrSQL = "Select Count(*) AS Sum From Brugerinfo"
   Set rss = Conn.Execute(strSQL)
   Response.Write rss("Sum")

   strSQL ="SELECT Brugerinfo.Fornavn, Brugerinfo.Efternavn, Brugerinfo.Adresse, Brugerinfo.City, Brugerinfo.Postnummer, Brugerinfo.Telefonnummer, Brugerinfo.Mobilnummer, Brugerinfo.Kommentarer, Reservation.Ankomst, Reservation.Afrejse, Reservation.AntalPersoner, Reservation.AntalRooms FROM Brugerinfo INNER JOIN Reservation ON Brugerinfo.Telefonnummer = Reservation.BrugerID"

   Set rss = Conn.Execute(strSQL)
   %>
   <table width="986" border="1">
    <tr>
      <td width="98">Telefon nr.</td>
      <td colspan="2">Brugeroplysninger</td>
      <td width="373">Reservationstid</td>
    </tr>
   <%
   if rss.EOF then
      Response.Write ""
   Else
   Do
   %>
      <tr>
      <td valign="top"><% Response.Write rss("Telefonnummer") %></td>
      <td width="166" valign="top"><% Response.Write rss("Fornavn") & " " & rss("Efternavn") & "<br>" & rss("Adresse") & "<br>" & rss("Postnummer") & " " & rss("City") %></td>
      <td width="250" valign="top"><% Response.Write "Mobilnummer: " & rss("Mobilnummer") & "<br>" & "Kommentarer: " & rss("Kommentarer") %></td>
      <td valign="top"><% Response.Write "Ankomst " & rss("Ankomst") & " -- " & "Afrejse " & rss("Afrejse") & "<br>" & "Antal personer: " & rss("AntalPersoner") & "<br>" & " Antal Værelser: " & rss("AntalRooms") %></td>
   <%

   rss.MoveNext
   Loop While Not rss.EOF%> </tr><%

   Conn.Close
   Set Conn = Nothing
   End if
%>
</table>

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 28-01-05 14:59

mon ikke det ligger i loop-funktionen. Hvad sker hvis du sætter EOF til BOF

Lis

Kommentar
Fra : lars09

Dato : 28-01-05 15:06

Det hjælper jo ikke rigtigt noget, da jeg starter i begyndelsen af databasen.

Kommentar
Fra : sorenw

Dato : 28-01-05 15:30

Hej Lars.

Du har: StrSQL = "Select Count(*) AS Sum From Brugerinfo"

jeg tror du mangler lidt:

StrSQL = "Select Count(*) AS Sum From Brugerinfo group by (Her skal stå alle dine variabler elller søjlenavne)"

Håber du forstår!?

Vh.
Søren

Kommentar
Fra : sorenw

Dato : 28-01-05 15:33

Hej igen.

Det var vist noget vrøvl jeg lige fik skrevet. Jeg ser lidt mere på det og vender tilbage.

/Søren

Accepteret svar
Fra : sorenw

Modtaget 60 point
Dato : 28-01-05 15:56

Der er, så vidt jeg kan se, ikke noget i vejen med dit loop.

Jeg tror det er din join, der ikke opfører sig helt som forventet.

/Søren

Kommentar
Fra : sorenw

Dato : 28-01-05 15:56

Der er, så vidt jeg kan se, ikke noget i vejen med dit loop.

Jeg tror det er din join, der ikke opfører sig helt som forventet.

/Søren

Kommentar
Fra : sorenw

Dato : 28-01-05 15:58

Det er vist ikke min dag i dag. Først niget vrøvl og så en dobbelt post... Beklager

Nu må jeg vist hellere holde weekend

/Søren

Godkendelse af svar
Fra : lars09

Dato : 28-01-05 16:21

Tak for svaret sorenw.

Jeps, det kan jeg se nu! prøvede at kører min forespørgsel i Access og den ga også 9 udtræk, så jeg må lige ændre lidt i den