/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Wild ting...
Fra : Ggaz
Vist : 3544 gange
100 point
Dato : 28-01-05 14:49

du får mi' hjært' til å ring... åh din bette knold...? Kender nogen den sang - hvem er kunsteren og kan den skaffes endnu? Det er en oversættelse af Wild Thing!

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 110 point
Dato : 28-01-05 15:00

De hed vistnok Georgs Bureau

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-01-05 15:09
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-01-05 15:10

Du er nok forvist til antikvarer og den slags. Måske loppemarkeder, alt. www.dba.dk Finder du den, er det antagelig på vinyl, eller cassette.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-01-05 15:14

Wild Thing er med The Troggs....http://ntl.matrix.com.br/pfilho/html/lyrics/w/wild_thing.txt
http://www.my-generation.org.uk/troggs.htm

Den danske over/under-sættelse kan jeg høre for mit øre...men hvem sang ??

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-01-05 15:16

Wild Ting med Georgs Bureau er på en CD med Georgs Bureau som hedder Kommer sjældent alene.

Og hvis du er heldig, fås den stadig hos pladeforretninger.

mvh dova

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 28-01-05 17:02

Jeg mener at de nattergale har udført den i en nattergalsk udgave. Men på hvilken skive, aner det ikke.
Det må du på biblioteket efter.

Mv.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-01-05 17:24

Ikke umuligt....jeg tror faktisk du har ret.

http://www.jw-soft.dk/jwi/Nattergale/ngdisko.htm
Men hvilken melodi er det så ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-01-05 17:29

De nattergale har i hvert fald aldrig udgivet den på plade

Hvis de har lavet den, har det været en "engangsforestilling" til et show eller TV-udsendelse eller noget andet.

mvh dova

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-01-05 17:37

dova> Jeg kan høre teksten, som <Ggaz> skriver.
Det er sikkert fra en TV-udsendelse.
VILD TING sunget med jysk accent, joh den er god nok

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-01-05 17:53

Ja, men jakjoe, det er jo Georgs Bureau.
Og de har også været i fjernsynet med den.

Mener faktisk at Georgs bureau kommer oppe fra Skive-egnen (så vidt jeg husker), jyder er de i hvert fald.

Og komplet gale i hovedet.
jeg har selv den CD "Kommer sjældent alene" hvor Wild Ting er på.

mvh dova

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-01-05 18:02

Georgs Bureau...?? Jeg troede sk++ det var en græker .

Jeg fattede nok ikke henvisningen fra >3773<
Beklager.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Ggaz

Dato : 29-01-05 07:38

hæ-hæ... og da min kæreste gravede i sit pladearkiv fandt han den på single. Georgs Bureau! Og jeg må gi' jakjoe... jeg var også sikker på det var de Nattergale - Georgs Bureau var jeg ihvertfald aldrig kommet på, men tak for respons. Jeg giver point til førstesvareren!

Godkendelse af svar
Fra : Ggaz

Dato : 29-01-05 07:38

Tak for svaret 3773.