/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Minimere ikon ?
Fra : k_m_s
Vist : 400 gange
100 point
Dato : 28-01-05 13:06

Hej

Når min XP starter op, starter også et program (CountDown) der lægger sig på skrivebordet, det er som det skal være, men der kommer jo også et ikon nede i proceslinjen og det er lidt irriterende hele tiden at have der. Jeg ville gerne have det over til højre hvor de andre kørende programmer ligger som et lille ikon. Kan det lade sig gøre at få gjort automatisk ved opstarten.

Jeg ved godt at jeg selv kan gøre det men det må meget gerne ske af sig selv.

Hilsen og god week end.
K_M_S

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-01-05 13:27

Du kan vel åbne CountDown, og et sted i dens indstillinger, sætte den op til at starte sammen med Windows, og så ligger den jo nede ved uret altid.
Den anden kan du jo bare slette, og vel også den på skrivebordet, for hvis ikonet på skrivebordet har en lille pil der peger opad mod højre, så er det jo bare en genvej, (Det er den i proceslinjen også) og programmet kan jo startes fra start/alle programmer/CountDown.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 28-01-05 14:24

Hej pallebhansen

CountDown ER sat til at starte med windows, alligevel laver den et stort ikon i proceslinjen og ikke et ved uret.
Det er ikke et ikon til at starte programmet med jeg er træt af, men at det ikon der viser at programmet kører ligger som et stort ikon på midten af proceslinjen og ikke ovre ved uret.

K_M_S

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-05 14:47

du skulle kunne trække det fra hvor det ligger og hen til uret - har du forsøgt det ?????

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 28-01-05 14:50

Hej miritdk

Jeg ved godt at jeg selv kan gøre det men det må meget gerne ske af sig selv.

Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-05 15:08

ligger det fast i proceslinien eller kun ved opstart ?????????

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 28-01-05 15:12

Kun ved opstart..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-01-05 15:27

Options
You can use the following options with a wait icon.

Show Countdown displays a small alarm clock that shows time running out for the time limit you specify in the Time Limit field.

You can move the clock while running the piece without pausing--just drag it to a new location. Double-click the clock to display the Wait Icon Properties dialog box.

Show Button displays a button the user must click to continue. The default label is Continue. Select Modify > File > Properties to assign another label to the wait button using the File Properties dialog box.

When you place a new wait icon on the flowline, its button (if you select to show it) automatically appears where you last positioned a button.

You can reposition a wait button while running a piece. Select Pause from the Control menu to pause the piece temporarily, and drag the wait button to a new location. Positioning buttons while running the piece makes it easy to standardize the placement of wait buttons throughout the file.

Options
You can use the following options with a wait icon.

Show Countdown displays a small alarm clock that shows time running out for the time limit you specify in the Time Limit field.

You can move the clock while running the piece without pausing--just drag it to a new location. Double-click the clock to display the Wait Icon Properties dialog box.

Show Button displays a button the user must click to continue. The default label is Continue. Select Modify > File > Properties to assign another label to the wait button using the File Properties dialog box.

When you place a new wait icon on the flowline, its button (if you select to show it) automatically appears where you last positioned a button.

You can reposition a wait button while running a piece. Select Pause from the Control menu to pause the piece temporarily, and drag the wait button to a new location. Positioning buttons while running the piece makes it easy to standardize the placement of wait buttons throughout the file.

Sådan grupperes knapper på proceslinjen efter program
Højreklik på proceslinjen, og klik derefter på Egenskaber.
Marker afkrydsningsfeltet Grupper beslægtede knapper på proceslinjen under fanen Proceslinje, og klik derefter på Anvend.
Når du åbner mere end ét dokument i det samme program og derefter minimerer hvert dokument, så det vises som en knap på proceslinjen, samles alle knapperne for programmet i en fælles gruppe på proceslinjen.
Knappen indeholder både navnet på dokumentet og det program, hvor det er oprettet.
Hvis navnet på dokumentet er for langt til knappen, udtoner Windows de sidste bogstaver i højre side af knappen som tegn på, at der er mere tekst. Peg på knappen for at se navnet på dokumentet og det program, hvor det er oprettet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-05 15:33

gir op - kender ikke countdown - men forsøgte med noget der lå lige foran i de fleste tilfælde

Annuller spørgsmålet
Fra : k_m_s

Dato : 11-01-06 19:58

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål