/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
NTLDR mangler - genstart
Fra : beiderman
Vist : 312 gange
50 point
Dato : 28-01-05 12:33

Hej

Min XP skriver "NTLDR fejlet - tryk Ctrl+Alt+delete for genstart". når jeg tænder for den.
Og når jeg trykker ctrl+Alt+delete, kommer meddelelsen bare igen.

Jeg har ikke installeret noget i lang tid, så det kan ikke være derfor.

Hvad skal jeg gøre, for at kunne bruge XP'eren igen?

På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : babee

Dato : 28-01-05 13:21

hejsa har haft samme problem måske du kan bruge nogle af mine svar

http://www.kandu.dk/dk/spg/20573

Kommentar
Fra : babee

Dato : 28-01-05 13:23

mit skete også bare lige pludselig men fik det lavet. prøv hvis du har to hd tilsluttet at tage stikket ud af den uden styresystem på

håber du kan bruge det

Kommentar
Fra : beiderman

Dato : 28-01-05 14:04

Hej

Jeg har kun 1 harddisk. Så der er desværre ingen af dine svar fra linket jeg kan bruge.

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 50 point
Dato : 28-01-05 14:19
Godkendelse af svar
Fra : beiderman

Dato : 29-01-05 16:40

Tak for svaret IBM760.
Hej Ivan

Tak for dine links.

Det var lige linket http://www.tinyempire.com/shortnotes/files/ntldr_missing.htm jeg kunne bruge.

Med lidt hjælp fra naboens XP'er - der kunne jeg nemlig lave en boot-diskette - og de 3 filer som jeg downloadede iflg. hjemmesiden, der fik min XP'er op og køre igen. (det var dejligt).

Årsagen til det hele var, at system-filen NTLDR var fjernet fra c-drevet! Hvordan det så er sket, ved jeg ikke.

Mvh
Beiderman