/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
foder
Fra : kaffepause
Vist : 855 gange
2 point
Dato : 28-01-05 11:49

tjek lige dette ud total godt foder
på hjemmesiden
http://145103.buildyourownshop.com

Kommentar
Fra : flemming48

Dato : 28-01-05 12:03

Kære kaffepause: hvad er dit spørgsmål???

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 28-01-05 12:08

Er dette en salgsannonce?? med foder til 15,- per kilo??

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 28-01-05 12:09

Det ser da meget useriøst ud, - en hjemmeside med så mange stavefejl, hvor den der har lavet hjemmesiden ikke har gidet besvære sig med at lave det ordentligt.....

Kommentar
Fra : kaffepause

Dato : 28-01-05 12:11

hjemmesiden er oprettet igår aftes meget sent ...
ikke mig der har skrevet det der står min levrandør har sendt div ting

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 28-01-05 12:12

De har jo ikke rigtig belæg for noget af det de siger, ud over at der er stavefejl i deres salgsannonce.
Aminosyresammensætning, aske indhold, vitamin m.m. ser vel ud som for de fleste produkter.
Men jeg ville da være ked af at give min hund et produkt som er "udviklet" til Grønlandske slædehunde, så skal der da lige pludselig traves tur 12 gange om dagen, eller dit hus bliver raseret.

Kommentar
Fra : kaffepause

Dato : 28-01-05 12:16

min Schæfer er ganske tilfreds med dette ...
men ja hunden skal da ikke bare ligge hele dagen ...
men gider man gå en tur på 1 time-2 om dagen er det fint

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-01-05 14:35

Nu har jeg sammenlignet indholdsbeskrivelsen med den for mit eget hundefoder. Og dels synes jeg, at proteinindholdet er alt for højt, hvilket kan give fejludvikling af knogler og led, samt problemer med gigt og nyrer senere i livet.

Og så har jeg kikket på indholdet af mikronæringsstoffer:
Vitaminindholdet i Hike er væsentligt lavere end indholdet i Olivers.
F.eks. A-vit 12000 i.u. (Olivers: 29000 i.u.) --- B1 vitamin 8mg (Olivers 20.8 mg) --- B6 vitamin 7mg (Olivers 30 mg) ---B12-vitamin 0,05 mg (Olivers 149 mg) --- D-pantothensyre 20 mg (Olivers 37 mg) ---Niacin 40mg (Olivers 215 mg) ---Folinsyre 1mg (Olivers 2800 mg)

Og jeg savner helt en opgørelse over indholdet at omega 3/6 fedtsyrer som man i dag jo er enige om har en stor betydning for en hunds trivsel... -og som foderet da også må indeholde, da det indeholder både fisk og fiskeolie...

Men foderet er da sikkert lige så godt eller måske bedre en diverse lavprisprodukter.. det ved jeg ikke så meget om...

Udfra det vil jeg hellere betale det, det koster og holde mig til Olivers..

Kommentar
Fra : kaffepause

Dato : 28-01-05 14:53

OLIVER'S MAXX ENERGY.. er det (næsten) samme som HIKE
Protein 30%
Fedt 20%
Fibre 3%
Frisk kylling 17,9%
Kylling i alt 58%
Kcal. per kg (ME) 4202
Omega 3/6 0,35%/2,1%
Optagelse 93%
Kalcium 1,5%
Vitamin A 30kiu/kg
Fosfor 1,0%
Vitamin D3 2,5kiu/kg
Kalium 0,6%
Vitamin E 164iu
Natrium 0,3%
Vitamin K 1,7mg/kg
Magnesium 0,08%
Thamin (B1) 20,6mg/kg
Jern 224mg/kg
Riboflavin (B6)31 mg/kg
Kobber 27mg/kg
Pantothenic Syre 20 mg/kg
Mangan 32mg/kg
Niacin 122mg/kg
Zink 176mg/kg
Pyrodoxine (B6) 16mg/kg
Jod 1,6mg/kg
Folic syre 1780mg/kg
Selen 0,40mg/kg
Biotin 460mg/kg
Inulin 0,1%
Vitamin B12 268mg/kg
Yucca Shidigera 0,01%
Cholin 2231mg/kg

sådan ser ANALYSEINDHOLD PR. KG ud ved OLIVER'S MAXX ENERGY
som man kan se er det stort set det samme der er i Hike og OLIVER'S

f.eks Protein 30% ved oliv og hike Protein 30%
forskellen er bare af olivers koster 409 kr for 15 kg
og jeg Hike koster 300 kr ved 20 KG

Kommentar
Fra : binky

Dato : 28-01-05 14:54

kaffepause
Du skal nok komme med en lidt mere professionel reklame, hvis du skal have nogen til at stige på det der. Det er levende væsener, ikke forsøgsdyr vi har med at gøre.
mvh
binky

Kommentar
Fra : kaffepause

Dato : 28-01-05 15:03

hej binky jeg er godt klar over det er levende dyr vi har med af gøre men fodret er testet ved foderkontrollen og 3 dyrelæger og hvis de alle tager fejl så skal de da stoppe med deres praktisk så r de da ikke egnede som dyrlæge eller andet.
Der står KLART på siden af OBS: FODRET KAN IKKE BRUGES TIL ALLE HUNDE HUNDEN SKAL VÆRE MEGET AKTIV F.EKS JAGTHUNDE.ELLER ANDRE AKTIVE HUNDERACER
jeg kan da ikke bruge til noget hvad andre folk mener om fodret hvis de ikke vil have det kan de da lade det være der er INGEN købstvang det er jo et frit land vi lever i :---))

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 28-01-05 15:19

Hvad går dette hér ud på??

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 28-01-05 15:19

Hvad går dette hér ud på??

Kommentar
Fra : kaffepause

Dato : 28-01-05 15:23

går hvis ud på folk er utilfredse med fodret ...
har skrevet hvis man ikke vil have det så kan man da lade det ligge

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 2 point
Dato : 28-01-05 17:11

Så vidt jeg erindre har vi "lige" haft spørgsmålet om foder på banen se evt. linket http://www.kandu.dk/dk/news/448912/groupid/20701
og her er så kaffes idé om et godt foder, jeg syntes personligt at det burde have været et tip.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-01-05 19:15

Som du kan se, så har Olivers Maxx energy endnu højere indhold af mikronæringsstoffer end den Olivers Lamb, som jeg har omtalt.

Umiddelbart vil jeg mene, at vitaminindholdet i Hikes er alt for lavt! ISÆR for aktive hunde.
f.eks. vitamin A 30000 iu i Olivers mod kun 12000 i Hikes. o.s.v.o.s.v...
Der er da slet ingen sammenligning!!!

Kommentar
Fra : kaffepause

Dato : 28-01-05 19:25

birgitta .. gider du ikke godt stoppe dit indblanden gider simpelhen ikke høre mere på dit PIS

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-01-05 19:37

HA HA HA !!!!!
Sådan er vilkårene, når man laver et "spørgsmål" her på kandu!!! Du kan ikke udelukke brugere, som er uenige med dig! HA HA HA

Godkendelse af svar
Fra : kaffepause

Dato : 28-01-05 20:46

Tak for svaret modersvilje.
         nogen skulle jeg give pointet da jeg var træt af birgitta hav det