/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvordan er Budapest
Fra : eltigro
Vist : 560 gange
120 point
Dato : 27-01-05 20:14

hej med jer,
Vi er to som overvejer en tur til Budapest. Stilte et spørgsmål tidligere i dag, men fik ingen svar. Er der virkelig ingen af jer der har erfaring med byen.

Jeg er især interesseret i prisniveauet. Hvordan er det ift. f.eks. Prag?
Er byen værd at besøge?

På forhånd mange tak for svaret

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 27-01-05 21:36

Har været både i Prag og Budapest.
Det er måske lidt dyrere i Budapest, men ikke noget, der slår bunden ud.
Budapest er mere "hærget". Der har Prag været bedre til at "følge op".
Der er mange seværdigheder i Budapest, lige som i Prag.
I det store og hele, mener jeg ikke, at der er den store forskel....
Hvis jeg skulle vælge, ville jeg nok vælge Prag.
Rigtig god tur.

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 27-01-05 22:10

Hej,
Har også været begge steder.
Jeg forelskede mig i Budapest´ broer og skibsrestauranter.
Jow det er dyrere i Budapest men de er også mere med end Prag.
Jeg vil klart vælge Budapest.
Smil og spørg jer frem efter billige restauranter, butikker, overnatning osv. Ungare vil gerne hjælpe men er utrolig dårligt til både tysk og engelsk, selv den yngre generation, så tag en palør med.

Rigtig god tur og husk at prøve mindst 1 kurbad.

Kh.
TulleTine

Kommentar
Fra : wwdane

Dato : 03-03-05 07:30

Jamen Budapest er da et meget fornuftigt valg!
Først og fremmest vil jeg sige at ungarer er et meget dejligt folk. Nu er det måske ikke lige de mest typiske der bor i hovedstaden, men hvad.. Jeg har selv rigtig mange venner dernede, bl.a en tidligere kæreste som studerer i Budapest.

Det er en meget spændende by, delt i 2, så at sige: Buda og Pest. Henholdvis vestbreden og østbreden. Buda har det berømmelige slotskvarter som ligger på en bakke og er virkelig enestående, med fiskerbastionen, St Matthias kirken, og Budaslottet (smukkeste side). Pest er der mere gang i. Der ligger parlamentet, heltepladsen, og en masse interessante gader og stræder. Det er en meget hyggelig by, og absolut værd at se, og metroen er også meget enkel. Det smukkeste er nu nok broerne.
Hvad priser angår, er almindelig shopping på "Strøjet" som hedder "Váci Utca" selvfølgelig ikke det billigste, men alligevel slet ikke så ringe. Det gælder dog om at gå de steder hen som ikke er de allermest turistsnavsede. Og det gode er at de findes virkelig nemt i denne by! Lidt dyrere end Prag, det passer. Men der er også en lidt mindre ussel fornemmelse. Og jeg sparer selv altid en masse penge ved at være i landet.
Sørg nu for at få noget traditionnelt ungarsk mad! Hvis i ikke er bange for at være lidt eksotiske, så er det med garanti noget i ikke vil glemme!

Nå.. men jeg håber i får en god tur i hvert fald!
Mvh mig