/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Bank i Horsensområdet
Fra : Tankred
Vist : 663 gange
100 point
Dato : 27-01-05 20:00

Hej

Da jeg vil skifte bank fra Nordea (de har tilbageført penge fra min konto uden min tilladelse), vil jeg gerne høre, hvad I ved om de forskellige banker i og omkring Horsens. Jeg vil foretrække en fysisk bank.
Både godt og skidt. Fortæl gerne om gebyrer og renter.

Jeg er 20 år og regner med at ville have et visakort.
Jeg har en god økonomi.

Mvh. Simon

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-01-05 22:26

Normalvis tilbagefører banken kun penge hvis der vil fremkomme et overtræk ved den overførsel de tilbagefører. Det er noget alle banker gør hvis man f.eks. har flere konti, hvor der så bliver overtræk på den ene.

Og hvis du f.eks. havde et lån i din bank som der bliver betalt på hver måned ved at trække pengene på din lønkonto.
Så må banken, hvis der er fremkommet et overtræk på lønkontoen, tilbageføre de betalte afdrag på lånet for et halvt år tilbage for at dække overtrækket.

Jeg har selv brugt BG-bank i mange år, og de har afdeling i Horsens ved jeg.
Jeg tror ikke deres gebyrer er meget anderledes end i andre banker.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : Tulletine

Modtaget 100 point
Dato : 27-01-05 22:30

HEj Simon

Da vi flyttede til Horsens startede vi med Den danske bank men skiftede hurtigt til Sparbank vest da DDB´s afd. i Horsens er mega lille og du ALTID står i kø i mindst 20 min.
Sparbank vest tog gevaldigt røven på os med gebyre. de tager for alt, kontakter en uopfordret meget tit og er generelt røvirreterende.
Vi er nu i Jydske bank og der har vi kun oplevet suveræn service. Deres netbank fungere upåklageligt og er meget sikker. De er meget ærlige omkring gebyre og er fair når vi har lavet større aftaler med dem. Kan kun varmt anbefales.

Vh
TulleTine

Godkendelse af svar
Fra : Tankred

Dato : 20-02-05 17:55

Tak for svaret Tulletine.

Mvh. Simon