/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Gratis antivirus
Fra : anders_bak
Vist : 475 gange
100 point
Dato : 27-01-05 19:10

Efter geninstalering af min pc med win xp har jeg fået problemer ned mit AVG antivirusprogram, af en eller anden grund kan jeg ikke få lov til at opdatere det. Når jeg prøver få jeg bare at vid at "forbindelsen mislykkedes, kontroler din internetforbindelse". Har prøvet med firewalle slået fra osv. Nogen der har prøvet det samme ?

Jeg havde dog i øvrigt tænkt på at prøve et andet antivirus program, så dette kunne jo være lejligheden. Nogen der kender nogen gode gratis ??????

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-01-05 19:14

hejsa
prøv at se dette link http://kriminalitet.dk/vira.html
her kan du finde meget godt...
mvh benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-01-05 19:14

hejsa
prøv at se dette link http://kriminalitet.dk/vira.html
her kan du finde meget godt...
mvh benjamin

Accepteret svar
Fra : anyway

Modtaget 110 point
Dato : 27-01-05 19:29

Jeg har brugt Avast i et par år nu. Jeg er meget tilfreds og lidt forundret over at det er gratis. Som AVG (har også prøvet) er der automatisk opdatering. Det er effektivt - jeg har ikke haft virus siden jeg begyndte med det.
http://www.avast.com/eng/programs.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-05 19:45

Grunden til at den ikke forbinder dig er sikkert at du prøver at opdatere fra en forkert server.

Tjek hvor den opdaterer fra og forsøg evt. fra et af de andre steder.

Jeg husker ikke lige nu hvad de andre downloadsteder hedder, men jeg ved der er flere.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 27-01-05 20:40

hej har selv set det problem, hvorfor det opstår er for mig en gåde, han forsøgt flere gange og pludselig kommer den igennem
det vi gør nu er at fjerne AVG og hente det igen.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 27-01-05 22:24

Jeg har selv haft det problem og skrev til "Spywerfri's forum,jeg lægger lige mit spørgsmål og svar her:
Spørgsmål:
"Lige et lille spørgsmål,er det kun her hvor vi har to maskiner, hvor den ene bruger, Win.ME. og den anden bruger Win XP.Pro+Sp2.
Det tager meget la.........ng tid hver gang at opdater AVG fra "GRISOFT"
jeg vil lige hører om vi gør noget forkert eller er vi ikke særlig gode til det med PC."

svar:
"Jeg går ud fra, at vi her taler om den nye version "AVG Free Edition 7.0".
Jeg kan berolige dig med, at det ikke kun er hos dig det problem eksisterer. Jeg ved på stående fod ikke præcist hvad problemet skyldes, men det er efter al sansynlighed et spørgsmål om, hvorvidt den server som skal levere de hundrede tusinder af opdateringer, kan følge med.

En anden mulighed er, at AVG har indbygget en eller anden form for begrænsning forstået på den måde, at det går efter tur eller sådan noget. Men jeg hælder nu mest til, at serveren kører på pumperne

Jeg vil gerne lige understrege, at jeg ikke den store indsigt i de dybere dele af programmet, så jeg kan ikke sige det med sikkerhed"

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=10096

Hilsen herfra

Kommentar
Fra : HelmerHink

Dato : 27-01-05 22:32

Jeg har også haft problemet de sidste par dage.
Problemet ligger hos Grisoft og de arbejder på sagen :

http://forum.grisoft.cz/freeforum/read.php?1,19780,backpage=

Mvh Henrik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-05 23:39

Har fundet de andre downloadsider til update.

Prøv at rette til en af de andre i avg setupen.

Jeg mener at vide at det er 1eren der virker bedst.

1=free.grisoft.cz
2=ftp.grisoft.com
3=www.grisoft.com

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-05 23:48

Hovsa....

Glemte lige at sige at du bare skriver alle 3 adresser under "update manager" - "download from server" - så har du frit valg hver gang.

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 28-01-05 12:12

Jeg har nu instaleret avast, og det kører fint. men det er da rart at det ikke var på min pc problemet lå, for jeg var løbet tør for ider. tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : anders_bak

Dato : 28-01-05 12:16

Tak for svaret anyway.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 28-01-05 12:19

Velbekomme. Jeg tror du bliver glad for Avast. Det lille VRDB ikon ved siden af a kan du bare hæfte på a hvis du vil.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 28-01-05 14:38

Til refi
Hvor finder man det felt du omtaler:
"Glemte lige at sige at du bare skriver alle 3 adresser under "update manager" - "download from server" - så har du frit valg hver gang." i AVG. Eller er det kun i Pro. det kan ske????

Hilsen Swarn

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 29-01-05 14:07

Til refi Hvor finder man det felt du omtaler:
"Glemte lige at sige at du bare skriver alle 3 adresser under "update manager" - "download from server" - så har du frit valg hver gang." i AVG. Eller er det kun i Pro. det kan ske????

Hilsen Swarn