/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Trådløse problemer....
Fra : peterpyt
Vist : 375 gange
75 point
Dato : 27-01-05 19:08

Jeg har investeret nogle af mine sparepenge i et wireless av link II - dette skal jeg bruge til at sende signal fra min video i stuen til mit tv i soveværelset, jo jeg er for doven til at trække et kabel... AV linket virker perf. men nu er der opstået et problem med mit trådløse netværk til Pc´erne. Mit acces point er en linksys og har virket uden problemer i lange tider.. Problemet opstår når jeg tænder for mit AV link (altså det der tv halløj) så falder hastigheden på mit linksys markant, fra 11 Mbps til først 5,5 og lidt senere til 1 Mbps.. og det er altså mega træls... Fyren i butikken lovede højt og helligt og sværgede ved sin mor grav at de to produkter ikke ville konflikte.. På æsken til av linket står der 2,4 GHz high quality FM transmision, og på min linksys står der, ja rigtigt gættet, 2,4 GHz.. AV linket kan indstilles på 3 kanaler og jeg er stiller min lid til at hvis jeg stiller de 2 produkter så langt fra hinanden i kanalerne som muligt vil mit problem forsvinde... Er der nogen derude som har haft et lignende problem, eller måske bare kan komme med et godt råd ?? Det kan jo selvfølgelig være at jeg er blevet ramt af tilfældigheder og at manden i butikken har ret...
Med venlig hilsen
Peter...

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-01-05 20:06

Tja....2,4GHz på begge typer udstyr.... Dit TV grej virker simpelthen som støjsender i forhold til PC-netværket.

Det svarer til at 2 radiostationer sender på samme frekvens... det ville også blive noget sært noget at lytte til.

Så jeg ville nok trække et antennekabel og levere AV link'et tilbage....

mvh berpox

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 27-01-05 20:42

Tak for den hurtige respons...
Hvis begge systemer kører på samme frekvens, hvorfor forstyrrer mit linksys så ikke av linket ?? Burde begge systemer ikke gå ned ??
mvh Peter..

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 75 point
Dato : 27-01-05 21:37

Det gør det formentlig også - men da TV-billedet er væsentlig mindre følsomt overfor forstyrrelser, betyder det ikke noget for den billed- og lydkvalitet du oplever.

AV linket til forskel fra PC-netværket er jo ikke afhængig af at sende 7 bit den ene vej, og få 1 bit retur hele tiden. Det er ligeledes heller ikke nødvendigt med fejlkorrektion, og gen-afsendelse af informationer hvis noget greb forstyrrende ind.

TV-billedet vil bare opleve et par småglimt/"flimmer" en gang imellem....

mvh berpox

Godkendelse af svar
Fra : peterpyt

Dato : 28-01-05 11:26

Tak for de hurtige svar...
Jeg vil nu eksperimentere lidt mere med systemerne..
Mvh
Peter...

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-01-05 12:25

Velbekomme - og håber det lykkes for dig på en eller anden vis under alle omstændigheder

mvh berpox