/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Køb af hund...!
Fra : Oompa_Loompa
Vist : 1939 gange
50 point
Dato : 27-01-05 18:10

Hej alle...

Mig og min kæreste skal flytte i hus om ganske få måneder, og så vil damen jo gerne have en lille silke terrier... Nogen der ved hvor man kan købe dem?Webadresse) Det må selvfølgelig også gerne være en anden type hund, men bare den ikke er meget større end en silke terrier... Håber nogen kan hjælpe... vi bor i Esbjerg, så det skal helst ikke være på Sjælland... (kan jo ikke sende de små med post)

Hilsen

Oompa Loompa

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-01-05 18:17

Her er DKK's hvalpeliste hvor du kan finde opdrætterne for næsten alle racer.
http://www.dansk-kennel-klub.dk/page.php?menu=424
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-01-05 18:18

Glemte at sige--du kan søge på forskellige landsdele

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-01-05 18:21

Og hvad er så en "silke-terrier"?
Er det mon en yorkshire-terrier, du mener?

http://www.yorkshire-terrier.dk/

http://www.kennel-yorkielands.dk/

Eller hvad?

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 27-01-05 18:26

ved jeg ikk... min svigerfamilie kalder den en silke terrier.. he he

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 27-01-05 18:26

men ja.. ligner den på billedet.....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-01-05 18:39

Ja, så er det bare at gå i gang... Men du ved godt, at de ikke er gratis....?...

Den ene kennel "Yorkielands" forventer hvalpe i foråret 2005. Så det kan være, at I er heldige.. Der bliver ikke født så voldsomt mange hvalpe af racen herhjemme..
Skynd dig at kontakte dem.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-01-05 19:01

Det er nok en Silky Terrier I mener.
Det er en lille hund med meget lang pels, og fås i flere forskellige farver.
Så hvis du søger på Silky Terrier, tror jeg da der er sider på nettet om den, og opdrættere.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-01-05 19:03

Den er nogenlunde på størrelse med en Yorkshireterrier og ligner den lidt, jeg synes bare den er kønnere, og så kræver den ikke helt så meget pelspleje.

mvh dova

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 27-01-05 19:04

Hejsa.

Det kan måske også være en Silky Terrier du mener?? Se her: http://www.quick-silk.hitcount.dk/frame.htm

mvh
KSGP

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 60 point
Dato : 27-01-05 19:10

http://home19.inet.tele.dk/kennel-meisus/

Har måske hvalpe tilbage lige nu... Var klar til afhentning d. 7-1..

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 27-01-05 19:15

det er silky terrier'en kan jeg se... det er lige den type...

Godkendelse af svar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 27-01-05 19:18

Tak for svaret!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-01-05 20:38

Håber meget, at det lykkes for jer. Det er ikke hunde, som der kommer ret mange hvalpe af om året herhjemme.
Tak for accepten af mit svar.