/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
hjælp til købe af bil...
Fra : RaB
Vist : 444 gange
50 point
Dato : 27-01-05 13:56

Har tænkt på at købe en mazda 323f 1,6. men har hørt at man skal holde sig fra dem fordi de har motor problemer er det rigtig..?? har også tænkt på at købe en golf 2 gti eller bare en 1,8.. Hvad syntes i..?? golf gti er bare så dyr..

Lige noget andet.. er der nogle gode sider hvor man kan se brugt bil.. udover dba.dk og bilbasen.dk.. vil ud og bruge 15000 kr på en bil..

SÅ hvis i ved hvor der står en af de 2 biler jeg har skrevet må i gerne sige hvor de kan købes til omkring 15000.kr..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-01-05 14:32

http://www.akselkbiler.dk/listcars.asp Aksel kunne være et bud. Han har ofte ældre billige biler.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 27-01-05 14:55

http://www.a1biler.dk

De findes stort set ikke billigere, og er efter konceptet "WYSIWYG".

Held og Lykke!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 27-01-05 15:09
Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 27-01-05 15:50

sorry Palle,
hvad står WYSIWYG for?

Kommentar
Fra : LLM

Dato : 27-01-05 17:03

Hm hm! 15000. - Hvor køber man biler i til det beløb uden det kræver adgang til et godt udstyret værksted og en portion mekanisk snilde!!! - Pas på dine småpenge, spar hellere lidt mere sammen før du tænker i køb.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-01-05 17:30

Det betyder what you see it,s what you get.
alimak

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 27-01-05 19:02

hjkofoed:
Ja, jeg skulle måske nok lige have givet en "oversættelse" af denne forkortelse, så det er mig som undskylder, men som alimak ganske rigtigt har skrevet får du det du ser. Hos A-1 biler er der stort set ikke lavet andet ved bilen efter de har købt den/sat den salg end de har sat et prisskilt i forruden. Men du er billigt kørende (så længe det varer? )

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 27-01-05 19:39

takker jer begge, så blev jeg da også lidt klogere i dag!

H-J

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 28-01-05 17:14

Heysa...
Rigtigt hørt med F'eren. Det kan være noget forfærdeligt P*S og købe... Specielt til 15000 kr, for så kan du være sikker på at det er en Jason Watt wannabe der har siddet bag rattet = motoren er helt død. Det andet problem der, der er modellen omkring 1990, som typisk ligger i prisen først i 20000 er RUST... Ikk kun udvendigt, men specilet i undervognen. Har en kammerat der købte en for 12000 kr for 2 måneder siden. han har allerede brugt, godt 7000 kr bare i DELE. Han er skrap på fingerene så værkstedsregningen kan han slippe for. Men til sagen. Jeg vil råde dig til enten at spare flere penge sammen, eller være heldig, ved det lyder nemt, men sådan er det bare. Golf'en er ganske udemærket bil, men til 15000 vil jeg have svært ved at finde et flot eksemplar. Og GTI er helt udelukket til den pris. Men fornuftig at kigge mod Vw synes jeg. For de er skide nemme at lave, og koster ikk en skid i resverdele. Synd du har skrevet for en måned siden, for der kendte jeg en der havde en golf 1,8 til salg til billig penge. Men pas på F modellen. Men ellers kan jeg anbefale Mazda og Vw i denne prisklasse. Vær opmærksom på ualmindelige lyde, og sløv motor, samt selvfølgelig rust. Stederne at kigge er typisk www.dba.dk, www.gulgratis.dk, www.bilbasen.dk, www.biltorvet.dk, www.bilzonen.dk, og P-pladsen.dk.... A1 biler på Fyn... Gør dig selv en tjeneste og lad være med at lade dig friste af de lave priser. Som Palle rigtig siger: "Så længe det varer", og det er som regel ikk lang tid... Held og lykke med Jagten på din kommende bil.... Mvh. KlausHansen

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 28-01-05 17:16

*** www.p-pladsen.dk *** Sorry glemte w'erne...

KlausHansen

Kommentar
Fra : sutrow

Dato : 30-01-05 23:24

Der er meget snak og skrøne osv om hvad der godt og dårligt, for 15.000 kan man ikke forvente at få en problemfri bil, det kan man sgu heller ikke med en ny, men hvorom alting er, så har jeg haft forskellige modeller af mazda, og syntes absolut at det er et af de mest pålidelige mærker på markedet idag, hvis jeg skulle ud og købe en bil for 15.000 idag så havde jeg nok købt en mazda 626 coupé, IKKE combi coupé, og det ville for mig være et spørgsmål om stand og km-antal, jeg har selv haft en 626 Coupé fra 1985 en gammel svend men den var pæn og nydelig og ingen motor / karburatorproblemer, da jeg solgte den havde den gået 320.000 km og den kørte stadig som en ny bil. Så når man snakker om bil til 15.000 syntes jeg udelukkende at man skal gå efter det man tiltales mest af og selfølgelig kigge efter rust i vanger, skærme osv... sørge for at motoren ikke er svinet ind i olie, men kig primært nede ved tændrør osv, mange folk motorvasker bilen før salg og det er sjælden det bliver gjort grundigt nok til at olien er væk alle steder... Sæt dig i bilen kør en tur prøv ALT af ned til mindste detalje, og se kritisk på bilen og bestem dig derefter... Somsagt kan du nok ikke forvente at få en bil helt rustfri, men held og lykke med jagten...

mvh.

Sutrow