/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med brænding af audio med Nero
Fra : dreyer
Vist : 681 gange
123 point
Dato : 26-08-02 11:59

Jeg har WinXP, Nero 5.5.5.7 og en LiteOn 12/10/32 brænder.
Før i tiden havde jeg ingen problemer med at brænde audio-CD'er med Nero, men en dag besluttede den sig for, at det vil den ikke længere. Data-CD'er har den ingen problemer med at brænde.
Følgende sker når man forsøger at brænde: Den brænder ca. 4% af hvad der skal brændes (bare sådan lige for at ødelægge skiven tror jeg), og så går den ellers enormt istå. Så meget, at man bliver nød til at reset'e maskinen, for man kan ikke få kontakt med Nero og brænderen, som er stadig kører uden at brænde.
For at gøre det mere mystisk havde jeg succes med at brænde på en RW-skive, men altså ikke på engangs-skiver. Og de skiver jeg bruger har jeg brugt før i tiden til at brænde audio på.
Beder man den om at køre i test-mode er det muligt at afbryde den (hvis man er tålmodig), men den går stadig i stå. Slår man SmartBurn fra løber bufferen tør, selv om alle system-resurser er ledige og der er masser af RAM, m. m.
Og som tidligere nævnt, så har den altså ingen problemer med at brænde data-CD'er.
Jeg har prøvet at opgradere Nero, men den har nødagtig samme fejl.

Håber du kan hjælpe!

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 26-08-02 12:02

Forøvrigt, så prøvede jeg at bruge et andet brænder-program, og her vil den slet ikke starte med brændingen, hvis SmartBurn var aktiveret, og skabte sig ellers li'som Nero med buffer-underrun.

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-08-02 12:08

Hvis du har XP-brænderen aktiveret så kan det godt give nogle problemer. Jeg har den samme kombination som dig og hos mig funker det helt fint.

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 26-08-02 12:29

Du har selvfølgelig prøvet at kopiere til harddisken først og så brænde derfra, ellers går det tit galt. Sæt evt. brændehastigheden ned, det kan også hjælpe. Det er BRANDIRRITERENDE med de ødelagte skiver

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-08-02 12:48

Hej Dreyer,

har du installeret ASPI?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 26-08-02 13:01

Det jeg prøver er at brænde MP3'er ud på audio-skiver. Og fra dag til anden holdt den op med at ville gøre det, selvom det førhen virkede fint.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-08-02 12:05

Hent 5.5.9.0
Se om ikke det hjælper.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Mon, 26 Aug 2002 09:59:17 GMT, "dreyer" <dreyer.news@kandu.dk>
wrote:

>Jeg har WinXP, Nero 5.5.5.7 og en LiteOn 12/10/32 brænder.

Kommentar
Fra : brianoehl

Dato : 26-08-02 14:13

Jeg troede det hele var ulovligt !

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 26-08-02 14:22

Det er ikke ulovligt, hvis du brænder ting der er lovligt at brænde.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-08-02 15:44

Hej igen
Er det mp3 filer som du vil have lagt på din cd,så du kun kan bruge dem i din computer,eller konverterer du alle filerne til wave-format?
der kan nemlig ske det at nogle af de mp3 filer man henter på nettet er i stykker eller at de ikke understøtter nero.
Jeg kopierer lige hvad jeg fandt under min nero hjælpeprogram

Brænding af MPEG3 filer (.mp3) med Nero
MP3-lydfiler (med filnavnet .mp3) er blevet et af internetsamfundets foretrukne filformater, når det gælder overførsel af komprimeret lyddata. Derfor understøtter Nero nu brænding af MP3-filer. Sådanne filer kan nu trækkes og slippes til Nero lyd-kompileringer lige som man kan med wave-filer (.wav) eller lydspor (.cda).
Nero kan brænde MP3-filer “on the fly“. Det vil sige, at det nu er muligt uden først at konvertere alle filerne til wave-format eller gemme de ukomprimerede lyddate til en cache-fil. Den maksimale brænderhastighed MP3-filer afhænger i høj grad af din processors hastighed, eftersom det kræver utroligt mange flydende regneoperationer at dekomprimere MP3-filer. Som en tommelfingerregel kan man sige at en 100 Mhz Pentium processor kan dekomprimere MP3-data med ca. 2x hastighed. En hurtigere 250 Mhz Pentium II processor burde være i stand til at dekode MP3-data med 4x eller endnu hurtigere. MP3-filer kan i øjeblikken kun afspilles i Windows 95, 98 og NT.

MP3-filer fra internet kan undertiden være beskadigede. Disse problemer kan medføre knitrelyde. Hvis sådanne beskadigede MP3-filer trækkes ind i en Nero lydkompilering, vil Nero vise en advarsel. Der kommer en anden advarsel i Nero's logfil, at Nero mistede synkroniseringen i MP3-filen. Der kan også være MP3-filer med filnavnet “.mp3“, der overhovedet ikke kan dekodes af Nero. Sådanne filer er sandsynligvis enten alvordlgt beskadigede eller indeholder et andet lydfilformat som MPEG 2.0 eller et andet lydformat, der ikke understøttes. Nero's MP3-bibliotek understøtter i øjeblikket kun standard MP3-filer (det vil sige ISO MPEG 1.0 layer 3, 44.1 kHz, 16 bit, stereo).

Er det de samme mp3 filer du prøver at brænde hele tiden?hvis ja
så prøv at hente nogle andre og så prøv igen

Håber du får det til at lykkes
MVH Brian

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 26-08-02 17:31

Att. Als

Har du slukket/de-aktiveret den indbyggede XP-brænder???
Grunden til jeg spørger, at jeg lige har fået en ny PC'er med WinXP o.s.v..
Og jeg skal have installeret et brænderprogram. Der medfulgte Nero 5.5.8.0v, og nu ved jeg ikke om jeg bare kan installere den eller først skal slette XP's egen, som vist nok også er Neros lidt ældre version.
Hvis jeg skal slette det indbyggede brænderprogram - Hvordan gør jeg så??
mvh
Catbody

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 26-08-02 17:49

For lige at svare på lidt spørgsmål af ovenstående:

- XP-brænderen er deaktiveret.
- Nero står får dekomprimering af MP3'erne.
- Der er tale om at Nero går fuldstændig i selvsving, hvilket næppe skyldes en fejl i en MP3.
- Jeg har prøvet at brænde med 2x hastighed med buffer-underrun som resultat. Der er noget galt!

Kommentar
Fra : summer

Dato : 26-08-02 18:46

Link til nye opdateringer: http://www.ahead.de/en/index.html#download

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-08-02 18:57

hej Dreyer,

har du ASPI installeret?

hvis du ikke ved om det er installeret, vil jeg foreslå dig at downloade følgende fil...
http://download.adaptec.com/software_pc/aspi/aspi_v471.exe
det er en "selvupakkende" zipfil... den indeholder bl.a. programmet "aspichk.exe"...

når du har fået pakket den ud, vil jeg foreslå dig at aktivere "aspichk.exe", og så se hva' den fortæller, evt. om ASPI er installeret, og hvis ASPI er installeret hvilken version...

hvis Aspi ikke er installeret, ka' du bl.a. downloade dette program "forceASPI" der ka' hjælpe med at få det installeret, så fremt du ikke har' ASPI på din Computer... -->
http://www.cd-rw.org/software/cdr_software/cdr_tools/frcaspi.cfm

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 26-08-02 19:17

Jeg har ASPI installeret.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-08-02 20:17

Hej Dreyer,

oki doki...

du svarede bare ikke på det... den første gang jeg spurgte om det...

eh... ka' du evt. komme i tanke om noget du har installeret omkring den tid hvor det lige pludselig er begyndt at drille?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 26-08-02 20:36

Jeg kan ikke komme i tanke om noget. Det er dog ikke så tit jeg brænder musik. Men jeg tror det altså ikke. Måske et eller andet program har ment at det skulle lave ravage...?
Desuden havde den jo tilsyneladende succes med at brænde på en RW-skive, hvilket bestemt ikke gøre sagen mindre mystisk, skulle jeg mene.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 26-08-02 22:22

Min erfaring er, at Nero ikke fungerer hvis man har et andet brænderprogram installeret. Prøv at afinstaller det andet, og prøv så igen.

m.v.h.
Franksp

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 26-08-02 23:32

Nero er det eneste jeg har nu, og selv efter en opgradering til 5.5.9.0 fortsætter problemet. Kilden skal findes et andet sted (hvis der er en sådan).

Kommentar
Fra : summer

Dato : 26-08-02 23:48

Gad egentlig vide hvordan du har connected dine drev. har er min "universal" opsætningm som fungerer næsten altid:
1) HHD skal sidde som master på primary IDE og CD-romdrev som slave på samme
På secondary sætter du brænder som master. Tjek dine jumpere. Set bag fra skal ”dimsen” sidde til højre v/master og i midten v/slave.
2) Autodetecte dine drev (hvis XP gør det automatisk så spring 2) over): Genstart computer. Når du ser der står DEL nede til venstre holder du Delete-tasten nede til du får CMOS-skærmen frem. Brug nu dine fire piletaster til at markere IDE HDD AUTO DETECTION tast Enter. Nu har du en skærm hvor der bl.a. står Primary Master: og et N der blinker> tast y og Enter> igen, igen til dine drev er registreret og du er tilbage ved IDE HDD AUTO DETECTION> tast F10 (gem) og tast y og Enter. PC-en starter nu op.
3) Gå ind i Enhedsorientering og tjek at der ikke er gule advarselstegn. Tjek at DMA er aktiveret
i alle dine drev. Se lige hvilken Version Firmware din brænder har. Jeg har været udsat for, at en helt ny brænder skulle have firmwaren opdateret, inden den virkede optimalt. http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/
4) Genstart

Kommentar
Fra : als

Dato : 27-08-02 07:53

Har du hele tiden brugt det samme mærke af CD-R/CD-RW? Eller har du skiftet?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-08-02 09:02

Hej Dreyer,

jeg tænkte på at lave et lille eksperiment... jeg har selv problemer med at lave CD til CD branding... det er sådan set kun der jeg oplever fejlbrandninger og når jeg har glemt at slå burnproof til...

mit eksperiment går ud på at lave en virtual CD, så den reelt ligger på harddisken, det er bare for at få det afprøvet, jeg håber det gi'r mening, når jeg er færdig med at forklare det...

jeg vil foreslå dig at downloade programmet CloneCD fra denne side... -->
http://elby.ch/english/products/clone_cd/download.html
det er godt nok et shareware program... men det ka' så vidt jeg husker bruges i omkring 30 dage... men det er også mere for at afprøve det fra CD'en af den ska' bruges til...

når du har installeret den ska' du lave en kopi af din musik cd... CloneCD vil så kreere et CD-rom billede af den...

herefter ska' du så downloade programmet "DAEMON Tools 3.17"... -->
http://web589.server16.y-w-s.de/downloads.htm
det er et program som ka' fungere som virtuel Cd-rom drev, samt vituel DVD-drev...
der er en manual til den her... -->
http://web589.server16.y-w-s.de/daemon.htm
og en How-To her... -->
http://web589.server16.y-w-s.de/instructions.htm

men når du har downloadet og installeret Deamon Tools, ska' du loade dit CD-rom billede af din CloneCD kopierede Musik CD ind i Deamon Tools...

herefter ska' du så gå ind i Nero og gøre som du ellers vil ha' gjort, men så bare vælge den virtuelle CD-rom istedet for...

hvorfor jeg har foreslået dette er fordi jeg bl.a. har oplevet at der ka' være problemer med CD til CD... hvori mod med en Virtuel CD er det Harddisk til CD... Men stadig som om det er CD til CD, men så bare med Harddisken's hastighed... håber ikke det her er alt for rodet...

men hvis du afprøver dette og det funker, så betyder det så bare at der er et problem med CD til CD... Jeg har selv en Plextor 16X brænder der funker upåklageligt, og som sagt har jeg kun haft fejlbrandninger når det har været noget med CD til CD, eller hvis jeg har glemt at sætte burnproof til... og hvis du prøver dette her ka' du jo finde ud af om det samme er tilfældet hos dig...

men ellers er der også den lille omvej at rippe og konventere dine musik stykker til mp3, før de bliver brændt...

der er bl.a. her et par go'e freeware programmer til det formål...

"Exact Audio Copy"... -->
http://www.webattack.com/get/exactaudio.shtml

"CDex 1.40"... -->
http://www.webattack.com/get/cdex.shtml

du ka' få mere information om programmerne ved at trykke på website, der vil bringe dig hen til dem der har udvilket programmerne...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 27-08-02 19:21

Jeg har tjekket diverse, og alt ser hardware-mæssigt fint nok ud.

Firmwaren vil jeg ikke mene har noget at sige. Hvorfor skulle den gå fra at virke til ikke at virke uden man har pillet ved firmware?

Jeg har 2 harddiske, en på hver IDE-controller, 1 CD-drev og 1 brænder, som selvfølgelig også sidder på hver IDE-controller. Systemet ser dem og siger at de virker fint (hvilket de normalt også gør).

Forslaget om med at blande CloneCD ind i det hele tror jeg er lidt uden for emnet, for jeg kan sagtens kopiere CD'er.
Det er først når man prøver at gå brænde MP3'er ud som audio det går galt.

Istedet har jeg prøvet at bruge Neros "virtuelle device", således der blev lavet en image-fil, hvilket gik ok - lige indtil den skulle brændes. Det vil den bare ikke. Resultatet er buffer-underrun selvom den kun brænder med 2x...

Jeg begynder at få en teori om at jeg skal til noget af det kedeligste i denne verden: En Windoze-installation (måske kun overgået i kedelighed af Wintendo selv). Jeg tror den så småt er begyndt at begå selvmord, da den i et kort lyst øjeblik har indset sin egen skæbne.
Aldrig har så meget lavet så lidt og brugt så lang tid og mange resurser på det; Winblows.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-08-02 22:26

Hej dreyer,

oki doki...

det var bare et forslag... men selvfølgelig hvis du har afprøvet noget a la det... så er det selvfølgelig omsonst at gøre det igen... men det funker i hvertfald på den måde herhjemme hos mig...

men umiddelbart ka' det muligvis skyldes konverterings processen med Mp3'erne på samme tid med brændningen og at det samtidig er CD til CD... men jeg er ikke sikker...

men hva' med evt. at rippe dem fra musik cd'en over i MP3 format, og når de så er blevet rippet og ligger som mp3 format på computeren... så at brænde dem?

eller det har du måske også prøvet?

jeg er nu ikke sikker på at en reinstallation udmiddelbart vil få det til at virke, for hva' nu hvis problemet er et andet sted, så vil det jo bare opstå igen... og så er den reinstallation jo lidt meget at gøre ud af det...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 27-08-02 23:09

Det er lige præcis fra CD til MP3 og videre derfra tilbage på audio-CD der ikke kan lade sig gøre.

Min WinXP er ekstremt sløv i forvejen selvom den har masser af RAM, så måske en re-installation ville hjælpe...

Tak for forslagene, selvom det ikke rigtig har ført til en løsning. Jeg søger videre!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 28-08-02 00:24

Hej dreyer,

eh... hvilket format ska' de ha' på den CD der ska' brandes? (MP3 eller Audio/Wave)

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 28-08-02 00:25

hej igen,

eh... glemte og spørge om det sku' være en nøjagtig kopi af den Musik CD der ska' brændes?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : als

Dato : 28-08-02 07:43

Sløv WinXP? Tjek lige for spyware? Kan også have indflydelse på brænderfunktionen. URL er http://www.lavasoft.de
Her kan du hente programmet ad-aware for kontrol af spyware (iøvrigt også med dansk sprogfil). Jeg er (næsten) sikker på din pc er fyldt med spyware.

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 28-08-02 12:15

Det skal som tidligere nævnt være en ganske normal audio-CD. Kilden til audioen er MP3-filer, som Nero automatisk dekoder til wave. Der er altså ikke tale om en nøjagtig kopi.

Jeg tjekker regelmæssigt for spyware, og der er ikke noget der ikke skal være der.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 29-08-02 20:50

Hey Dreyer!

Har du prøvet at brænde en image-fil, for derefter at brænde image-filen til cd'en?

bare et foreslag....

MVH Jens Knudsen alias Ostemanden

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 02-09-02 13:08

Image-filer vil den heller ikke - hvis der er audio i

Accepteret svar
Fra : Ghettofamily

Modtaget 123 point
Dato : 14-12-02 22:32

Jeg har siddet og læst lidt igennem den store mængde af forslag og råd. Der er blot et par stykker der mangler. Afinstallere nero total, slette alle referencer til til programmet. Hent den seneste version. XP har/havde probs med Nero vers under 5.5.8.0. Det er fejl der pludseligt opstår og som du selv har oplevet sløver og fryser. Men på dette tidspunkt burde du nok havde løst problemmet. Så luk spørgsmålet.

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 16-12-02 01:09

Desværre er problemet ikke løst...
Og mit forsøg på at bruge et andet brænderprogram var heller ikke en succes; samme fejl.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 04-03-03 23:00

Hej dreyer

Har du tænkt over, at du aldrig har lukket dette spørgsmål??
Bare en venlig ...............
Meed venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 04-03-03 23:54

Næh, men der er jo ikke kommet noget svar, så det er vel rimeligt at spørgsmålet stadigt er åbent.

Hilsen
Dreyer

Godkendelse af svar
Fra : dreyer

Dato : 14-04-03 00:52

Jeg har købt ny computer med ny brænder og installeret en ny Windoze. Det var bare det der skulle til...