/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Samtidigt på VPN og Internet?
Fra : jannie99
Vist : 542 gange
40 point
Dato : 27-01-05 11:11

Jeg har en VPN til mit arbejde. Når jeg logger på VPN kan jeg ikke samtidigt være på Internet. Hvad skal ændres i VPN settings for at kunne være på begge dele samtidigt? Kan jeg se på min PC hvad der skal ændres?

pft Jan

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 27-01-05 11:34

Hejsa..

Du kan ikke bruge begge dele på samme tid..

VPN er en sikkerforbindelse som dit firma har sat op.
Hvis du nu kunne blande det sammen kunne dit firma risikere at få folk ind via dit Internet som så kan komme videre til firma nettet

Kommentar
Fra : jannie99

Dato : 27-01-05 11:40

Hej buch78,

Yes, I know. Men er det ikke muligt at slække på sikkerhedsniveauet, der er tale om en forbindelse som jeg anvender til at få adgang til eet isoleret system og jeg vil tro at virksomheden er til at tale med mht sikkerhedsniveau?

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 27-01-05 12:53

hejsa.

Det skal sættes på i VPN boxen på arbejdet. Og så går du på internnettet via deres linie. Det virker hos mig.

Hilsen

Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 27-01-05 12:54

Det vil sige hvis du skal på nettet, går det via VPN til arbejde og derfra ud på nettet.

Kvolsgaard

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 28-01-05 19:09

Præcis som Kvolsgaard siger det.

Nogle steder, så benytter man en proxy server som står i "virksomheden" og dem som er koblet op via VPN, de går på nettet via den proxy server.

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 31-01-05 10:22

Hejsa.

Husk og lukke dit spørgsmål når du har fået svar på spørgsmålet.

Kvolsgaard

Kommentar
Fra : Penol700

Dato : 24-02-05 18:49

Hejsa

Det skylde at når du bruger din VPN bliver den din "Default gateway". Det kan du ændre på ved at vælge "Properties" (eller "Egenskaber") på vpn forbindelsen -> vælg fanebladet "Netværk" -> vælg "Internet Protocol (tcp/ip)" -> tryk på "Properties" (eller "Egenskaber) -> Vælg "Avanceret" -> og FRAVÆLG "Use default gateway on remote network (eller på dansk "Brug standardgateway på fjernnetværk").

Penol