/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vindue med "repareret lokal tilkobling" ~
Fra : martin3006
Vist : 363 gange
200 point
Dato : 26-01-05 22:48

Jeg er ikke helt sikker på hvor dette spørgsmål hører hjemme, men prøver her.
Jeg har XP og sp2 på min pc(Packard Bell 1800+). Winbond netværkskort. Har ADSL linje via netverkskortet og et ADLS-modem (Billion Bipac 7402).
Mit problem er som følger:
Det hænder at når jeg er på nettet slutter min forbindelse at fungere. Jeg højreklikker på netværksikonet i højre hjørne og klikker på "reparer lokal tilkopling"(står på norsk da jeg bor i Norge). Ofte - men ikke altid, kommer ikke de normale kommandoer op i vinduet (tømmer buffer, registrere DNS på nyt osv.), istedet kommer slut kommentaren om at koblingen er repareret og jeg må tage kontakt med systemansvarlig hvis det ikke er fikset OG en avbryt knap (ikke luk knap som normalt). I tillæg hænger vinduet og jeg kan ikke få det bort. CTRL-ALT-delete ser ikke programmet/handlingen og at disconnecte og reconnecte hjælper ikke.
Disse programmer kører jeg ofte når det indtræffer:
Internet Explorer
En bittorrent klient (ABC)
MSN messenger v. 6.2.0137
Symantec internet security

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-05 22:59

reparer kræver genstart.

Kommentar
Fra : martin3006

Dato : 26-01-05 23:04

Er du sikker?
reparer er jo netop sådan at du ikke behøver og disconnecte for derefter og reconnecte, i tillæg så virker det jo fint i 75% af tilfældene.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-05 23:05

tjahhh - virker da her hvorfor ved jeg ikke

Kommentar
Fra : martin3006

Dato : 26-01-05 23:07

Bare sådan at vi er på samme side i bogen, når du skriver genstart mener du hele pc ikke sandt?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-05 23:11

jo

Kommentar
Fra : martin3006

Dato : 26-01-05 23:17

Jeg synes bare at genstart er lidt drastisk hver gang det vindue hænger sig op, det er hvertfall 4 gange i løbet af en aften. Maskinen fungere jo fint og når jeg deaktivier/aktivere lokal netværk så fungere den jo igen. Jeg bliver bare irriteret over et vindue som hænger midt i det hele og at en funktion tydeligvis ikke virker som den skal.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-05 23:26

har du overvejet at køre en grundig vedligeholdelse og scanne for spyes osv ???????

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 26-01-05 23:36

Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow Der skal være mellemrum mellem sfc og /scannow Og du skal have din Windows XP Cd i drevet mens du foretager dig dette.

Det der sker med denne kommando, er hvis du har mistet eller fået ødelagt en systemfil, så bliver den repareret/gendannet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-05 00:08

En lille bemærkning: Reparation af netværksforbindelse kræver IKKE genstart!
Reparationen får DHCP opkoblingen til at søge efter en ny IP adresse hvilket selvfølgelig også sker ved genstart så hvorfor bruge livrem når seler er nok.
Er systemet sat til at anvende DHCP (Hent automatisk IP adresse under TCP/IP protokollen under LAN)

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 27-01-05 08:53

Der findes også en virus, som disconnecter ens computer fra netværket.
Er du sikker på, at du ikke har sådan en virus?

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : Yascin

Dato : 30-01-05 00:06

Synes jeg kender den fejl lidt selv .
Mener at hvis du lukker Alle internet explorer ned og så starter op med en explorer så plejede det at hjælpe hos mig.(næsten)

Kommentar
Fra : martin3006

Dato : 31-01-05 11:50

Mange gode forslag. Det som er problemet jeg ønsker hjælp med er sådan set ikke koblingen. Det er vinduet som står og hænger, med afbryderknappen ligesom om den ikke har fået gjort sidste kommandoer færdig.