/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp til W98
Fra : betonjens1
Vist : 419 gange
100 point
Dato : 26-01-05 22:17

en ven har lavet kuk på sin pc, han køre W 98 problemet er at når den starter op stopper den under indlæsningen og fortæller at der manler en fil,når man genstarter starter den i fejlsikker tilstan og siger man skal rette fejlen,jeg har ikke så mejet forstand på det at jeg kan gøre dette,men da han ikke har noget af betydning på hardisken vil det vel være det næmmeste af formatere den og instalere W 98 igen men hvad gør jeg?
betonjens

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-05 22:19

bare kør 98 ind igen da

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-01-05 22:22

Hejsa

Bare lad den starte op i fejlsikret tilstand først
så genstarter du den i dos
i dospromten skriver du

Scandisk/all

Så skulle den gerne rette op på fejlen

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 26-01-05 22:28

Problemet er at jeg ikke kan flytte køseren fra punk tre som er fejsikret tilstand

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-05 22:31

Bruger du piletasterne?

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 110 point
Dato : 26-01-05 22:35

Tillæg

Hvis maskinen skal formateres kan du hente en bootdiskette her

http://www.bootdisk.com/

Så starter du bare op med denne diskette,og i dospromten skriver du bare

Format c:
Når den er formateret skriver du
D:install (husk at have din win98 cd i)

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 26-01-05 22:37

Hvis ikke problemet har varet alt for længe kan du lave en scanreg/restore fra pkt. 5 - Boot med F8 nede såvidt jeg husker

Godkendelse af svar
Fra : betonjens1

Dato : 26-01-05 22:40

Tak for svaret briani.