/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DVDShrink
Fra : Smukke_Ole
Vist : 379 gange
100 point
Dato : 26-01-05 09:50

Jeg har to DVD film, som tilsammen fylder lidt mere end de 4.7 GB, der kan være på en skive. Jeg ville derfor gerne "krympe" dem lidt med DVDShrink, men det kan jeg åbenbart ikke få lov til. Den vil kun have en DVD ad gangen og så krympe dem enkeltvis, men da de hver for sig ikke fylder mere end 2.5 GB er der jo plads på en skive, så der sker ingen krympning.
Er der en måde at gøre det på ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 26-01-05 13:16

Hej smukke (hehe)

Du kan jo vælge at angive en "krympe-procent" manuelt og fx krympe filmene til 85 %. Herefter brænder du så filmene på én skive.

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 26-01-05 13:17

Der hvor der står Automatisk under video vælger du Valgfri Ratio.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 26-01-05 15:07

Ligger de på din harddisk? - Ellers så kopier dem ind midlertidigt.

Derefter åbner du DVD Shrink
Du skal IKKE trykke på "open disk" eller "open files" med derimod på "reauthor"

Vælg mappen hvori din første film ligger og træk "title 1" under "main movie" over i venstre vindue
Derefter gør du det samme med fil nummer to.

Så "shrinker" den automatisk begge film så du ikke krymper dem mere end nødvendigt

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 26-01-05 15:08

Derefter gør du det samme med fil nummer to >>> Derefter gør du det samme med film nummer to

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-01-05 15:19

-> CarstenGP

Nu har jeg fået trukket begge film over i vinduet til venstre.
Så kommer det dumme spørgsmål:
Hvad gør jeg så ?
Hvilken knap skal jeg trykke på ?
Som du kan se, er jeg ret ny i det her.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 26-01-05 19:50

Okay, jeg troede du kendte Shrink... Men here goes så:

Først trykker du på knappen "backup"
"Select backup target" sætter du til harddisk folder
Så trykker du på "browse" og vælger et sted på harddisken, hvor den færdige film skal lagres. (opret evt. en ny)
Sæt hak i "create VIDEO_TS and AUDIO_TS subfolders"
Tryk "OK" og den arbejder...

Brænd derefter indholdet ud med f.eks NERO eller et andet program

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 27-01-05 14:47

-> CarstenGP
Så er det lykkede, og jeg skla nok give dig point, men der er liiiige een ting til.
Efter at det er lykkedes at "krympe" mine DVD fil så de kan være på een skive, er der opstået et andet problem: når jeg afspiller den færdige skive, er der ikke fuld synkronisering mellem billede og tale. Er der et sted man kan indstille det, eller er det bare noget man må leve med ?

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 100 point
Dato : 27-01-05 20:12

Det burde ikke være DVD Shrink, der er skyld i det. Det har jeg i hvertfald aldrig oplevet.
Men alt er selvfølgelig muligt afhængig af CPU, RAM osv...
Prøv evt. genstarte maskinen før du starter, så du har så mange systemressourcer fri som muligt.

Luk desuden andre programmer imens du arbejder i shrink.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilken version du har af shrink, det kan også have betydning.
3.2 kan hentes via http://www.dvdshrink.org/where.html

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 28-01-05 08:39

Tak for svaret CarstenGP.

Den version jeg har en 3.2.16 på dansk, som jeg hentede efter oplysning i et blad.
Jeg kører en Athlon 1700+ og 512 MB DDRRAm, og det tager ca. 15 min. at brænde en hel skive, så jeg tror ikke det er det. Jeg har igså kun det mest nødvendige kørende.
Det drejer sig ikke om megen forskydning, men man kan lige se/høre det.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 28-01-05 11:33

Er det på en brændt skive, du har problemet?
- har du evt. prøvet at afspille det færdige resultat fra harddisken?

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 28-01-05 11:41

-> CarstenGP

Det er begge steder. Det optræder ikke, når jeg afspiller .MPG filen inden den er lavet om til DVD

Smukke_Ole