/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Mit skærmbillede skifter farve!!!
Fra : bassenborg
Vist : 471 gange
100 point
Dato : 25-01-05 23:39

Min 17" noname skærm (crt) er begyndt at skifte farve. F.eks her inde på "Kandu" hvor der er hvid baggrund, kan jeg se at der kommer et skiftevis blåt og rødt skær på skærmbilledet en gang i mellem. Er skærmen ved at dø?
PS: Den er ca. 2½ år gammel.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 25-01-05 23:57

har du mulighed for at prøve på en anden pc? eller at skifter grafikkort?
så har du en mulighed for at komme tætter på et svar. jeg har også set det hvis den bliver for varm (kan være støv i kassen)

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 26-01-05 00:00

Det kan også være dårlig forbindelse evt. på grund af en leder inde i skærmkablet der er ved at knække.
Tjek stik og prøv at arbejde lidt med kablet for at se om noget ændrer sig og se efter om grafikkortet er trykket helt på plads.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 26-01-05 01:07

BjarneD har fat i det helt rigtige der, det er en leder i selve stikket i den ende du sætter på skærmkortet som er ved at knække. Jeg havde selv "fornøjelsen" for et halvt år siden at der faktisk var 3 der knækkede, først en til en af farverne som resulterede i at alt var lilla lige pludselig...dernæst knækkede både horisontal og vertikal sync hvilket dræbte signalet til skæmen 100%...heldigt for mig at jeg dengang arbejdede med en ingeniør studerende som er lodde specialist ...så det er stensikkert enten det eller en farvekanon i skærmen der er ved at stå af

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 29-10-06 18:38

Tak for svaret BjarneD. Ja, det er jo snart jul, så her er lidt flere point. (jeg er ved at "rydde" op)