/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvid mug på dørbeklædning
Fra : PrivateDK
Vist : 536 gange
50 point
Dato : 25-01-05 23:33

Jeg har et lille problem med noget hvid mug på min dørbeklædning pga noget fugt.
Jeg har løst fugtproblemet, men hvordan fjerner jeg muggen, så jeg er sikkert på at den ikke bare er fjernet synligt, men også at den er slået helt ihjel.
Jeg kan mindes at den gode hr Leth, viste hvordan i et af hans programmer, men siden han er fyret fra DR, har de slettet hans hjemmeside med alle hans gode råd.
Jeg er sikker på at der er mange gode råd derude. De må også gerne være afprøvet.

Accepteret svar
Fra : janik

Modtaget 60 point
Dato : 25-01-05 23:43

Vask af med atamon, billigt og virksomt..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-01-05 23:45

Det fjerner du simpelthen ved at sørge for, at det bliver tørret godt og grundigt.
Og så find ud af hvor fugten kommer ind i bilen og få det stoppet, ellers kommer det jo bare igen.
Måske er det listen forneden ved vinduet der kommer fugt ind, så din dør er våd i hulrummet bag beklædningen.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-01-05 23:46

Sorry, så ikke lige, at du havde løst fugtproblemet.

mvh dova

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 25-01-05 23:53

Efter lidt søgen fandt jeg selv det jeg ledte efter. Jeg mente ikke det var Atemon. Det virker måske også OK.
Det jeg ledte efter var Rodalon.

Det der skal bruges er:

Rodalon
Spand
Vand

Fremgangsmåde

1) Hæld Rodalon op i en spand med vand
( følg brugsanvisningen )
2) Påfør blandingen med klud eller svamp på de angrebne steder
3) lad det tørre

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-01-05 23:54

PrivateDK

Vask det grundigt med Rodalon (følg brugsanvisningen på flasken) lad det tørre uden at tørre det af. Så får du garanteret ikke mug der igen.

mvh
Frank

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 25-01-05 23:54

Du får dog pointene, så jeg kan lukke Janik

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-01-05 23:55

Der kom jeg 1 minut for sent, men prøv det alligevel. For det virker.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 25-01-05 23:56

Sorry Franksp
Du var et nanno sekund for sent ude.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-01-05 23:57

Ja, sådan er livet jo.

Kommentar
Fra : mecky

Dato : 26-01-05 01:23

hej.
prøv en god opvask midel, det gøre jeg altid.
MVH.
mecky

Kommentar
Fra : mecky

Dato : 26-01-05 01:23

hej.
prøv en god opvask midel, det gøre jeg altid.
MVH.
mecky