/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Motorrep. på Peugeot 605 SRDT
Fra : minila
Vist : 493 gange
100 point
Dato : 25-01-05 23:20

Jeg skal igang med en større motorrep. på en Peugeot 605 2,1 SRDT, årg. 1995. Reparationen går ud på at skifte topstykke (alternativt hele motoren). Hvor finder jeg motornummeret på sådan en bil? Nummeret skal bruges ved bestilling af dele. Er der nogle af jer som har nogle "guldkorn" i forbindelse med mit projekt?

minila

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 25-01-05 23:25

Check din instruktionsbog, ellers ring til dit lokale peugeot værksted, spørg efter værkføren.
Han kan helt sikkert fortælle dig hvor det står.
De plejer at være venlige til at svare på et spørgsmål af den type.

Kommentar
Fra : mecky

Dato : 26-01-05 01:49

du skal bare ringe til peugeot værksted og give dem din reg.nr. på bilen så får du motornummeret.
mecky

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 100 point
Dato : 26-01-05 11:46

Det bedste du kan gøre i denne situation, er at anskaffe dig en værkstedsmanual over din bil (evt. en anden bilmodel-/variant med den samme type motor). Så er du nået et GODT stykke af vejen når du selv står for udskifningen af topstykket (eller hvad der nu måtte komme hen ad vejen?)
Da det drejer sig om topstykket i dette tilfælde, kan du, hvis du vil være 100% sikker på du får de korrekte (nye) res. dele, tage det gamle topstykke med ned til Peugeot når dette er afmonteret. Så er der ingen tvivl pm hvad du skal have af nye dele. Det har jeg ofte selv gjort når jeg var i tvivl, eller modellen fra fabrikken lige skiftede på dette tidspunkt.

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle Jensen

Godkendelse af svar
Fra : minila

Dato : 27-01-05 19:32

Tak for svaret pallenoc.