/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Netkort / ADSL
Fra : Camsti
Vist : 562 gange
20 point
Dato : 25-08-02 19:53

Jeg forstår ingenting .. Men hør engang historien.

For nogen tid siden skulle jeg på ADSL med win2k. Intet lykkedes. Uanset hvilket netkort jeg prøvede kom jeg ikke på. TDC resettede linien adskillige gange - og alligevel fik jeg aldrig anden IP end 169.254.xxx.xxx og pingede jeg 127.0.0.1 kunne jeg se at protokolstakken var korrekt installeret.
I ren raseri satte jeg mit oldtidsfund af en 166´er til med et gammelt ISA-kort og win98 til. Jeg FLØJ på nettet. Juble ! Netstik i den nye maskine - bum. Intet ! Samme problem som før. En bekendt kom forbi med et ældre PCI 3com-kort. Så kom jeg på lige med det vuns og har været det problemfrit siden.

I sidste uge købte jeg en splinterny 1700 XP med alt i tilbehør - bl.a. et onboard Realtek 8139(a) PCI netkort. Kanon. Det kan bare ikke komme på ADSL. Akkurat samme problem som før. DHCP er sat op, alting virker - jeg får bare aldrig anden adresse end 169.254.xxx.xxx. Forsøger jeg med ipconfig /renew får jeg også samme fejl som dengang "DHCP server is unreachable". Jeg monterede i min splinternye maskine det goé gamle 3com-kort - og jeg sprang på nettet !!!!!

Jeg fatter det simpelthen ikke. Hvad hulen kan det gamle 3com-kort som ALLE andre (nåja pånær det gamle ISA-kort sføllig) kort jeg har prøvet i nu to maskiner IKKE kan ? Og tro mig - jeg har susemig prøvet en del !!

Det eneste kort jeg kan få til at du er : 3com Etherlink 10/100 PCI (3C905C-TX)

Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig med mit mysterium .. Og mangler der oplysninger er jeg MERE end villig til at komme med dem !!

Venlig hilsen
Camsti

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 25-08-02 20:02

Bruger du den korrekte driver? Jeg har lige bygget en P4 2000 med integreret netkort (Realtek!) og installeret Xp Home. Ingen problemer, den kom på med det samme .... på ADSL hos TDC!

Kommentar
Fra : Camsti

Dato : 25-08-02 20:17

Ja det skulle jeg mene. Det er en Realtek driver dateret den 12/6/02 Realtek 8139/810 Family Driver ver. 5.504.613.202 ..... Den er endda ovenikøbet på MS´s HCL liste .....
Og alt er stadig rigtigt (arbejder med problemet lige nu) - under ipconfig /all giver den bare APIPA-adressen og nix weiter.

Stadig undrende
Camsti

Kommentar
Fra : Camsti

Dato : 25-08-02 20:18

Hov. Glemte at sige at OS er ændret en smule .. Kører lige pt. W2k advanced server ..

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-08-02 22:25

[posted and mailed]

"Camsti" <Camsti.news@kandu.dk> wrote in
news:uI8a9.15419$ww6.2066768@news010.worldonline.dk:

> Det eneste kort jeg kan få til at du er : 3com Etherlink 10/100
> PCI (3C905C-TX)
>
> Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig med mit mysterium .. Og
> mangler der oplysninger er jeg MERE end villig til at komme med
> dem !!

He he skummelt, måske har det noget at sige hvilken hastighed kortet
kører med.
I dit operativsystem kan du jo sætte op hvilken hastighed kortet skal
snakke med ADSL-forbindelsen med - og hvis den står til auto-negotiate
og det ikke virker ordentligt så vil den sikkert tale 100mbit med dit
ADSL modem og det virker sikkert ikke. (Hmm det var mange antagelser på
én gang - jeg må nok indrømme at det er lidt et gæt)

Prøv så og tvinge kortet til 10 mbit i Windows og se om ikke det
virker.
Jeg har ikke oplevet det i forbindelse med ADSL, men jeg har prøvet det
til et netparty med en bærbar med et 10/100 kort i der blev smækket på
en 10 mbit hub men som ikke kunne finde ud at det betød at den skulle
køre 10 mbit. Men efter man tvang den til 10 mbit i stedet for auto så
kørte det fint.

Mvh
Flemming

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-08-02 23:42

Hejsa.

Jeg har også været hele møllen igennem hos TDC...

Jeg kører med en win XP, i tide og utide smider taber mit netkort ip
adressen og får istedet en 169.*.*.* tildelt.
Jeg har forsøgt mig med 3 forskellige netkort - alle med samme problem.
Dernæst har jeg fået byttet adsl-udstyret hos TDC og stadigvæk samme
problem.

Men... jeg har fundet ud af at hvis jeg sætter netkortet op til IKKE at dele
internet-forbindelsen - kører det hele derudaf uden problemer. Hvorfor er
mig stadigvæk en gåde.

.... men måske er det fordi at TDC vil sælge en router til mig, hvis jeg skal
have mulighed for at dele forbindelsen med flere pc'er... og ikke, som jeg
har gjort, puttet 2 netkort i den ene pc som fysisk er koblet til
adsl-modemet.

Så hvis der er nogle der har en god ide til hvordan jeg løser dette med at
dele forbindelsen via 2 netkort i den ene pc, så vil jeg gerne høre mere.

/Rune

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 26-08-02 08:05

Mht mit svar, så glemte jeg at sige, at mine pc'er er tilknyttet via en switch fra LevelOne FSW2108TX hvor adsl-modemet er sat i up-link stikket (det er en 10/100 automatisk switch). Den viser da også, at den kører 10Mbit på modemet og 100 på pc'erne, dog ikke den pc, som har et gammelt netkort, der kører 10Mbit. Kun port 2-8 kan anvendes, dat uplink-forbindelsen kræver, at port 1 ikke bruges ....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-08-02 16:38

On Mon, 26 Aug 2002 00:41:54 +0200, "Rune Nielsen"
<runen@fjerndettetdcadsl.dk> wrote:

>Hejsa.
>
>Jeg har også været hele møllen igennem hos TDC...
>
>Jeg kører med en win XP, i tide og utide smider taber mit netkort ip
>adressen og får istedet en 169.*.*.* tildelt.
>Jeg har forsøgt mig med 3 forskellige netkort - alle med samme problem.
>Dernæst har jeg fået byttet adsl-udstyret hos TDC og stadigvæk samme
>problem.
>
>Men... jeg har fundet ud af at hvis jeg sætter netkortet op til IKKE at dele
>internet-forbindelsen - kører det hele derudaf uden problemer. Hvorfor er
>mig stadigvæk en gåde.

Det er fordi når du deler en internet forbindelse i WinXP laver den en
DHCP server. og så får du sikkert tildelt en IP fra din egen DHCP
server i stedet for TDC's

>
>... men måske er det fordi at TDC vil sælge en router til mig, hvis jeg skal
>have mulighed for at dele forbindelsen med flere pc'er... og ikke, som jeg
>har gjort, puttet 2 netkort i den ene pc som fysisk er koblet til
>adsl-modemet.
>
>Så hvis der er nogle der har en god ide til hvordan jeg løser dette med at
>dele forbindelsen via 2 netkort i den ene pc, så vil jeg gerne høre mere.
>
>/Rune
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-08-02 17:05

"Rune Nielsen" <runen@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d695d40$0$27694$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> ... men måske er det fordi at TDC vil sælge en router til mig, hvis
jeg skal
> have mulighed for at dele forbindelsen med flere pc'er...

Mængden af sammensværgelser i verden er ikke proportionalt med mængden
af mistanker om samme.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
OPDATERET Usenetstatistik pr. 27/8 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet