/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Doping!!
Fra : chahin
Vist : 400 gange
100 point
Dato : 25-01-05 16:19

Ey..

JEg mangler lige det her stykke til at oversætte, er der en der hurtigt kan hjælpe mig med det..??

"Anabole androgene steroider (AAS) er nok den bedst kendte form for doping, specielt på grund af mediernes kraftige forkusering på stofgruppen. Stoffets virkning er også meget synlig, da dopingmisbrugere af denne type stoffer har en markant og hurtig udvikling af muskelmassen.

Anabolisme er oprindelig betegnelsen for en proces, hvor der opbygges komponenter i organismens strukturer. Det bedst kendte af de anabole stoffer er det mandlige kønshormon, testosteron. Størstedelen af de anabole stoffer tilhører gruppen steroider, som er en række hormoner, der udgår fra den samme molekylære struktur. Testosteron og de kunstigt fremstillede steroider kaldes under ét for anabole androgene steroider, og er kendte for deres vævs- og muskelopbyggende effekt. Anabole steroider kan have form som både piller og som væske, der kan injiceres.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-01-05 16:24

Chahin - hvad skal det oversættes til. Det står jo tydeligt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-01-05 16:34

Hej Chahin. Jeg håber dette kan bruges.

PŒC±iÆ\ä.Û’Õ¥ÓézÛÿ7;{ss³åöšt’fYä½Ý™o¾ùÍìîo¿ùæQHß.¸îÃÚº2‹ÓNŸvØ,ðÓbå¿LŸ‰Xæ4<G€#Ààp8D “ô´’bqúRT@Ô(Š…Ÿýåáô%toç|ñݦÙÕ­MV[•Ãî°•É'­D­œÀ«ì(¥L±‹%•KSƒDBW³Ä‘«Äàp8Ž G #@“«DTÂüÔø„!IÀùHL „ºú"}û¼/þñXœR¡J}íýƹ­ÂnµXìv«]”DÙpå%‡U­²ù*µâÍÃàp8þ…<¡›+Ÿ`2z\Š#¥yUÓ¤…Y¦YÀ±"þˆ0ر×ÿGŽVØ®f.ª««–¬å6è•(
Vô/bT6 +B¶2êH1DèøÆàp8Ž G`!€-Rz°(ú’M
Æ„„¢À±úü»ö„þõø
”ôÊÿÜØØè,«±‰2©B´Ë&ÂV›È:°X€l1E&ÔDJ1äG`#    ¼“OâæåUãp¦’„x•N   AÖ„Ÿñ’üOòy/áŸè„$ÈÌ
¥§²D4   ÷EÿòàQâ•×lp»­µ.ÁŽrŠv«Â±À’%Ó,°eÁ5»Rà§éTÂ"%¸íjÊõË)XaN°¦`£O¡*§¹ðN¡zóªNÈ\LzI¡3è¿„B›$ILˆ@ž$KBLX0…ÒøªŽÁ’9:P®‹Q!ÄƒÑÁ"XÍuvk¹iŽÖ,š`!Ž%Ò¼
JÇ¢SÃ?î§H'ÊÕ䬩Üú“½îè5Ã7ŽÀ"Ðèv,šYî”'Õ¡-i(JþTè
:ž½

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-01-05 16:38

Klumme der er fejl her:
B¶2êH1DèøÆàp8
det skal være:
B¶2êH2DèøÆàp8

Kommentar
Fra : chahin

Dato : 25-01-05 16:40

Haha grineren... til Somalisk...

ej hehe til Engelsk :D... godt i sagde det

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-01-05 16:41

Åhhh ja, sorry - Godt du er så vågen Emesen. Det er så længe siden jeg talte det sprog, så man blir nemt lidt uopmærksom

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-01-05 16:43

Nååååå chahin.... det ku du da bare ha sagt. Hmmm det er for svært for mig - Der skal et klogt hoved til

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 25-01-05 17:26

Anabolic androgen steroids (AAS) is the common known doping method, especially caused by the media concentration on the drug grouping. The influence of the drugs is very noticable, since the doping abusers using this type of drugs gets a marked and fast growth of the muscles.

Anabolism is originated to the name of a process, where components are build in the organism structure. The most known anabolic drug is the male gender hormone, testoterone. The major part of anabolic drugs are matching the group steroids, which is a number of homones, all related to the same molecular structure. Testosterone and the artificial produced steroids are commonly known as anabolic androgen steroids, and are known by the build-up efficieny concerning tissue and muscles. Anabolic steroids are available as pills as well as injectable fluids.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-01-05 17:44

berpox

Det var fuldstændig det samme jeg skrev, men anede jo ikke at det skulle være på engelsk. Godt gået

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 26-01-05 09:51

he he - ja - jeg kan godt se det... fantastisk som koreansk og kinesisk ligner hinanden )