/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
delete knappen virker ikke i et worddoku~
Fra : jeanette18
Vist : 2797 gange
50 point
Dato : 25-01-05 10:46

Hvordan får jeg den til at virke igen? Jeg oplever kun problemet i et worddokument. Jeg ønsker f.eks at slette noget tekst, hvorfor jeg markerer noget af teksten med musen. Herefter plejer jeg så at kunne slette det markerede med delete knappen. Det kan jeg pludselig ikke længere.

Håber på et godt tip!

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 60 point
Dato : 25-01-05 10:57

Hej Jeanette,

det kunne lyde som om, at der er fejl på dit keyboard.

På et normalt tastatur har du 3 muligheder for "Delete":
Tasten umiddelbart over den store enter taste (Pil tilbage).
Delete tasten i blokken med Insert, Home, Page og End.
Og til sidst har du delete på det numeriske tastatur (slå Num.lock fra).
Er der nogen af ovennævnte taster der virker?

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-05 10:59

IBM760 har muligvis ret i fejl på tastatur - men du kan omgå det ved at markere det du vil slette og vælge klip - så er det pist væk

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 25-01-05 11:23

Heysa. Ja normalt benytter jeg delete knappen som sidder under insert, men jeg tror IKKE det er tastaturet, fordi fejlen kun optræder i et worddokument. I excel, powerpoint, publisher og access er der ingen problemer, så jeg tror fejlen må ligge i normal.doc. Jeg har været samtlige indstillinger igennem og synes ikke at kunne finde fejlen.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 25-01-05 11:36

Fejlen er nu fundet. Havde sat flueben ud for FUNKTIONER - INDSTILLINGER - GENERELT - og markeret flueben ud for hjlp til wordperfect brugere og genvejstaster.
Tak for jeres indlæg:)

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 25-01-05 11:36

Tak for svaret IBM760.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-01-05 11:51

Hej Jeanette, det vil sige at det var en halvmeter fejl!

Men du fandt den trods alt selv.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 25-01-05 11:54

:)