/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
XP på spansk
Fra : meyerbeyer
Vist : 474 gange
50 point
Dato : 25-01-05 10:01

Jeg har købt en computer som er med xp, mit problem er at sproget (programmet) er på spansk. Jeg vil gerne have programmet væk jeg har en dansk version fra min tidtigere computer på cd som jeg vil installere
Hvordan sletter jeg den instalerede xp (var instaleret og har cdén)

Kommentar
Fra : silverfoxdk

Dato : 25-01-05 10:11

nd med xp-cd og fgl hvad den spørger om! den nemmeste måde er af slette den partion(spørger den om ved install) der er på (spansk) og lade XP installere sig selv der hvor den var så får du alt spansk væk, men osse det er event. er gemt på HD. Men XP er lavet så intelligent at du skal have CD får at kunne slette en harddisk.
Du kan starte cd op fra den spansk udg. og gøre det den vej eller lade den boote op fra cd ved genstart.
Hvis pc'en ikke vil starte fra cd skal du ind i bios og slå <deaktivere> harddisk og kun lade den starte fra cd.
Husk at hente opdateringer til XP,Viruscheck,Firewall.
silverfoxdk

Kommentar
Fra : meyerbeyer

Dato : 25-01-05 10:23

det forstod jeg ikke kan du give mig en nemmere forklaring jeg har begge cd er både spansk xp og dansk xp (jeg er ikke go til computere) gerne forklaring "skåret ud i pap"

Accepteret svar
Fra : ultra2

Modtaget 60 point
Dato : 25-01-05 11:13

indsæt din dk xp i cdrom og følg anvisningerne så kommer det af sig selv
men læs grundigt hvad der står inden du trykker på enter

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 25-01-05 13:41

Det silverfoxdk skrev var nu oxo lige lidt underligt skrevet..måske har han/hun haft travlt på tastaturet ?

Men gør som ultra2 siger så køre det for dig !

Kommentar
Fra : akle

Dato : 25-01-05 14:17

Meyerbeyers spørgsmål var af interesse også for mig, da jeg selv har XP styreprogram på tysk (forinstalleret) på min stationære pc, hvor jeg gerne vil have styresystemet på dansk. Da jeg har en XP-cd på dansk til min bærbare pc (dette var også forinstalleret i pc-en), er det ønskeligt at bruge denne cd også til den stationære pc. Silverfoxdk´s forklaring forstod jeg heller ikke en døjt af. Af andre personer jeg tidligere har spurgt, fik jeg at vide, man ikke kan bruge den anden computers cd´s styresystem, da XP vil blive installeret som en kopi på pc nr. 2, og programmet derfor skal registreres ved Microsoft (dvs. betaling). Situationen ville have været en anden, hvis XP-cd-en var købt separat. Immervæk, har man (vidstnok?) ikke lov til at bruge det samme købte styreprogram på 2 computere, eller hvad? Hvad kan man gå efter, og som meyerbeyer spørger, - kan man ændre XP-styresystem fra ét sprog til et andet, her dansk? - og hvordan gøres det???

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 25-01-05 15:02

du kan nemt bruge din xp på 2 pc det har jeg prøvet
men du kan kun aktivere et bestem antal gange der efter skal du ringe til microsoft for at skifte kode
hver gang du om instalere
( du kan aktivere unden at reggistrere )

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 25-01-05 15:05

til silverfox du kan nemt slette en hd med start diskette du behøver ikke xp cd

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 25-01-05 16:23

Hej MeyerBeyer

Når en PC leveres med XP skal denne aktiveres, og fordi hver PC er speciel (HW konfig) ændres reg. koden fra PC til PC, selv med samme Mboard, harddisk etc. er reg. koderne forskellige mod Microsoft, fordi serienr. på Mboard/processor/Harddisk etc. ændrer sig.

Derfor kan du ikke automatisk reg. din DK XP igen, den vil sige at den er reg. (fordi koderne er forskellige), og du skal kontakte Microsoft.

Da din maskine er leveret med Spansk XP, ville jeg umiddelbart tro at ved at bruge din danske XP, men det spanske reg. nummer, kan du bare genaktivere XP, fordi den underliggende HW bør give samme kode mod Microsoft som allerede er anvendt, og derfor kan du auto registrere.

Alternativt er at bruge den danske kode, ringe til Microsoft og få dine reg.nr.. via telefon, og dermed få XP aktiveret.

Sønnens Harddisk stod af under stormen (strømfejl), og auto reg. af XP nægtede at acceptere registrering igen (det var samme størrelse harddisk), så jeg var nødsaget til at ringe til MS og få koderne manuelt, men det var bare 10. min længere registrering.

Lars

Godkendelse af svar
Fra : meyerbeyer

Dato : 28-01-05 18:54

okay jeg fandt selv ud af det.
<Jeg skulle komme den danske cd i og saa afinstallerede/installerede det sig efter nogle maerkelige sporgsmaal(computersprog).
Jeg korer det samme xp program paa 2 maskiner saa det kan lade sig gore med 1 kopi paa 2 maskiner