/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hjælp til Street Pilot III de Luxe
Fra : Franksp
Vist : 335 gange
140 point
Dato : 25-08-02 17:43

Jeg har lige i fredags købt en Street Pilot III de Luxe, så jeg ikke bestilt meget andet i week-enden end at afprøve den. Den virker helt fint, men der er en ting jeg ikke kan finde ud af. Kan jeg ikke lave en rute som går via en adresse, f.eks fra min bopæl her i Odense, til en adresse i Kerteminde og så videre til en adresse i København.
Jeg synes jeg har prøvet alt, men kan ikke finde en sådan funktion. Måske er det fordi den ikke findes.
Jeg venter spændt på, om en af jer kan hjælpe mig, eller som kan fortælle, at det kan man ikke. Hvis det er tilfældet så behøver jeg jo ikke spekulere mere på det.

Med venlig hilsen

Frank

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-08-02 16:58

"Franksp" <Franksp.news@kandu.dk> wrote in message
news:fP6a9.14085$ww6.2042443@news010.worldonline.dk...
> Jeg har lige i fredags købt en Street Pilot III de Luxe, så jeg ikke
> bestilt meget andet i week-enden end at afprøve den. Den virker helt

Hvad koster sådan en svend nu om stunder? Er du tilfreds med den ellers? Er
stemmen forståelig? Kan man læse displayet?

Mvh
Michael Andreasen

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 150 point
Dato : 25-08-02 17:59

> fint, men der er en ting jeg ikke kan finde ud af. Kan jeg ikke lave en
> rute som går via en adresse, f.eks fra min bopæl her i Odense, til en
> adresse i Kerteminde og så videre til en adresse i København.
> Jeg synes jeg har prøvet alt, men kan ikke finde en sådan funktion.
> Måske er det fordi den ikke findes.
> Jeg venter spændt på, om en af jer kan hjælpe mig, eller som kan
> fortælle, at det kan man ikke. Hvis det er tilfældet så behøver jeg jo
> ikke spekulere mere på det.

Det kan du desvære ikke i SPIII men du kan lave ruten hjemme på din PC med
en masse via, men så må du ikke genberegne da den så sender dig direkte mod
slut mål.

Det jeg gør er at enten laver jeg nogle waypoints som jeg så indtaster og
køre efter og når jeg så er fremme eller i nærheden så finder jeg det næste
punkt og beregner efter det.
har du flere spørgsmål så kom med dem.

Hilsen Jørgen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-08-02 18:03

> Hvad koster sådan en svend nu om stunder?

12415 kr. i England http://www.expansys.com/d_gps.asp?cat=GPS

Er du tilfreds med den ellers?
Ja meget.

Er stemmen forståelig?
Ja men er lidt lav når der køres stærkt.

Kan man læse displayet?
Ja det er meget tydeligt og har mulighed for autozoom som gør at når man
nærmer sig stedet hvor der skal ske noget zoomer den ind.

Hilsen Jørgen

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-08-02 19:52

Til Michael vil jeg sige, at de Luxe modellen - som har fulddækning i næsten hele Europa (d.v.s. du kan søge helt ned på adresser) koster kr. 14.999,-
Det er kun kr. 1.500,- mere end Street Pilot III, som kun har fulddækning af Danmark og dele af Norge og Sverige.
Som Jørgen skriver, er displayet helt unik. Selv i det skarpeste sollys, er den fuldstændig læsbar og tydelig. Jeg prøvede natbelysningen natten til i dag. Den er også helt suveren. Klar og tydelig. Iøvrigt behøver jeg faktisk ikke bruge skærmen til at læse på, da stemmen - på dansk - klart og tydeligt fortæller hvornår du skal dreje o.s.v. Damen (stemmen) fortæller flere gange hvornår du skal dreje, sidste gang ca. 150m før. I modsætning til Jørgen, synes jeg ikke stemmen er for lav. Heller ikke når jeg kører stærkt, og endda har radioen tændt Jeg har stillet styrken på max. - dvs på 8.
Michael eller andre. Hvis du/I vil vide mere så skriv til mig.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-08-02 08:39

Nej, det kan du ikke.
Du kan jo bare lave 2 router, en fra A-B og en fra B-C

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-08-02 14:55

"Jørgen Nielsen" <noemail@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:3d690ef3$0$64894$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Er stemmen forståelig?
> Ja men er lidt lav når der køres stærkt.

Du er klar over at hvis du holder speaker-knappen inde får du mulighed for
at indstille lydstyrken?

--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 26-08-02 20:14

Hej Thomas

Nu er jeg jo ny bruger. Det med at lave en rute fra A-B og en fra C-D.
Hvordan gør du det. Det kan godt være du synes det er et dumt spørgsmål, men det er det ikke for mig.

M.v.h.
Franksp

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-08-02 18:45

> Du er klar over at hvis du holder speaker-knappen inde får du mulighed for
> at indstille lydstyrken?

Ja jeg ved det, den står på højeste indstilling, men jeg har en Sportsvan på
diesel, og
den støjer lidt når den kommer op over de 130 km.

ps. er du stadig glad for din GPS V ?

Hilsen Jørgen

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 26-08-02 21:34

Hej Jørgen

Ja, jeg er meget glad for min Street Pilot III. Men jeg glæder mig til i morgen tirsdag, så får jeg den rigtige, nemlig Street Pilot III de Luxe, som jeg kunne forstå på sælgeren, har lidt flere funktioner.
Som jeg skrev, fik jeg den midlertidige i fredags. I lørdags sagde jeg til min kone, at jeg ville gi' en middag, den eneste betingelse var, at det skulle være et sted, lidt langt væk og et sted vi ikke kendte. Hun valgte Helnæs Kro. Det er langt væk (på Fyn) når vi bor i Odense. Jeg er oprindeligt fra Hillerød, men har boet i Odense i over 20 år. Vi fik en dejlig oplevelse. Kørte på nogle veje, som jeg aldrig før har været på. Og minsanten, Street Piloten fandt vejen, med til sidst at fortælle, at destinationen var nået, og lå til højre. Det var sør'me rigtigt. Vi holdt lige foran kroen.
Jeg glæder mig til næste uge. Da skal jeg 2 gange til København og en gang til Århus, så tror jeg rigtigt jeg får glæde af den. Nå nu må jeg hellere slutte. Denne mail blev lidt længere end jeg havde regnet med, men jeg synes det er rigtigt hygge at maile med mennesker som har samme interesse som jeg. Måske er det ikke meningen med denne site, at man skal skrive så lange mails???? Jeg har prøvet at chatte i interessegrupper. Min erfaring er, at det kun handler om noget det ligner "dumt/frækt sex" eller noget andet ligegydigt pladder.
Jeg regner med, at du er den Jørgen der skrev, at hvis jeg havde flere spørgsmål, så skulle jeg bare komme med dem. Det vil jeg garanteret benytte mig af. Jeg lover dig, at næste gang bliver det ikke så langt.

M.v.h.
Franksp

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-08-02 20:52

"Jørgen Nielsen" <noemail@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:3d6a6a27$0$31310$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Du er klar over at hvis du holder speaker-knappen inde får du mulighed
for
> > at indstille lydstyrken?
>
> Ja jeg ved det, den står på højeste indstilling, men jeg har en Sportsvan

> diesel, og
> den støjer lidt når den kommer op over de 130 km.
>
> ps. er du stadig glad for din GPS V ?

Jeg har ikke købt noget endnu - og hvis jeg køber noget bliver det en SP3 -
med mindre der når at komme noget nyere :)

--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 01-09-02 08:15

Nu har jeg fået endnu et "problem/spørgsmål". Jeg har opdaget, at Street Piloten ikke kan finde alle adresse (Danmark) bl.a. Elverhøjen (ulige nr) i Frederikssund. Min datter har boet der i ca. 5 år så adresserne er ikke helt nye.
Kan jeg et eller andet sted - på nogen måde få opdateret mine adresser. Lige dette emne ved forhandleren ikke meget om.

Kommentar
Fra : bjosko

Dato : 04-09-02 09:27

>Nu har jeg fået endnu et "problem/spørgsmål". Jeg har opdaget, at Street Piloten >ikke kan finde alle adresse (Danmark) bl.a. Elverhøjen (ulige nr) i Frederikssund. Min >datter har boet der i ca. 5 år så adresserne er ikke helt nye.
>Kan jeg et eller andet sted - på nogen måde få opdateret mine adresser. Lige dette >emne ved forhandleren ikke meget om.

Hvis det fungerer som på min GPS V er det jo ikke sikkert lige den kortdel er indlæst i GPS'en ? Jeg kan på min ikke ha hele DK indlæst på samme tid, da hukommelsen "kun" er på 19 MB. Dog er der steder og adresser den ikke finder, især på de mere "tyndt" befolkede områder, husk at softwaren er amerikansk. Vil tjecke adr. når jeg kommer hjem fra arbejde, da jeg har den kortdel indlagt.

Forøvrigt er DK rimelig godt dækket ind, forsøg på dit PC-program at zoome ind på f.eks. Bergen/Norge , det er en by på størrelse med Århus, og Norges næst største by, men overhovedet ingen detaljer, kun de store veje.

/Bjørn S

Kommentar
Fra : bjosko

Dato : 04-09-02 16:14

Jeg (bjosko) skrev :
>Hvis det fungerer som på min GPS V er det jo ikke sikkert lige den kortdel er indlæst i GPS'en ?
Glem min kommentar, det fungerer tilsyneladende anderledes på en Street Pilot end på min GPS V .
- og forøvrig kunne jeg heller ikke finde Elverhøjen på min, med mindre jeg ville til Odense

Held og lykke med din GPS !

/Bjørn S

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-10-02 21:16

Tak til Jørgen Nielsen

Det der med at lave router på PC'en virker helt fint. Jeg synes bare det tager frygtelig lang tid, men det kan vel ikke være anderledes, når det SKAL foregå via PC'ens seriel-port. Endnu engang tak for din hjælp

Med venlig hilsen
Franksp

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 14-01-03 18:37

Tak for svaret Jørgen Nielsen.

Du må meget undskylde, at jeg aldrig har fået lukket/accepteret dette svar.
Det er kun fordi uffe29 i dag har sendt et tip om at vi skal lukke de spørgsmål vi endnu havde åbne.

M.v.h. franksp

Iøvrigt er jeg stadig meget glad for min Street Pilot