/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Download hastighed på dc++
Fra : niss45
Vist : 465 gange
100 point
Dato : 25-01-05 08:02

Hej, hvad kan være årsagen til at download hastigheden er langsom på dc++ , det drejer som om er stor fil på lidt over 1 GB , og som tager ca 16 timer at hente , min egen hastighed er 256 på webspeed.
Kan jeg på nogen måde ændre opsætningen på dc++ så det går hurtigere..

Niss45

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 25-01-05 08:52

det er jo et spørgsmål om hvad de andre definere deres upload hastighed til... Det kan man jo selv indstille og de fleste sætter den meget lavet. Derfor kan det tage meget lang tid selvom du har en mega stor linie. Jo flere som deler filen jo hurtigere er download.

Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 25-01-05 09:00

Hej kvolsgaard.
Nu er jeg helt ny ang. dc++ , men er det under tildeling af slots og hub man kan indstille opload hastigheden ??, jeg har forsøgt at læse lidt i vejledningen og på hjemmesiden om det men får ikke meget ud af det..

Niss45

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 25-01-05 09:05

Hej Niss.

Jeg er ikke selv dc++ bruger, men ved bare hvordan det hænger sammen så jeg må nok være dig svar skyldig i hvor sætter din maximale download/upload hastighed.

Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 25-01-05 09:50

Hej igen.

Glemte lige sidste del af dit spørgsmål

"Kan jeg på nogen måde ændre opsætningen på dc++ så det går hurtigere.." Nej det kan du ikke. Det er de andre brugere som skal ændre deres uploadhastighed før du kan downloade hurtigere.

Kvolsaard.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-01-05 11:57

Nu er 256 heller ikke den store hastighed at downloade med! det svarer jo til ca 40 kb i sekundet, så det svarer jo til 2.4 mb i minuttet maximalt! Hvis man så forudsiger ideelle forhold ville det tage ca. 7 timer at downloade 1 gb. Men det er ideelle forhold, du ville ikke kunne bruge din forbindelse til andet internet samtidigt, så en udnyttelsesgrad på ca. 50% er faktisk flot.

Accepteret svar
Fra : Trinethk

Modtaget 100 point
Dato : 25-01-05 16:11

Hej
Når du på dc++ har fået en hel række frem af det du søger, så står der i øverste linie noget der hedder Slots.
Der skal du kigge. Måske står der 0/6 eller 0/10 eller 4/5 osv...
Det bageste tal står for hvor mange der kan hente af gangen, og det foreste står for hvor mange der er igang med at henter.
Så i det her tilfølde 6/10 er der 6 der er ved at hente fra et en der har 10 slots stående åbne.

Det er ikke godt at være den eneste der er ved at hente fra en ande. Det er bedst hvis der står 5/6 eller 9/10 eks...så der lige er EN plads tilbage til dig. ;)

Måske syntes du stadigvæk det går for langsomt,,, så kan du prøve at skrive til vedkommende.
Marker hans navn, og tryk: Send private messenger, og skriv: Please open one more slot.
Du vil nu heletiden kunne se hans navn i den nederste menu bar.... i samme linie som det der hedder FireStorm.
Så længe du kan hente fra ham, har han tændt for sit dc++. Dvs, han skal nok se din besked. Og de plejer at være flinke til at svare. Så af og til...tryk på hans navn i den nedeste linie, og du vil kunne se jeres samtale.

Hvis du fremover har problemer med dc++ så tryk på det der hedder FireStorm, som ligger i nedeste Linie... der kan alle skrive sammen. Det er et åbent Chat rum. Og de er flinke til at svare. Desuden sidder der mange svensker, så sproget behøver ikke være problemet.
Ellers skiv igen her

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 25-01-05 16:30

hej trinedk
Det var sandelig en ordentligt omgang, men tak fordi du gad forklarer... det hjælper godt på vej...
Jeg ladet lige dette stå open lidt endnu for at se om andre kommer med noget brugbart også... men vender nok tilbage efter lidt flere oplysninger .. lyder til du selv er dc++ bruger...

MVH Niss45

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 28-01-05 10:38

Husk nu og lukke spørgsmålet.

Kvolsgaard

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 28-01-05 17:36

Plejer jeg også at gøre, når jeg har tjekket om der er flerer spørgsmål ..
Niss45

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 28-01-05 19:07

Hej niss45.

Så opret et nyt. Det er også den bedste måde at ramme flest mulig mennesker på. Der er nok ikke mange som kommer forbi nu.

Hilsen

Kvolsgaard

Godkendelse af svar
Fra : niss45

Dato : 30-01-05 12:25

Tak for svaret Trinethk. det hjalp mig godt på vej..

MVH
Niss45