/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Tidsformat i Excel
Fra : yleman
Vist : 798 gange
150 point
Dato : 25-01-05 07:03

När man trycker Ctrl+Shift+. (punktum) så får man klockslag i aktiv cell i format 07:55. Finns det någon möjlighet att få denna funktion eller med annan programmering att ge format även med sekunder, 07:55:10 ? Och kan man även programmera så att man kan få timme att visa - 2 timmar, alltå om man får 07:55:10 enligt systemtiden i datorn att det i aktiv cell visas 05:55:10?

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 25-01-05 07:35

Ja, du højreklikker blot på cellen og vælger "Formater celle". Derefter vælger du den type klokkeslet, du ønsker.

Kommentar
Fra : yleman

Dato : 25-01-05 07:50

Det fungerar men det visas inte exakt sekunder 08:10:24 utan 08:10:00. Det är den exakta tiden jag vill ha.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-01-05 10:08

Det kan du vælge på den liste, der kommer frem i formater, celle, klokkeslet.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : yleman

Dato : 25-01-05 11:41

> Camillasmoster. Ja, det vet jag men jag får inte fram t.ex 12:28:13 som är den riktiga tiden i sekunder utan kun 12:28:00. Varför visar den 00 sekunder när den borde visa 13 sekunder?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-01-05 15:42

Hej yleman,

hvad med at bruge funktionen =NOW()
Du kan finde den under "Date & Time" - derudover er du nødsaget til, at formattere cellen til tt:mm:ss.
Du kan opdatere tidspunkt via F9.

Jeg har desværre kun den engelske udgave - jeg ved ikke nøjagtigt hvad funktionerne hedder i den danske.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 25-01-05 15:51

Det virker heller ikke, Ivan, jeg har det samme problem. Jeg tror, det hænger sammen med, at uret nede på højre værktøjslinie heller ikke viser sekunder, selvom de er der, når man går ind i kontrolpanel --> dato og tid. Det må være noget i Windowsopsætningen, men selvom jeg har prøvet nu en time, er det ikke lykkedes mig at finde ud af, hvordan man får det frem. Men det skal nok lykkes på et eller andet tidspunkt. Så vender jeg tilbage, hvis ikke en anden har løst problemet her i kandu inden.
Hej
Petra

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-01-05 16:39

Hej Petra,

jeg kan sige dig, at det virker på denne PC.

Hvad funktionen i den danske udgave af Excel, ved jeg ikke.
PS: I første omgang, når funktionen indsættes vises dato og tid - eksempel 25-01-2005 16:25
derefter formatteres cellen til tt:mm:ss og resultater er: 16:25:49

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-01-05 16:39

Hej Petra,

jeg kan sige dig, at det virker på denne PC.

Hvad funktionen i den danske udgave af Excel, ved jeg ikke.
PS: I første omgang, når funktionen indsættes vises dato og tid - eksempel 25-01-2005 16:25
derefter formatteres cellen til tt:mm:ss og resultater er: 16:25:49

Mvh Ivan

Accepteret svar
Fra : Jerrik

Modtaget 150 point
Dato : 25-01-05 16:41

formel>> =NU()
format >> dd-mm-åå tt:mm:ss
opdater med F9
skriv i en celle>> 2:00
skriv i en anden celle, at den skal vise cellen med klokkeslet minus cellen med 2:00 og så har du den!

Kommentar
Fra : yleman

Dato : 25-01-05 19:07

> Jerrik. Nu fungerar det plötsligt. Även detta med att visa tiden 2 timmar senare. Thanks! Även IBM760 hade rätt.- Problemet var att det är skillnad på formel och format. Först formel (funktion) och sedan format!

Godkendelse af svar
Fra : yleman

Dato : 25-01-05 19:34

Tak for svaret Jerrik.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-01-05 22:12

Hej yleman, forskellen ligger kun i om man benytter Engelsk udgave af Excel eller Dansk.

Men det vigtigste er, at det fungerer for dig.

Mvh Ivan