/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvordan "bannes" et medlem ?
Fra : bennymanden
Vist : 416 gange
50 point
Dato : 25-01-05 00:32

Hej allesammen !

Lad os fortsætte lidt endnu .....
Hvordan er det nu lige det er ? Findes der censur her på kandu.dk ? - og hvis der gør, af hvem og hvordan håndhæves denne censur ?
Jeg har hørt om, at der tidligere er blevet smidt visse uheldige elementer UD af kandu, altså brugere der af den ene eller anden grund er blevet "bannet" af kandu-teamet.
Jeg har også hørt, at dette kunne skyldes, at der har været klaget over denne bruger.
For mit vedkommende, så tror jeg IKKE på, at der udføres censur undervejs i debatten, måske bliver der senere "redigeret" i kommentarerne, hvis de er FOR
obskure eller direkte injurie.
Jeg kender ikke de altafgørende svar, men jeg har min mening og gør mig mine tanker.

lad mig høre

Benny

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 25-01-05 00:34

Nu skal du vist passe på.... vi holder øje med dig

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-01-05 00:35

..... det var jeg klar over

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-05 00:36

haha kigger ind imorgen og ser hvad der kommer ud af det nat med dig

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-01-05 00:37

miritdk >

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 25-01-05 00:38

miritdk> Ja, gør du det. Hvis du kan logge på

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-01-05 00:38

Der findes ingen censur, for hvis der gjorde ville en del indslag blive slettet inden de kom ud på siden.
Jeg tror det kun er sket en enkelt gang, at Kandu selv har bannet et medlem.
Og det var noget med en side hvor man kan søge et "svar" og du skal "find(e)"

Ellers bliver der kun fjernet noget på direkte opfordring.

Det er jeg helt overbevist om

mvh dova

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 25-01-05 00:42

Vi er alle under opsyn/tilsyn....

Nu har skattemyndighederne også fået øje på at her foregår mystiske transaktioner, og
vi vil derfor alle komme i fedtefadet. http://www.kandu.dk/dk/spg/59149

Jeg vil skynde mig at gå under jorden (dynen)

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 50 point
Dato : 25-01-05 09:12

Jo - der har ved gentagne lejligheder været censur på Kandu. Ex-kandu'ens Zonker evindelige reklamer for hans egen side blev fikset så enhver henvisning blev lavet til en smiley. Ligeledes spærrede man hans IP. Samme er overgået blandt andet Ram, Fridaflip og et par stykker mere. Der var blandt en knægt der truede med at nakke Ram, han blev også bannet. Dvs spærring ag IP adresser har været brugt rimelig meget.

I nogle af de mest højtravende debatter, har kanduteamet desuden gået ind og fjernet kommentarer, ligesom hele tråde er forsvundet. Briani havde et lille uskyldigt indlæg der blev slettet, med megen røre til følge.

Nu påstår Arne så at han også bliver filtreret. Hans almindelige sprogbrug taget i betragtning, er det nok ikke usansynligt at han har ret.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-01-05 09:32

Ja 3773, det kan godt være, men det har ikke noget at gøre med den form for automatisk censur som AJ påstår at have fundet ud foregår.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-01-05 09:47

Næh der kan kun være tale om omtalte "Arne-filter", alternativt en ekstra interesse i hvad han foretager sig. Om man har dannet et eller andet, der hænger sammen med IP'en er jo ikke til at vide.

Arnes påstand - om et bredt virkende filter - tror jeg ikke på. Jeg har aldrig oplevet hverken at mine indlæg har været slettet, ejheller kommentarer. Det endda på trods af et par angreb på kanduteamet, når de har kludret.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-01-05 09:52

Stadigvæk ... ingen automatik. Hvis Kandu censurerer i AJ's produktion, så foregår det manuelt. Der er under ingen omstændigheder belæg for sandhed i det han påstår findes i de omtalte spghist.asp & beting.asp

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-01-05 09:56

logger lige ind !

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-01-05 09:59

Som hvem???

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-01-05 10:09

Det er nu heller ikke mit indtryk Klumme! Altså det med automatikken!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-05 10:50

Tilslutter mig alle 3773's kommentarer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-05 14:49

atter engang - vi bliver ski da aflyttet uanset hvad og visse ord kan føre til at indlæggene fjernes - tænk på echolon
Hvad kandu så gør eller ikke gør - det kan man jo spørge dem om

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-01-05 21:41

Tak til 3773 ! ..... når også </MOLOKYLE> tilslutter sig det du skriver, så gav det mig et fingerpeg i den retning jeg selv havde en formening om
Det er klart nogle af i brugere som har været på kandu. en længere periode har set og oplevet visse ting ske, det du (3773) er inde på synes også at være i den retning man må kunne forvente i et forum som kandu. Censur, det ved jeg ikke ??? - men at der altid findes personer som har brug for lidt formynderi (læs: opdragelse) det hersker der slet ingen tvivl om, de findes jo stadig her på sitet, selvom jeg nu kan forstå på det hele, at der igennem tiden er foregået en vis form for "udskillelsesløb"
Det er også helt rart, til en forandring, at høre udtalelser fra brugere, der har gjort nogle erfaringer, og som VED BESKED med nogle af de ting som igennem tiden er foregået her på kandu. - og ikke hele tiden i dette sammenhæng, at høre om hvad folk tror, og hvad folk mener kunne være tilfældet. Der er vel også altid nogen som føler sig mere forfulgt end andre. MED eller UDEN grund.

Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-01-05 21:44

Beklager jeg ikke har deltaget aktivt langt tidligere på dagen.

.... er lige landet, det blev en lang arbejdsdag.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-05 21:44

jeg TROR altså at du har ret bennymanden

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-01-05 21:49

Vi er heller ikke så "gamle" - dig og mig "mirit" , men det lyder da også ret logisk, hvis sammenhænget er "noget i den retning" - eller hvad ?

Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-01-05 21:50

TRO hvad du vil ...... her drejer det sig om at VIDE

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-05 21:52

åååååååååååhhhhhhh nej da - øvøvøvøvøv - holder på at viden kan være skadelig

Kommentar
Fra : janik

Dato : 25-01-05 22:22

mirit...viden kan være ret anstrengende..desto mere du ved..desto mere behøver du at vide...det er uden ende det der med viden..noget ganske farligt noget at komme ind på...må hellere vedblive at være en uvidende gås *LOL*....nååh kommer lige i tanke om den der sexede gås..så er man da noget *LOL*

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-01-05 22:26

janik> .... en sexet gås, kan da godt være en uvidende gås

Tag nu f.eks. BLONDINER

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-05 22:26

øv nu lyder du som min far gjorde i sin tid - kom du ikke her og kald mig en uvidende gås din gase

arghh den gås altså ...........................

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-05 22:28

bennymanden vil du lige med udenfor ????????????????????
og tag du bare janik med

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-01-05 22:30

Vore gamle klasselærer, der tilbage "sidst i 50´erne - han kaldte os altid "kålhoveder" når vi ikke forstod hvad han mente

jeg har altid spurgt: Hvad galt er der nu lige ved kålhoveder ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-05 22:31

fik du svar bennymanden ???????????

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-01-05 22:32

miritdk> helst ikke, er du klar over hvor koldt det er ?
........ under dynen er langt bedre
Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-01-05 22:33

.... bortset fra, at jeg ikke bryder mig synderligt om hvidkål, så har jeg aldrig fået et godt svar, NEJ

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-05 22:34

mon jeg bliver bannet for at kalde dig en tøsedreng så ???????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-05 22:35

jeg ved godt hvad der er galt med kålhoveder - de fylder filans meget når man skal slæbe dem hjem

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 25-01-05 22:36

Bare sådan "off the record". Hvordan holder man folk ude ved at banne en ip-adresse? Personligt har jeg været i kontakt med kandu fra op til flere af slagsen. Og mange har vel stadig kontakt med internettet via en dynamisk tildelt ip-adresse?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-05 22:37

øhhhh - hvad justuniverse - mener du kandu´er ?????????

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 25-01-05 22:40

Øh ja. Jeg har måske læst for hurtigt, men jeg forstod det sådan, at nogen mente, at nogle andre gennem tiden var blevet forhindret adgang ved at man har banned deres ip. Misforstod jeg?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-01-05 22:41

....... så er vi tilbage <mirit> - jeg synes det er "kanonspændende" hvad der i grunden skal til for at blive "bannet"
..... forleden dag blev der prøvet forskelligt, bl.a. blev der lagt virkelig ulækre links ind af f.eks. <Trine> - så vidt jeg kan se er til skrivende stund IKKE blevet "redigeret" i den tråd, hvor disse "test" foregik

Såååååå, hvad der virkelig skal til, eller hvornår de "filtre", som bl.a. arne
påstår findes her på siden, de træder i aktion, det må guderne vide.

Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-01-05 22:45

justuniverse> jamen, det er jo lige det ????? - hvordan ville de i givet fald forhindre en i at logge ind, evt. med en helt ny profil, og det med de der IP-adresser, det er vel ikke noget problem at omgå

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-01-05 22:46

bennymanden
Så er det måske dig der har lagt navn til Kålhoved-dukkerne, the cabbage patch kids

http://www.cabbagepatchkids.com/

mvh dova

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-01-05 22:50

>BabyLand General Hospital< ....... birthplace of ......
så kan det vist dårligt blive mere AMERIKANSK

Nej dova, jeg har ikke lagt navn til, allerhøjst stået model

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-01-05 22:54

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-01-05 22:57

.... men både <jakjoe> og <justuniverse> er jo inde på, at vi bliver kikket over skulderen, og det er jeg heller ikke et sekund i tvivl om er rigtigt.
Jeg mener endda, at det til tider måske kunne være på sin plads, at der blev grebet lidt mere ind fra Admin.´s side, på trods af at jeg generelt er imod censur

mvh Benny

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 25-01-05 23:14

bennymanden> jeg ved ikke om jeg ligefrem er inde på at vi bliver kigget over skulderen.. jeg jokede lidt med det i starten. Kom så tilbage og studsede lidt over min sidste iagttagelse om ip-adresserne. (som jeg, indrømmet, godt kender svaret på)

Men jeg må da indrømme, at hvis jeg tænker efter, så kan jeg ikke forstå, at jeg ikke har været vidne til værre tilsvininger af folk end dem, jeg trods alt har set. (Dem, jeg har set har i øvrigt mest mest drejet sig om noget harmløst biologisk. Svampe eller køer f.eks.)
Men det ville da være let at gøre det meget værre og mere personligt. Jeg ved godt at kandu for så vidt er et "anonymt" forum, men det er da ikke alle, der gør sig lige umage med at skjule sin identitet. Så jeg tænker, at det må være oplagt for én eller anden med en brist at opsøge folk i det "virkelige" liv også, for enten at "statuere eksempler" eller bare gøre alvor af de antydninger af trusler, der ligger bag nogle udmeldinger.

Og jeg synes netop ikke at jeg har set andet end antydninger, og så ellers ævl og triviel mundhuggeri som man i virkeligheden kunne linke sig igennem i stedet for at starte nye tråde til formålet.
Kan det passe, at der ikke er bare én potentiel psykopat?
(altså ikke fordi jeg er ved at bygge op til nogen erkendelse eller afsløring, eller noget....)

Så jeg ville ikke blive overrasket, hvis der er nogle ting, der bliver sorteret mere eller mindre ubemærket fra på én eller anden måde.

Jeg kender ikke loven i detaljer, men mon ikke kandu-teamet i virkeligheden er forpligtet på at fjerne og enddog anmelde f.eks. mordtrusler til politiet?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-01-05 23:31

Jo, det er klart, hvis man tænker din tanke til ende ang. at opsøge folk ude i livet, som du skriver, er det jo ikke alle der er lige "anonyme", så er de problemer som KUNNE opstå jo næsten ikke til at overskue.
Jeg tror faktisk også du har ret med hensyn til kandu-teamets forpligtelser i tilfælde af utvetydige ulovligheder, det omhandler sikkert både mordtrusler og injurier, og for den sags skyld en hel masse mere.
Men i yderste konsekvens: Godt for det !
Det skal da også med her, at mit indtryk er, at langt de fleste kandu´ere er hyggelige og omgængelige mennesker, det mundhuggeri der til tider forgår her er af en totalt uskadelig art, omend noget barnlig og enfoldig at være vidne til.
Jeg har personligt truffet mange venlige og hjælpsomme individer her.
Keep up the good work folks !

mvh Benny

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-01-05 23:42

justuniverse, det med at opsøge nogen uden for siden her, har der så været lidt af i form af en, vist ret ubehagelig mail til en bruger der havde offentliggjort sin mailadresse her på siden.

Og der har været nogen temmeligt grove udtalelser der er blevet fjernet på opfordring fra andre brugere.

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-05 01:20

[hør]

Er der sket noget, medens jeg har været væk ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 26-01-05 01:23

Ikke en pind Molo //
...alt er ved det gamle/som det plejer

me too Benny

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-05 01:36

Jamen, så ka' jeg jo lige så godt gå i seng ?

...eæhmmm ?

Jeg har det ellers lige så godt (.... fint Russisk besøg veloversået !!! )

VODKA

Censuren .. ??? ...mærker jeg ikke videre til

Jeg markerer lige :

Citat
SÆT X VED R !

</RADIGAL>

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 26-01-05 01:43

... en stemme på Bertel

Nu hedder du jo givetvis ikke arne, så der er ingen censur til dig

du må nøjes med VODKA

Sov godt </MOLOKYLE>

Så må vi se om vi bliver censureret bort i morgen

Benny

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-05 01:59

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 26-01-05 19:39

Her kommer et par "gode" citater, de to første er sagt af anonyme, det sidste er ingen ringere end Anders And
Så kan hvem der vil jo føle sig truffet:

Citat
Det er bevist, at det er sundt at fejre fødselsdag! Statistikken viser, at de mennesker, der fejrer flest fødselsdage, bliver ældst.

Citat
En statistiker er en person, der med matematisk nøjagtighed trækker en linie fra en ubekræftet antagelse til en forhastet slutning

Citat
Du ligner en omvandrende reklame for Anonyme Tabere.

god aften til alle .............

mvh Benny

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-05 20:36

Truffet ?

Det kan godt være jeg er en taber ! ...men anonym ???

Citat
Selvom man er radikal og fra Ama'r, ka' man skam godt være et udmærket menneske !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-05 23:23

synes lige tråden tager nogen sjove vendinger

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 27-01-05 00:28

Her skal være plads til det hele <mirit>

Citat
Mennesker er mærkelige. Tro mig på mit ord - jeg ved det. Jeg tilhører selv en fjern variant af stammen

Dan Turéll

Jeg tilslutter mig "gamle" Dan

Der skal være plads til

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 27-01-05 00:33

Dette her er også rigtigt:
Citat
Kvinden styrer verden ... ingen mand har nogensinde gjort noget som helst, som en kvinde ikke har tilladt ham at gøre eller opmuntret ham til at gøre.

sagt af Bob Dylan

....... der er mange gode på den her side:
http://www.aerenlund.dk/quotes/index.html
og sagt af mange forskellige personer, det er ganske morsom læsning
mvh Benny

PS: tror ikke vi bliver bannet af at læse citater ..... men ingen ved

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-05 11:14

Citat
Af 2 onder vælger jeg det, jeg ikke har prøvet før.

Mae West

Citat
I find television very educating. Every time somebody turns on the set, I go into the other room and read a book.

Groucho Marx

..flere her : http://home.att.net/~quotesabout/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 27-01-05 13:35

Tja, det kan vi jo have meget sjov ud af - selve spørgsmålet her får vi nok ikke en 100% afklaring på, før en fra kandu-teamet kommer ind og afgør det hele.
Meeenn, det er nok ikke særlig sandsynligt
.... så jeg tror jeg lukker spørgsmålet i løbet af eftermiddagen til fordel for <3773>
indtil da:
Citat
Cylindriske beholdere i mellemstørrelsen, hvis indre lagerkapacitet er uudnyttet, må med rimelig forventning formodes at besidde væsentlige akustiske kvaliteter.

"tomme tønder buldrer mest"

fortsat god dag til alle
mvh Benny

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-05 13:46

Citat
Individer der har habitat i transparente domiciler af ringe brudstyrke, bør ikke benytte ældre geologiske fragmenter som kasteskydts !

(Man skal ikke kaste med sten, hvis man bor i et glashus)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-01-05 13:55

"An eye for an eye makes the whole world blind" Gandhi

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 27-01-05 14:34

W. C. Fields, som jeg virkelig regner til "en af vore", han er kommet med adskillige virkelig gode, her er et par eksempler:
Citat
Jeg elskede engang en smuk blondine. Hun drev mig til druk. Jeg fik nu aldrig skrevet og sagt tak

Citat
En hund vil give sig til at slikke din hånd. Det er der ingen flaske der vil gøre. Hvis din whisky nogensinde skulle begynde at slikke din hånd, vil jeg anbefale dig at holde en pause - en 5-10 minutter.

Citat
Hvis det ikke lykkes første gang, så prøv igen, og så igen. Og hold så inde, der er jo ingen grund til at optræde som en komplet idiot.

Citat
I morgen er jeg ædru, men du vil stadigvæk være en idiot!

...... han var da virkelig en mand ???
mvh Benny

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 27-01-05 16:35

Tak for svaret 3773. .... det er et rigtig godt indlæg 3773 - tak for det.

Skulle det så en dag ske, at man træder over en eller anden imaginær linie, og ender med at "blive smidt ud" eller "blokeret" på den ene eller anden måde, så kan man jo blot håbe på at der fra kanduteamet vil blive udvist større pli, end visse brugere til tider udviser. Jeg tænker på, at man vil blive gjort opmærksom på grunden til "udsmidningen" ???

Vi må lave en anden tråd på et tidspunkt "Molo" så vi kan udveksle citater.
Men vi kan jo også bare "stiltiende" anvende dem i diverse tråde

Mere eller mindre "kloge" folk, af begge køn og mange hudfarver har jo igennem tiderne sagt mange ting. Nogle huskes af eftertiden, og mange kan bruges til alle tider.

Jeg synes det er morsom læsning

mange hilsener Benny

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-05 16:44

Den automatiske censur er desværre ude af drift.
Hvis jeg får tid vil jeg lige se på de banninger - der er 8-9 stk som er mulige emner alene i denne tråd.................nogle endda to banninger.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 27-01-05 16:51

....... sådan skal det være