/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
Point er nu skattepligtige
Fra : briani
Vist : 665 gange
30 point
Dato : 24-01-05 22:20

Point er nu skattepligtige

24. januar 2005, 22:00
kandus ejer har d.d. modtaget en skrivelse fra Told & Skat, som oplyser, at de point, brugerne tjener på Kandu, er skattepligtige.

Vi står selv meget uforstående overfor dette, og har derfor været i dialog med Told & Skat, som udtaler: “Enhver form for købekraftig værdi er skattepligtig. Point repræsenterer en købekraftig værdi, fordi man kan købe ekspertviden for pointene. Derfor sender vi i dag den 24. januar en skatteopkrævning ud til jeres brugere.”

Til orientering er det rubrik 20 (anden personlig indkomst) på selvangivelsen, som skal bruges.
For god orden skyld skal det lige oplyses at det både er ledige og superpoint det drejer sig om

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-01-05 22:23

Det var sgu' ikke dagens bedste valgflæsk.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 24-01-05 23:44

hva' så hvis man er udlandskandu???

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 40 point
Dato : 24-01-05 23:44

Det måtte jo komme! Ja Ja det måtte komme!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-01-05 23:57

Jeg har prøvet på at finde ud af, om det også gælder "fripoint", men kan ikke finde noget svar.

"Ledige Point"....der er jeg ikke i tvivl, de skal ud i et større overforbrug, for at holde det hele i gang.

Er der andre gode forslag på vej fra "brianisterne" ?

God valgkamp.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 25-01-05 00:07

Jeg kan se, at mine point er sorte. Det må da have en betydning?

Kommentar
Fra : janik

Dato : 25-01-05 00:07

Damn...er der nogen der kender nogle fiduser?
Kan man trække arne fra?

Kommentar
Fra : janik

Dato : 25-01-05 00:13

justuniverse..ja hvad tror du selv da?- de skal opgives! *LOL*

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 25-01-05 00:20

Så håber jeg at jeg taber i lodtrækningen endnu en gang om at være den, der bliver stemplet som svar her i tråden. Det er bare 10 point mere lige ned i det sorte hul... (og gisp.. hvis briani nu forhøjer pointene for at afskrive... Vi er blevet bondefanget)

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 25-01-05 00:25

Alt over 500 er fradragsberettiget, når det går til velgørende formål.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-01-05 00:25

Superpoint kan med god samvittighed fratrækkes med 100% idet de ikke udgør en købekraftig værdi.

Muligheden for at vinde en lodtrækning om en brødrister, tæller ikke med. Det er kun i det øjeblik man skulle være heldig på det område, at en beskatning af brødristeren kan blive aktuel.

janik.
Med hensyn til dit spørgsmål kl 00:07.
Ja, der kan fratrækkes 500 point med begrundelsen at det er med stor risiko for verbale overfald, idet Kandu ikke har monteret det fornødne udstyr: et arnefilter.

mvh dova

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 25-01-05 00:27

dova> arnefilter ?? Hedder det ikke et gnistforhæng ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 25-01-05 00:29

dova: Kan jeg ikke lade være med at opgive mine sorte point, hvis jeg lover at opgive arne så??

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 25-01-05 00:34

gnistfanger .........

Er der en revisor tilstede ?
Det er mere end jeg kan klare på dette tidspunkt.
Jeg bliver helt nervøs for, om jeg har selvangivet det hele.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-01-05 00:44

justuniverse

Det med at undlade at opgive sorte point, er noget der må være op til din egen samvittighed at afgøre

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 25-01-05 00:46

dova> Nå pyh... jeg var godt nok lige bange en overgang

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 25-01-05 09:15

Åh nej... bare jeg ikke får et point smæk.... ;-D

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 25-01-05 10:01

I kan lige så godt opgive det hele...... det er håbløst!

(men stem på mig)

Kommentar
Fra : janik

Dato : 25-01-05 22:01

jlbendtsen..ville være mere nervøs for et arnesmæk *LOL*

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 26-01-05 10:47

Opgiv ikke håbet.........men opgiv pointene!

For at bevare vores velfærd, er det nødvendigt at regulere flere steder.
Der er dog visse reguleringer:

1) De lavestlønnede, herunder SU-berrettigede, kan ansøge om friplads i Kandu
2) Undervisningsministeriet yder 30% tilskud...med undtagelse af "Small-Talk" som
hører under Kulturforvaltningen.
3) Velfærdsdirektoratet arbejder p.t. med muligheden for en "Kandu-check"
til samtlige brugere.

Venligst YEARHOUSE
told & skat

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 01-03-05 21:58

I glemmer alle sammen "momsen". Det må sgu ikke være "sort".
Steen.

Godkendelse af svar
Fra : briani

Dato : 01-04-05 22:05

Tak for svaret valde..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-04-05 22:24

.1. APRIL 2005

.Selv tak Briani