/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Billig Hjemmebiograf
Fra : fred280188
Vist : 458 gange
50 point
Dato : 24-01-05 22:18

Jeg leder efter en billig hjemmebiograf, jeg har ikke mange penge og ska bare have et anlæg der kan levere en respektabel lyd til et 3mx4m værelse, det skal osse være koblet op fra pc. Jeg vil betale MAX 1500... (student-budget)....
men er der nogen der har erfaringer?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-01-05 09:02

Kvickly's Lumatron er så nogenlunde.

Alternativt - hvis det er lutter DVD-film du ser. Smut i bilka og køb en DVD - de fåes med indbygget DTS dekoder. På genbrugen og find tre gamle stereoanlæg der er funktionsdygtige. De kan blive ti gange så godt som de små plasticnogen, men ikke specielt pæn. Sub'en danner vi af noget auto-noget.

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 25-01-05 14:52

hmm.:) tja.. look does matter:) men ka man koble lumatronen op på pc, asså så lyden fra PC flyder ud at højtaler

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-01-05 15:01

Så er du ude i noget andet. Lumatronsættet er sådan noget komplet pling plang noget. Men den Lumatron jeg har set, har da en line in - indgang. Dvs ikke noget med surround ind i den. Til gengæld kunne den genere pro-logic ud fra line in signalet.

Hvis du vil bruge pc'en som kilde, skal du have dvd drev, lydkort der kan genere surround. Derfra kunne du så overveje speakers og amps.

Men vær opmærksom på at uanset hvad, får du kun det du betaler for.

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 25-01-05 22:37

Yup, men okay.. uddyber lige:

har en pc med audio-out+video out
tv med audio-out+video out

og vil have et Homecinema-system, med DVD (audio-in+video in*PC/TV*), 5 højtalere, og woofer.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-01-05 08:34

Ok, så hedder det et færdig sæt. Der var een i Bilka avisen til vistnok 1700 bobs. Meget billigere får du det nok ikke. Jeg kan ikke fortælle hvilke "billig-nogen" der er fedest. Du bliver nødt til at kridte skoene og komme ud og høre dem - det er det eneste rigtige. Bank med knoerne på højttaler kasserne, så du ikke får højttalere lavet af cigarkassetræ. Brug min. lysnetledning eller endnu bedre rigtige højttalerekabler, istedet for det medleverede ledning. Det er for ringe. Harald Nyborg har højtt kabel på bud, for små penge.

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 26-01-05 19:23

okay, jeg er løbet ind i et billigt et, øhmm det kan en del!... er det det værd?

http://www.pixmania.com/fi/uk/64732/art/h-b/home-cinema-system-ht-650.html

http://www.hb-direct.com/FR/P_40.html

det er den samme! men er det ikk okay?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-01-05 09:13

Den kan det den skal, men om det lyder ordentlig er umuligt at gætte på. Men ingen tvivl om det giver en noget federe filmoplevelse end de i fjernsynet indbyggede højttalere. Til prisen kan det næsten ikke gå galt.

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 27-01-05 16:37

nej jeg synes osse det lyder temli godt.. asså med de features... tror sq jg køber det:)

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 50 point
Dato : 27-01-05 17:59

Læste lige en brugeranmeldelse af den på pixmania:
Jeg har længe gået og ledt efter et sourround anlæg, og helt tilfældigvis faldt jeg over dette.

Anlæget kommer i en kompakt kasse med alle ledninger osv.

jeg koblede det til og satte straks en DVD i, den larmer lidt under søgningen på dvden.

Brugerfladen er fin for mig ihverttilfald, (fruen skal nok lige have en instuktion eller to) fjernbetjeningen lille og rimelig god rækkevide.

----

Men hvis du køber den, så skriv lige hvad du synes om den her. Jeg er også på udkig efter noget...

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 27-01-05 18:58

okay skal nok...

Godkendelse af svar
Fra : fred280188

Dato : 01-02-05 21:16

Tak for svaret Harlekin.