/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
ADSL Hastighed Upsteam/Downsteam
Fra : me67
Vist : 380 gange
100 point
Dato : 24-01-05 19:59

Har nu efterhånden i længere tid været på udkig efter et link hvor det var muligt
at teste sin ADSL forbindelses hastighed både i upsteam og downsteam for ligesom
at se om jeg får hvad jeg betaler for.

Derfor ville det være rart hvis en her på Kandu.dk kunne komme med et link til en
side hvor man kunne teste forbindelsen.

Venligst ME67

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 24-01-05 20:09
Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-01-05 20:09

Det kan du finne alt om på dette link me67

http://www.kandu.dk/dk/spg/58377

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-01-05 20:10

du er hurtig BjarneD

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-05 20:11

Ind imellem, Holger

Kommentar
Fra : Rascha

Dato : 24-01-05 20:12
Kommentar
Fra : me67

Dato : 24-01-05 20:23

Putter lige 100 point mere på

Venligst ME67

Godkendelse af svar
Fra : me67

Dato : 24-01-05 20:24

Tak for svaret BjarneD.

Lige hvad jeg manglede.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-05 20:26

Det var bare en "lagervare".

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-01-05 21:01

Bjarne:
Din lager vare kan ikke måle min hastighed, den skriver "kan ikke finde masterserveren"

Den her kan: http://us.mcafee.com/root/speedometer/default.asp

Jeg kører med Tiscalis standardhastighed, for aftentimerne 18Kb (ja,18 Kilobit)
og jeg betaler for 512Kb.
I lang lang tid har det været totalt ustabilt, og det er først her på det sidste,da jeg begyndte at
måle, jeg fandt ud af hvad mine trængsler skyldtes, først troede jeg det var min stakkels ny computer,
men den er jo sagesløs.
Så nu er abonnementet opsagt, og der er bestilt en hurtig forbindelse hos TDC (4048 Kilobit,flyt jer lidt)
altså 4Mb, dog kun til den 1 maj, så har jeg 1012Kb, lidt reklame for en hurtig hastighed.
Desværre har jeg en måneds opsigelse, så der er stadig lidt trængsler forude,
men nu er jeg i det mindste forhåbningsfuld.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 24-01-05 21:08

Hej Keldd.

Den linie du har bestilt ved TDC er vist nok den til 399,- pr. måned.
Jeg har lige igen fået min hastighed opgraderet hos Cybercity til 2560/256 for kr. 429,- pr. måned
og det har ingen frist - så i forhold til dig har jeg altså en 2,5 x så hurtig download og dobbelt så
meget upload for blot kr. 30,- mere pr. måned - og det er ikke tidsbegrænset.

Venligst ME67.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-01-05 21:25

me67:
Jo,jeg kender skam godt de priser.get2net eller hvad de hedder, kører også een i fjernsynet der er noget hurtigere, men 1012/128 det er rigeligt, altså til mig.
Hvorfor jeg så tog TDC, der er dyrere, er fordi de garanterer hastigheden.
Nu har jeg i lang tid kæmpet med Tiscali, en temmelig frustreret forestilling,og som det kører lige nu (42Kilobit),
vil jeg gerne betale for noget der er stabilt.
En anden ting er også, om man kan udnytte den store hastighed, det der er i den anden ende skal jo også
kunne følge med.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-01-05 21:34

me67:
Fortæl hvor meget du måler din hastighed på speedometeret til (altså det jeg linker til)
og hvor meget hastigheden divergerer.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 24-01-05 21:36

Kjeldd dèr.

Jeg er godt klar over at der i den anden ende skal stå noget som kan levere data for at det er muligt
at udnytte sin download - måske også lidt derfor jeg tirrede dig lidt med at fortælle hvad jeg får leveret.

Hvad hastighed angår, kan jeg kun fortælle at min forbindelse altid, hvad jeg har kunnet måle, har levet op
til hvad CC har har lovet (og af og til lidt mere).

Jeg mener bare at man får lidt mere for pengene hos CC og jeg har kun været tilfreds med kvaliteten gennem
de knap 4 år jeg har været kunde hos dem og kunne overhovedet ikke tænke mig at skifte til anden opperatør.

Har lige bestilt telefoni hos CC som køre sammen med min ADSL til kr. 120,- pr. måned og ingen minutpriser
hele døgnet årets 365 dage - endnu et kanon tilbud.

Vil lige til slut sige at jeg intet som helst har med CC at gøre ud over at have ADSL samt telefoni hos dem.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : me67

Dato : 24-01-05 21:58

Hej igen Kjeldd.

Med en 2560 kb/s linie (som den jeg har) skal man ca. kunne downloade med 272 kb/s.

Testen med dit link siger 673,84 kb/s
En test ved "Cybercity.dk" viser 274.64 kb/s
En test ved "site4you.dk" viser 274,6 kb/s
En test ved "supportweb.dk" viser 290,7

Så jeg vil helt klart mene at jeg får hvad jeg betaler for.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-01-05 18:08

me67: Ikke for at gøre dig ked af det, men

Citat
Med en 2560 kb/s linie (som den jeg har) skal man ca. kunne downloade med 272 kb/s

Jeg vil da mene du skal kunne downloade 2560Kb (Kilobit) minus lidt transmissionstab (ca.50-75Kb).
Med min 512Kb forbindelse downloader jeg lige nu 477Kb, det ville jeg være tilfreds med , hvis forbindelsen var
stabil.Men i går aftes kunne jeg intet som helst, den var helt nede på 18Kb.
Ikke for at tirre dig ha ha ha eller drille dig, men kig lige på dine tal, der er noget galt.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 25-01-05 19:25

Nu må vi vist hellere få det på det rene.

Min linje er en 2560 Kbit/s (Kilobit/sek) eller 2,560 Mbit/s (Megabit/sek) - det er vi ening om ikk..?

De målinger jeg har skrevet før i et indlæg er målinger målt i Kbyte/sek.

Og hvad jeg har læst mig til så går der 8-10 bit på en byte.

Så tager jeg så gennemsnittet af de 3 sidste målinger jeg har lavet i mit tidligere indlæg altså
274,64 + 274,6 + 290,7 / 3 = 279,98 Kbyte.

Tager man så de 8 bit og ganger med de 279,98 Kbyte = 2239,84 Kbit eller 2,23984 Mbit.
Tager man så de 10 bit og ganger med de 279,98 Kbyte = 2799,8 Kbit eller 2,7998 Mbit.

Tager jeg så til sidst gennemsnittet af de 2 sidste resultater 2,23984 Mbit + 2,7998 Mbit / 2 = 2,51982 Mbit.

Jeg betaler for 2,560 Mbit og får i gennemsnit målt på 3 målinger 2,51982 Mbit.

Hilsen ME67

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-01-05 20:10

me67:
Jamen så er alt jo godt.Dine 2,51982 Mbit, bliver så til 2519Kb.+82/000, næsten 1/10 kilobit (småtingsafdelingen)
Man forkorter Kilobit, til Kb
og Kilobyte, til KB
Lad os så håbe din forbindelse, bliver ved med at være stabil, men jeg tager nu TDC, jeg kan godt lide de
garanterer for hastigheden.
Og lad os så krydse klinger en anden gang om" Billedstørrelse i pixels"
Held og lykke me67 Hilsen
Keldd.