/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
xerox
Fra : petura
Vist : 751 gange
50 point
Dato : 24-01-05 17:08

Jeg har i mit windows xp , en mappe der er tom , som hedder xerox , er der nogen der ved hvad den er til , kan den slettes ? .

Den har stien : C:\Programmer\xerox . jeg førsøgte at slette den med DrDelete , men den sletter kun filer, ikke mapper.

Hvis den kan slettes , er der nogen der kender et program , der sletter mapper , som er beskyttet.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 24-01-05 17:10

...??? Xerox mapper kommer normalt fra xerox kontormaskiner (printer/scannere/fax etc.) - så har du haft sådan en?

Kommentar
Fra : petura

Dato : 24-01-05 17:13

Nej der er ingen printer installeret

Kommentar
Fra : plb

Dato : 24-01-05 17:29

er du sikker på du ikke har nogen printer/scaner/fax osv. som er af mærket xerox?
men det lyder da lidt underligt du ikke kan slette den!?
har du prøvet at slette dem ved at trykke F8 under opstart og så vælge fejlsikker tilstand? (damn, ka ik huske om det hedder fejlsiker tilstand?? lidt hjælp fra andre )

PLB

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-01-05 17:39

Jo F8 under opstart giver mulighed for at køre i fejlsikret tilstand.
så kan filen evt. slettes..............men start lige med at omdøbe den hvis du kan.
eks. xerox.abc til udxerox.abc og genstart og se om det går godt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-01-05 17:41

Hov - nu er den vel tom.
H-klik på mappen >egenskaber................er den tom.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 24-01-05 18:40

Hej Petura

Sådan en mappe har jeg også liggende samme sted som dig. Den har en undermappe der hedder NWWIA (med store bogstaver), men der er ingen filer i mappen.

mvh

Frank

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 24-01-05 19:57

Hej,
ja, den har jeg også - og jeg kan hverken slette eller omdøbe den - har heller aldrig haft noget software fra Xerox. Hvilken funktion har en hel tom mappe?? Hvorfor kan den ikke slettes? Har Win xp prof, og kører daglig Ad-Aware og SpyBoot, har ligeledes Norman Firewall og Antivirus (tror ikke at det er "noget snavs" som skader ... men hvad er det så????).

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 24-01-05 20:46

Fra: http://weblogs.asp.net/oldnewthing/archive/2004/11/16/258220.aspx

Citat
What is this Xerox directory doing in Program Files?
If you go snooping around, you may find an empty C:\Program Files\Xerox directory. What's that for?

This directory is being watched by Windows File Protection, because it needs to protect the file xrxflnch.exe should it ever show up. (Why does the directory have to exist in order for Windows File Protection to be able to watch it? I'm told it's a limitation of the Windows File Protection engine. I suspect it may have something to do with the fact that the FindFirstChangeNotification function can't watch a directory that doesn't exist.)

Why is xrxflnch.exe so special? I don't know. My guess is that it's some file that is frequently overwritten by setup programs and therefore needs to be protected.

Citat
# re: What is this Xerox directory doing in Program Files? 11/16/2004 11:11 AM Raymond Chen
The reason is, as you noted, the installers that fail if they can't update the file. Consider what happens if system files were ACL'd so that installers couldn't write to them:

You buy a printer at your local computer store. You open the box. You install the drivers. The install program fails because it can't write to MSVCRT.DLL. Your printer is now an expensive paperweight. And since you opened the box, you can't return the printer for a full refund either.

Result: Unhappy customer. Blames Microsoft for preventing him from using his printer.

Så vidt jegf kan se, så kan du forsøge at slå Windows Filbeskyttelse System (WFP) fra, og så slette. Problemet synes at stamme fra en mislykket installation af noget xerox soft- og hardware...

Så hvordan du lige har båret dig ad med det, hvis du bedyrer at der ikke har været, eller har været forsøgt installeret noget xerox udstyr, må forblive en gåde

mvh berpox

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-01-05 21:00

Hejsa

Den mappe har jeg også liggende med undermappen NWWIA.

jeg kunne slette mappen fra fejlsikret tilstand,men efter en genstart så er mappen tilbage igen.

Mærkelig

Fandt lige en med samme proplem inde på spywarefri

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=3264

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 24-01-05 21:06

Fra: http://www.wintrouble.net/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=12;t=000096

Citat
posted May 26, 2004 22:23
--------------------------------------------------------------------------------
Bud,

They are not spyware. It is the default Windows Image Acquisition (WIA) device driver included in Windows XP for Xerox scanners. The Xerox WIA driver for Ms WinXP provides users with a method to quickly scan jobs at their Xerox multifunction devices and retrieves the images at their PC desktop. The WIA driver enables scanning without the use of a scan server. the WIA driver automaticallly creates a scan template on the Xerox device that points to a folder on the WinXP workstation.

There are two Xerox WIA drivers exist for scanning to the Xerox multifunction devices:
-- Windows XP WIA Driver for the WorkCentre Pro Scanners
-- Windows XP WIA Driver for Xerox Network Scanners (for the Document Centre)

The setup file of the WIA of Xerox network scanner is at C:\windows\INF, where C is installed WinXP system
XSCAN_XP.INF
XSCAN_XP.PNF

It will run the Xerox Scanner Daemon by copying three files to \windows\system.
xrxwiadr.dll
xrxscnui.dll
xrxwbtmp.dll

and two executables files to \Programs\Xerox\NWWia
XrxFTPLt.exe
xrxflnch.exe

It will add in the registry, especially
HKLM, Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
HKLM, Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce
HKCU, Software\Xerox\NetworkWIA

Xerox network scanner within the local area network is using the FTP protocol to scan a file to a Windows Workstation.
The scanned document is saved in a folder and can be used to publish to the website.
C:\Program Files\microsoft frontpage\version3.0\bin will be used to store the scanned files temporary.
Normally, the scanned document is saved in My Document of the local user.
The local user will use and logon to the scan template with password and start scanning from the Xerox scanner in the network.

For uninstallation, you need to check with the Control Panel, Scanners and Cameras, uninstall the WIA driver.
make sure you have administrative rights to the system.
Go to the registry key, remove, if it still exists.
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run XrxFTPLt.exe
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce xrxflnch.exe
HKCU\Software\Xerox\NetworkWIA

Make certain those 5 files mentioned above are removed respectively after uninstallation of the WIA driver.

Here is details of Xerox WIA driver.
http://www.xerox.com/downloads/usa/en/d/dc02cc0308.pdf

[ May 26, 2004, 22:26: Message edited by: pslh ]

Patricia / pslh

mvh berpox

Kommentar
Fra : petura

Dato : 25-01-05 00:04

Jeg har også en undermappe der hedder NWWIA. jeg har lige været hos en kammerat han har den samme mappe og den er ikke til at slette.

Kommentar
Fra : petura

Dato : 25-01-05 00:09

Til berpox.
Jeg har kun en ren installation fra i går , den er der når jeg lige har installeret windows og intet andet

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 25-01-05 00:32

hmmm - mystifystisk....

Har du slet ikke nogen ekstern hardware tilkoblet? (printer/scanner/fax/modem/digital foto/memory stick - hvadsom helst)

Hvis du har, så skriv lige hvilke enheder du har.

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 25-01-05 00:43

fra: http://ask-leo.com/c000389.html
Citat
Talking to Microsoft about this xerox dir. they said it is only on oem versons of windows XP. If you reload with a retail verson this dir. is not listed... This was tested by myself and posted to Microsoft.

Tilsyneladende er det er "fejl" på OEM installationer (Original Equipment Manufacturer) - hvis man installerer en "retail" udgave (altså, en separat indkøbt udgave fra softwareforhandler) skulle problemet ikke eksistere.

Enten prøver du at følge nogle af ovenstående råd til fjernelse, eller også lever du bare med folderen....

mvh berpox

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 25-01-05 09:00

Det er måske til din usb harddisk

Kommentar
Fra : petura

Dato : 25-01-05 12:45

til frederikshavn .
Nej du har jo den samme mappe Tommy og du har jo ikke usb hdd

til berpox . Måske har du ret i at jeg er nødt til at finde mig i den mappe , men måske er der en genial pc nørd der kender en løsning . men vi er da kommet længere end da vi startede

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 25-01-05 15:03

jo jo da - vi er da kommet nærmere en forståelse. Så sådan som jeg forstår det, så er det en fejl der ligger på din OEM installation (uanset om det er fra et image på harddisken, eller en OEM installations-cdrom).

~ så nu er det op til dig petura

mvh berpox

Kommentar
Fra : petura

Dato : 25-01-05 17:51

Jeg lader den lige stå 1 dag eller 2 mere , det kan jo være der er et klogt hoved der kan slette mappen eller en der har en komentar mere .

kommer der ikke mere får du den
:)

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 50 point
Dato : 26-01-05 10:30

Jamen du kan sikkert godt slette mappen - men du skal slå Windows' filbeskyttelse fra, starte op i fejlsikret tilstand, afinstallere WIA driveren (hvis den eksisterer), ind i registreringseditoren og slette de nævnte nøgler, og så være sikker på at de følgende filer er slettet:
XSCAN_XP.INF
XSCAN_XP.PNF
xrxwiadr.dll
xrxscnui.dll
xrxwbtmp.dll
XrxFTPLt.exe
xrxflnch.exe

[citat]
For uninstallation, you need to check with the Control Panel, Scanners and Cameras, uninstall the WIA driver.
make sure you have administrative rights to the system.
Go to the registry key, remove, if it still exists.
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run XrxFTPLt.exe
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce xrxflnch.exe
HKCU\Software\Xerox\NetworkWIA

Make certain those 5 files mentioned above are removed respectively after uninstallation of the WIA driver.
[citat]

Så der er øjensynligt ikke nogen nem løsning....med mindre du blot lader mappen ligge hvor den er

mvh berpox

Kommentar
Fra : petura

Dato : 26-01-05 17:43

Du har fortjent dine poing godt og grundigt . Jeg og mange andre er blever lidt klogere ved dit arbejde, tak

Godkendelse af svar
Fra : petura

Dato : 26-01-05 17:44

Tak for svaret berpox.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 26-01-05 20:55

Velbekomme - det var da så lidt

mvh berpox