/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Sygsikring Denmark???
Fra : 090671
Vist : 2555 gange
40 point
Dato : 24-01-05 16:45

Jeg er 33 år med børn på 13 og 10. Ved nogen af jer, om jeg kan melde mig til sygsikring denmark først nu? Jeg vil se at jeg hørte at man kan gøre det kun ind 18 år. Kan det passe?
Med venlig hilsen
Pernille

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-01-05 16:51

Du kan altid tilmelde dig Sygesikringen Danmark. Du skal dog skrive under på at du ikke lider af nogen sygdom. Det er altså KUN raske der kan melde sig ind, men så er det også uanset deres alder.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 50 point
Dato : 24-01-05 16:53
Kommentar
Fra : 090671

Dato : 24-01-05 17:27

Jeg har hyppogammaglobulin emi. Kan jeg pga. ikke blive oprettet i sygsikring denmark? Dvs. at ca 2-3 gang om år
( hele mit liv sandsyndlivis) få jeg gamma-infusion.
Med venlig hilsen
Pernile

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 24-01-05 17:30

Til arne.jacobsen
Man skal lige huske at gøre det inden man bliver 60. Derefter kan det ikke lade sig gøre. Uanset helbredstilstand.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-01-05 17:35

Prøv at gå ind på den nævnte hjemmeside og læs deres betingelser. Jeg kender ikke din sygdom, og ved heller ikke hvad de evt. vil acceptere. Jeg ved at de accepterer nogle sygdomme hvis disse ikke medfører store faste udgifter. Det er jo dem der bestemmer, så spørg dem. Held og lykke.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-01-05 17:38

grethes - Tak det var jeg ikke klar over, men det kan man OGSÅ læse på deres hjemmeside som jeg linkede til.

Kommentar
Fra : 090671

Dato : 24-01-05 18:37

Til Arne Jacobsen
Tak for den hjælp.Hilsen Pernille

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-01-05 18:56

Hej Pernille
Nu kan jeg se at du er et ret nyt medlem af Kandu-familien. Du har udlovet nogle point. Disse bliver først uddelt når du accepterer en kommentar som svar. Oven over det svar du ønsker at acceptere, i højre side står der "accepter som svar". Tryk der, så får du mulighed for at vurdere kvaliteten af svaret samt skrive en besked til svareren. Og først da bli'r dit spørgsmål lukket.
Men det glæder mig at mit svar var til hjælp. Arne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-01-05 19:00

LilleArne

Du skrev meget skråsikkert kl. 16,51: Det er altså KUN raske der kan melde sig ind, men så er det også uanset deres alder.

Derefter skriver du kl. 17.35 Jeg kender ikke din sygdom, og ved heller ikke hvad de evt. vil acceptere. Jeg ved at de accepterer nogle sygdomme.

Efterfølgende oplyses det at dine oplysninger er total forkerte, bl.a. alderskriteriet. Skulle du ikke lige undersøge problematiklkken i de sp. du ræbende kaster dig ind i, inden du fortæller folk noget der er fuldkommen forkert, selv om du er skråsikker.

Håber da at 090674-1 gennemskuer det inden hun fuldstændig ugrundet giver dig point. Men skulle du få dem alligevel, så har du bare endnu engang uretmæssigt snasket dig noget til.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-01-05 19:02

Ajiii hvor du lefler for de point LilleArne. Pernille kan selvfølgelig gøre som hun vil, men at gi dig dem er komplet fjollet. Du har ikke bidraget med noget som helst der er brugbart.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-01-05 19:07

Klap i Klamme.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-01-05 19:09

Undskyld LilleArne

Du gav et link til http://www.sygeforsikring.dk/

Det var brugbart, men om det skal udløse de vildt eftragtede 40 point, det er jo op til Pernille. Personlig synes jeg at Grethes svar er det absolut bedste.

Kommentar
Fra : 090671

Dato : 24-01-05 19:11

ha ha ha...sorry, hvad er problemet???

Godkendelse af svar
Fra : 090671

Dato : 24-01-05 19:13

Tak for svaret igen
arne.jakobsen. :)

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 24-01-05 19:13

Tak for det Klumme. Men jeg synes nu ikke der var noget specielt i mit svar, andet end en konstatering af, at man ikke bare kan melde sig ind, hvis helbredet er i orden.

Mvh
Grethe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-01-05 19:19

Pernille

Problemet er at Klumme ønsker at pisse på mig. Han har nu lagt 3 kommentarer i din tråd og ingen af dem handler om dit spørgsmål. Om du synes at du haar fået svar på dit spørgsmål, er det kun dig der ved. Men når du siger tak for svaret til mig, går jeg ud fra at du er tilfreds med den hjælp jeg har ydet dig. Og så synes jeg at du som nu Kandu'er også skal vide hvordan man Takker og Lukker sit spørgsmål. Det har jeg derfor fortalt dig ovenfor.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-01-05 19:21

Tak skal du ha' Pernille.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-01-05 19:59

Hmm Pernille.

Du skal samtidig vide, at den gode arne er kendt for sine tåbelige og mangelfulde svar, ikke at forglemme dem som er helt forkerte. Samtidig er han syg for at sfcore nogle point, og det generer ham ikke det mindste, at manipulere sig til dem, eller direkte fortælle noget usandt

Lad os se på dit sp. Du spørger om man kun kan melde sig ind hvis man er under 18.
arne skriver derefter kl. 16.51... citeret: "Det er altså KUN raske der kan melde sig ind, men så er det også uanset deres alder.

Jamen kan det være mere forkert. I Sygesikringen Danmarks betingelser står der i afsnittet om hven der kan melde sig ind.. herunder kopieret fra http://www.sygeforsikring.dk/Default.asp?ID=257

Citat
helbreds- og alderskravene
Indmeldelse i "danmark" kan kun ske på betingelse af:

at din begæring herom er et af "danmark"s kontorer i hænde inden dit fyldte 60. år,
at du er fuldstændig rask i optagelsesøjeblikket og ikke lider af nogen ofte tilbagevendende sygdom eller af nogen legemssvaghed,
at du ikke har haft noget medicinforbrug inden for de sidste 12 måneder,
at du ikke har været i behandling hos fysioterapeut/kiropraktor m.v. inden for de seneste 12 måneder og
at du har fast bopæl i Danmark.

Jeg synes at det fremgår meget tydeligt af deres optagelsesbetingelser, at der er en øvre aldersbegrænsning på 60 år for optagelse, hvilket Arne i sit indlæg meget tydeligt skriver, at der ikke er.

Han skriver ligeledes at man skal være fuldkommen rask. Det harmonerer ikke med "DANMARKS" optagelsesbetingelser. Ganske er det uldent formuleret i optagelsesbetingelserne, hvor der står, at du på den ene side skal være rask, og alligevel tillades sygdom i et vist omfang og type, men Arne skriver at man skal være fuldkommen rask. Disse "grebet ud af luften postulater" er så typiske for ham. Det eneste der rumsterer i hans hoved er at komme på, og score point. Metoden og moralen er han fløjtende ligeglad med.

Han er en skidt knægt

Så Pernille, skal du tildele nogen dine point retfærdigt ud fra de indkomne svar så er det til Grethes de skal gå, men du bestemmer selvfølgelig selv.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-01-05 20:02

Nå for pokker. Du havde tildelt arne point for hans fantastisk forkerte svar. Det havde jeg ikke set.

Er du glad nu Lillearne?? 40 point for et svar der er så forkert som det er muligt.

Uha som du er sølle Lillearne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-01-05 20:32

Hvor blev du dog af Lillearne.

Har du slet ingen kommentarer til dine fuldstændig forkerte oplysninger. Hvad kan du undskylde det med? Er du fuld nu igen? Er det derfor, eller skulle du bare have fingre i de 40 point, og mente det var en nem opgave (hvad det jo osse var) fordi Pernille er en ny og uerfaren bruger.