/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Defragmentering af Windows 2000 pro.
Fra : bimbobo2
Vist : 500 gange
20 point
Dato : 25-08-02 16:13

Hej,
jeg kører Windows 2000 Pro (fat32) og defragmenter min harddisk ret ofte 2-3 gange om ugen, men alligevel tager det rigtig lang tid!!
Jeg har prøvet det indbyggede program i Win2000, Deskeeper og Norton Speed Disk. Er der nogen, der kender andre programmer, der kan gøre arbejdet hurtigere og lige så effektivt.
Jge har en bærbare IBM Think Pad 390X med 6.2gb og 192mb ram.
(Jeg ved at med NTFS vil det gøres hurtigere, men jeg har netop skiftet fra NTFS til Fat32, da jeg havde nogle konflikter med bl. a. Norton Antivirus!, og jeg vil ikke tilbage til NTFS!)
På forhånd tak for jeres svar.
MVH
Bimbobo

Kommentar
Fra : thunderbox

Dato : 25-08-02 16:28

du skal slå dit antivirus og evt din scanner fra og alt det crap du har liggende på proceslinjen nede ved uret
og så vil jeg anbefale at du bruger en regcleaner til at ryde op i din registreringsdatabase
eks. denne http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/regcleaner.shtml

Kommentar
Fra : thunderbox

Dato : 25-08-02 16:43

hov jeg glemte lige at give dig denne
http://www.webattack.com/get/oodefrag.shtml

det er ihvertfald en deffrag tool der er hurtig efter min menning og så er den freeware

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 25-08-02 17:29

Tak for svaret,
jeg gør allerede alt det du fortæller mig, men jeg vil prøve at bruge det program, som er freeware!!!
Jeg vender tilbage...
MVH
Bimbobo

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 25-08-02 17:35

Hej Bimbobo,

i dit andet spørgsmål ku' jeg se at du kørte med ZoneAlarm, har du evt. set efter i din Resource måler om VSmon.exe fylder en hel del?

hvis den gør ka' det være derfor det ta'r en krig og en madpakke at defragmentere fordi den sluger rammene, der ellers ku' være blevet brugt...

norton's speeddisk sku' ellers være en af de hurtigste defragmenterings programmer på markedet, hvorfor jeg også tror at der muligvis er et eller andet på spil der sløver defragmenterings processen ned...

jeg forstår nu heller ikke hvorfor Norton Antivirus sku' give problemer med at køre på en NTFS partition i Win 2000, idet jeg selv har det, og der kører det fint nok... men hvilken slags konflikter var det?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 25-08-02 17:42

Hej Strarup,
jeg ved ikke hvad det var, men efter flere formatteringer af harddisken, blev jeg træt af det.
Jeg kan kun sige til dig, at det tog 4 minutter for en reboot og et subprogram kaldt winlogon.exe kørte og kørte ved rebooting.
Hvis jeg deaktiverede Norton Auto protect, så var det hele OK.
Derfor har jeg valgt fat32, hvor en reboot tager "kun 2 minutter".
Afventer kommentarer.
MVH
Carlo

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 25-08-02 20:15

Hej igen, (Strarup)
jeg vil gerne tilføje, at det ikke kun var men Norton Antivirus, det var det samme også med AVG, som jeg ellers havde brugt i mange år med Windows 98se...., og med f-secure.
Bare for at være mere præcis.
MVH

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-08-02 22:13

"bimbobo2" <bimbobo2.news@kandu.dk> wrote in message
news:lu5a9.13802$ww6.2027664@news010.worldonline.dk...
> Jeg har prøvet det indbyggede program i Win2000, Deskeeper og Norton
> Speed Disk. Er der nogen, der kender andre programmer, der kan gøre

Kig på O&O.

> fra NTFS til Fat32, da jeg havde nogle konflikter med bl. a. Norton
> Antivirus!, og jeg vil ikke tilbage til NTFS!)

Skift antivirus...

> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Og få en rigtig opkobling til usenet...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 26-08-02 08:56

jeg har skrevet, at jeg har forsøgt med flere Antivirus...
Jeg har heller ikke brug for de egenskaber NTFS har, og jeg kan bl. a. mærke, at det ikke virker så tungt
med Fat32, min download hastighed er også hurtigere nu!!!
Men.. er der nogen, der har et godt tips... er I velkomne
MHV

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 26-08-02 10:19

For at få en hurtigere diskfragmentering kan man tage og oprette en ny partition hvor man lægger swapdisken.
Det er ofte den der tager tid at defragmentere da den ændrer sig.

Dydendak

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 20 point
Dato : 26-08-02 10:46

Hej Carlo,

eh... hvis du vil ha' at nyhedsbrugerne også ska' ku' læse hva' du skriver, ska' du trykke på "skriv til nyhedsbruger" ved siden af Kommentar fra nyhedsbruger, ellers ka' de ikke læse hva' der er blevet skrevet herinde fra... de ka' kun læse dit første spørgsmål, og så det andre Nyhedsbruger har skrevet, og altså hvis der er blevet trykket på "skriv til nyhedsbruger"...

men jeg tror ikke din Antivirus programmer har været problemet... men mindre det er fordi de har fundet noget evt. men jeg synes det virker noget underligt...

det ka' evt. være der har været en trojansk hest i WinLogon.exe... -->
http://www.computing.net/security/wwwboard/forum/588.html
men det er jo langt fra sikkert, men man ved jo aldrig... men hvis du har formatteret og reinstalleret din W2k, har du jo samtidig jo også slettet den trojanske hest... så måske ku' det også være forklaringen på det evt. køre bedre nu...

men ellers er Winlogon.exe den proces der sørger for logon m.v. til Windows...

men igen har du set efter i din resource måler, nu hvor du bruger ZonaAlarm om VSmon.exe ta'r helt vildt mange resourcer?

det er også muligt i Win 2000 at bruge MSconfig, den ska' bare hentes fra XP... men du ka' her downloade XP's udgave af MSconfig, den virker til Win 2000... -->
http://snakefoot.fateback.com/tweak/winnt/files.html
eller
http://www.thetechguide.com/downloads.html

og hvis du så placere den nede i mappen C:\WINNT\system32 når du har udpakket zip-filen den ligger i, så skulle det også være muligt at aktivere den vha. start --> kør --> og så indtast msconfig...

du ka' bl.a. se en liste af ubrugelige opstartsprogrammer her... hvis du sku' ha' nogle af dem... "Startup Programs - Useless"... -->
http://www.greatis.com/regrun3useless.htm

jeg vil også foreslå dig at downloade Ad-Aware... som er et freeware spyware fjerner program... -->
http://www.lavasoftusa.com/
idet vise spyware også ka' ta' resourcer samt det er ikke altid de er lige synlige...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 26-08-02 17:33

Tak for svaret Strarup.
Jeg har trykket på "skrive til nyhedsgrupper"... men det kan være, at jeg skal lære at bruge "systemet" lidt bedre.
Jeg har ingen forklaring på det med Antivirus.... Jeg tør næsten ikke prøve at convertere til NTFS igen, selvom jeg ved, at det kan gøres uden at formattere.
Mht vsmon... hver gang jeg defragmenterer, så lukker jeg ned ALLE programmer, det vil sige også Zone Alarm. vsmon.exe bliver derfor også lukket ned!
Jeg skal nok installere "msconfig" fra xp og mht Ad-Aware... det har jeg altid brugt!!
Jeg vil gå igang med de ting du har forslået og vender tilbage.
MVH
Carlo

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 27-08-02 10:43

Hej Strarup,
jeg har læst http://www.computing.net/security/wwwboard/forum/588.html, men jeg har et spørgsmål.
Hvorfor stoppede den lange process med winlogon.exe i det samme øjeblik, hvor jeg deaktiverede NAV auto-protect ved uret? Og hvorfor gjorde lige præcis det sammen med alle andre Antivirus programmer, jeg har prøvet?
Jeg gik totalt amok og som sagt har jeg slet ikke haft de problemer med fat32...
Har du et godt program til at tjekke for trojan og lignende.
Jeg takker igen for dit svar.
Carlo