/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ciao har stået stille i 4 uger- vil ikke~
Fra : AndersBis1
Vist : 412 gange
100 point
Dato : 24-01-05 16:02

Min ciao har stået stille i ca. 4 uger, da jeg har malet sideskærmene på den.... den står under halvtag ude i garagen.... og nu vil den ikke starte??!! når jeg prøver at træde den i gang, starter den, og går ud efter 10 meter eller sådan noget... har prøvet at løfte bagdækket op et par gange, hvor den kommer op i fulde omdrejninger, men når jeg sætter baghjulet ned på asfalten igen går den "død"....

HJÆLP!!

Anders B...

P.S. har en lille formodning om at det kunne være svømmeren der har sat sig fast eller noget??

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-01-05 18:14

Når den har stået stille så tænkte jeg først: Mon han huskede at olie og benzin skiller , den skal rystes så du er sikker på at det er blandet

Kommentar
Fra : AndersBis1

Dato : 24-01-05 18:24

når du siger den skal rystes så du er sikker på at det er blandet: mener du så tanken, eller....?? tændrøret var godt nok lidt mere fedtet da jeg skruede det ud, end sædvanligt...?? hvis jeg ryster "den" nu, vil den så kunne starte hvis olien og benzinen har skilt sig ad inden, og måske olien har lagt sig i karburatoren??

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 100 point
Dato : 24-01-05 19:48

Ja tanken skal rystes.Du har nok ret i at der så er for meget olie i karburatoren. Er der ikke en tippeanordning på karburatoren, så du hurtigt kan tømme det ud der er i kaburatoren. Når du har rystet tanken godt, så starter den hurtigt. Hvis det er det der er galt

Kommentar
Fra : katana60

Dato : 25-01-05 10:13

Smid benzinen ud, frisk benzin + olie i, evt. nyt tændrør(det har ikke godt af at være smurt ind i olie).så skulle den kunne køre

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 25-01-05 11:07

Ja selvfølgelig har du ret

Godkendelse af svar
Fra : AndersBis1

Dato : 25-01-05 14:56

Tak for svaret valde..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 25-01-05 15:13

tak selv!