/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
DVD skiver i ridsesugende materiale
Fra : michaelmoeslund
Vist : 393 gange
99 point
Dato : 24-01-05 15:42

Er det mig,eller er alle dvd+R og -R bare supermodtagelige over for ridser....

-Mon de er lavet i en speciel ridsemodtagende kvalitet??

Er der nogen der har erfaring med at reparerer skiverne med de der poleringsmaskiner man kan købe...??

Har prøvet med et par programmer der skulle kunne ignorer ridsen/fejlen...-det sidste program kørte i 3 dage..så sprang der altså en sikring i tålmodighedsboxen....

Nu ved jeg godt at det kan virke lidt krævende...jeg kræver møgbillige skiver i en super kvalitet....men helt ærligt,når først en af min kones vatrondeller ridser.... så må da der sidde nogle producenter og flæbe af grin over at der er nogen der vil købe deres produkt!!!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-01-05 17:26

Synes ikke jeg er specielt ramt af problemet!! Spiller du frisbee med dem? Eller hvordan opbevarer du dem?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 24-01-05 17:49

Jeg bruger kun skiver af mærket RiDisc.. jeg har aldrig fejlbrændinger og de virker flere år efter, men jeg må tilstå at jeg ikke har lagt mærke til det med ridser..

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 24-01-05 18:00

Nå... det ka være det bare mig..-jeg syntes selv at vi har en meget "stram" politik hvordan de opbevares,og hvem der må røre ved dem....

Aligevel ryger antallet af skiver der ik ka spilles bare op og op...

Har nogen erfaringer med de der pudsemaskiner man kan købe i Bog og Ide og T Hansen????

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-01-05 19:41

du må jo sjekke hvad side ridserne er på,er de på opsiden kan du ikke polere noe,da er de ferdige jo.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-01-05 19:42

Heii tedd,lurer her,ha,har du så moderne ting som cder???

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 24-01-05 20:08

>Holniels

Meget skarp iagttagelse....

Jeg vil straks undersøge på hvilken side problemet befinder sig....-skål!!

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-01-05 20:15

Selv skåll michaelmoeslund,har skarp iagttagelse nu jeg,netopp fått skiftet linsen i øjet,nytt syn på alting vet du,ha ha

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-01-05 20:16

Lad os lige få opklaret? Er du sikker på det er ridser? Det kunne jo osse være en dårlig brænder?

På en dvd ligger sporene meget mere tæt end på en CD, så jeg er ikke sikker på en polermaskine eller for den sags skyld tandpasta kan klare problemet. Hvad hedder de DVD'er du bruger?

Moderne ting som cder Holnils? Næh men en gammeldags dvd brænder har jeg da

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-01-05 20:21

Faen tedd,troede ikke du var våken,du legger jo merke til alt du,

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 24-01-05 20:22

Ja det ka da godt være,at det er brænderen..

Skiverne hedder:Philips 8x DVD +R

Brænderen hedder Freecom +-RW 16B9...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-01-05 20:32

Tvivler på philips vil lægge navn til dårlige skriver!

Er det en extern brænder?

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 24-01-05 20:40

Nope,intern

Det går også fint,så længe skiverne er HELT nye,uden små fingeraftryk,og meget små ridser

Men ligeså snart der er det mindste på skiverne,kan brænderen ikke læse dem øv!

Og hvis jeg prøver at pudse fingeraftryk væk..selv med vat,kommer der ridser øvøv!

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-01-05 20:43

Har du prøvet dem på et annet dvd drev??

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 24-01-05 21:03

Jeps de er ikke nær så "følsomme" på min stand alone DVD.... men den er sgu lidt svær at tage back up fra

-selv om ridserne er på oversiden hihi

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-01-05 21:10

Prøv at ridse en på oversiden,

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 24-01-05 21:15

Tror du det hjæper?

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 17-07-05 08:20

Nåhh.. men der er altså ingen der har prøvet sådan en polerfætter???

hmmm...

Accepteret svar
Fra : CCjunior

Modtaget 99 point
Dato : 17-07-05 12:47

jeg læste eller så i tv ( kan ikke huske ) at de testede en ny model af de " polerfætre " og den kunne genskabe over 50% af de ødelagte musik cder.. så mon ikke også den har samme fremragende resultat på dvd skiver.. jeg kan ikke huske hvad den hed, men den kostede omkring 500,-

Junior

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 18-07-05 10:49

Takker for indlægget...

-Det var bare det jeg ville vide....