/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
"sol piller" piller der gør en brun
Fra : hmmja
Vist : 5774 gange
40 point
Dato : 24-01-05 14:37

kan ik huske om der er lavet sån nogle piller?? hvis ja.. kan man købe dem over nettet eller apoteket....er de farlige.? hva koster de? virker de?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-01-05 14:50

Mon virkelig der findes kemikalier man bare kan "fylde på" Og vips så er man halvneger ?
Hvis de findes (Spørg apotekeren) Så kan der jo gå mange år inden man ved hvor alvorlige lever eller nyreskaderne bliver.
Man skal aldrig fylde sig med kemikalier - med mkindre man er syg og har brug for det for at leve et tåleligt liv

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 24-01-05 15:06

Hej hmmja
jeg sidder med nogen her. "læser" lige op:

"BetaBrun" Solbruner fra Berthelsen (dem der også laver vitaminpiller og sager) 6-kantet lille beholder.
Der står: Kosttilskud. Betakartoten-tablet med tilsat C-vitamin.
Betakartoten er en antioxidant der hjælper din hud med at opnå en ensartet gylden lød.
berthelsen BetaBrun fremskynder den solbrune farve og forbereder din hud til solen.
Allegivenligt produkt uden laktose, gær,gluten, sukker, farvestoffer og konserverinsmidler."

Betakartoten findes også i gulerøder.
Jeg har ikke selv prøvet dem endnu, venter til forsommeren.

De er købt i matas og prisen husker jeg ikke præsis, men omkring 100 kr, der er 90 tabletter i.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 24-01-05 15:14

Tillæg til ovenstående :dagsdosis : en tablet.
Der findes andre metoder hvis ikke du ved det nævner jeg lige , spray,(også cremer) dyrt, fås hos matas og kosmetikforretninger, det har jeg prøvet, det virker, men jeg bryder mig ikke om det, for mange kemikalier og man får nemt noget i munden, og det smager skrækkeligt, kan ikke være sundt tænkte jeg og lod det fremover stå på hylden.
Der findes også en slags bruserbad, der kan gøre en brun, det foregår hos dem der har solarier, har ikke prøvet det kun hørt om det.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-01-05 15:32

Betakaroten er en antioxidant, som kan modvirke de såkaldt frie radialer som kan føre til kræftsygdomme.

Men hvis man ryger, bør man under ingen omstændigheder bruge antioxidanter. I ca ti år, har det været kendt, at betakarotin kan give rygere lungekræft.

Det er fordi, at røgen i lungerne , paradoksalt nok, forvandler betakarotinen, netop til frie radikaler, som stoffet ellers beskytter imod hvis man altså ikke ryger.

mvh dova

Kommentar
Fra : marie_hs2003

Dato : 06-02-05 23:13

Hvis du er ryger og vil undgå betakaroten (har aldrig hørt at dette skulle være et problem, men skal ikke kunne nægte at det passer), skulle jeg mene at du kan undgå det ved at bruge creme/spray. Jeg skulle mene at de i stedet øger produktionene af melanin i det øverste lag af huden (små mørke "korn" som ligger lige under det yderste epithel lag i huden, og som netop normalt dannes under normal solbadning. Disse korn forhindrer strålerne i at komme ind og skade den underliggende hud, og forminsker herved risikoen for hudkræft)
Beta-karoten er et pigment i sig selv, som som sagt bl.a. findes i gulerødder "derfor hedder de carrots på engelsk, eller også hedder det karoten fordi gulerødder hedder carrots). Det oplagres fortrinsvis i fedtlaget i underhuden, og har altså ingenting med de brune korn at gøre.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 15-06-05 20:56

hej jeg har prøvet næsten alle de møjpiller der er på markedet og DET VIRKER IKKE på mig i hvertfald........ jeg ville hellere spise en masse gulerødder. på www.gratissiden.dk er der næsten altid et link så man kan prøve dem i 30 gratis.... men hvis jeg var dig ville jeg spare mig selv ulejligheden og gå ned i matas og købe deres selvbruner.... husk at skrubbe dig godt først. den er i mange test blevet kåret som den bedste ... og så er den også den billigste .....det er jo altid dejligt........