/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
badminton eller vandreture
Fra : HansJensen41
Vist : 774 gange
50 point
Dato : 24-01-05 14:28

Hvad batter mest: to timers badminton eller 12-14 km. vandretur med 4 km. i timen?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-01-05 14:31

Badminton, men det er to vidt forskellige slags træning. Badminton giver hurtige muskler. Vandring giver lange seje muskler. Så det afhænger af hvad du vil med motionen? Tabe dig? Eller komme i kanonform og hvilken slags form?

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 24-01-05 14:34

Både tabe mig og komme i kanonform - jeg er forøvrigt i kanonform..
Jeg spiller badminton to timer tre gange om ugen, men vil droppe onsdagsbadminton til fordel for vandreture med dansk vandrelaug nu, hvor lyset vender tilbage, og vinterens 5 kg. skal files ned.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-01-05 14:39

Det lyder som en rigtig god ide, men da jeg selv for år tilbage var med i Fodslaw Herning, var marsh-hastigheden over 5 Km/t. Hvis du vil tabe dig ved at gå, skal det gå stærkt. Du skal virkeligt kunne mærke det i musklerne, ellers virker det kun på blodtrykket og til at bevare din kondi. Skal der forbrændes noget, skal det være hårdt.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 24-01-05 15:28

Stavvandring er også bedre end almindelig vandring da du her også bevæger armene.

Accepteret svar
Fra : zmq

Modtaget 50 point
Dato : 25-01-05 22:39

KLART badminton!!! (altså hvis det er for at tabe sig) hvis det for kondiens skyld er gå turen det bedste.
men ellers (igen hvis det er for at tabe sig) så begynd i et motioncenter, og få træneren til at lægge et program til dig (er selv træner i et motioncenter)

men held og lykke

mvh zmq...

Godkendelse af svar
Fra : HansJensen41

Dato : 26-01-05 09:27

Mine point går til zmq. Ikke fordi dit svar er bedre end de andres, men fordi jeg ikke ved, hvordan jeg fordeler de båtnakkede point. Og jeg vil ikke bruge tid på at finde ud af systemet. Man spør vel for F...... fordi man vil have noget at vide. Hvorfor så graduere?
Jeg har en maskinpark af et motionscenter lige udenfor badmintonbanen, og vi fniser venligt ved synet af de unge, der okser af sted i splendid isolation for dyre, dyre penge, i stedet for at tage et slag socialbadminton eller gå en lang tur sammen med nogle andre. Må jeg anbefale www.dvl.dk. Der er ture for alle aldre og alle ben. Jeg går selv med stor glæde en week-endtur på 20-25 km om dagen med telt og kogegrej eller en stilfærdig luntetur på 12-15. Det koster ikke ret meget at være medlem, og det slår enhver fitnessmaskine.