/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
automatisk svar på e-mail
Fra : schouborg
Vist : 1070 gange
200 point
Dato : 25-08-02 14:22

Jeg har flere gange fået et automatisk svar på en e-mail henvendelse - f. eks om at virksomheden har ferielukket o. l. Jeg vil gerne benytte denne mulighed i forbindelse med, at jeg har skiftet e-mail adresse. Min gamle e-mailadresse er aktiv lidt endnu, og jeg ville gerne fra den kunne sende et automatisk svar, der angiver min nye adresse.
Er der nogen, der ved, hvordan man gør???
Med venlig hilsen
Schouborg

Accepteret svar
Fra : Gennie

Modtaget 210 point
Dato : 25-08-02 14:33

Hvis du bruger Outlook Express går du ind i følgende menu:
Funktioner
Meddelelsesregler
Post

Der laver du følgende regel:
Hvor linien til indeholder.... (den gamle adresse)

Som handling vælger du:
Svar med meddelelse... (Jeg har skiftet til denne adresse: bla@bla.bla. Mvh Schouborg)

Og trykker OK

Bye
Gennie

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 25-08-02 14:49

Din internetudbyder, hvor du har den 'gamle' email-adresse har sikkert en facilitet, der før det muligt at give autosvar. Bl.a. har Tiscali denne funktion.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-08-02 13:19

On Sun, 25 Aug 2002 12:22:20 GMT
"schouborg" <schouborg.news@kandu.dk> wrote:
> Jeg har flere gange fået et automatisk svar på en e-mail henvendelse -
> f. eks om at virksomheden har ferielukket o. l. Jeg vil gerne benytte
> denne mulighed i forbindelse med, at jeg har skiftet e-mail adresse.
> Min gamle e-mailadresse er aktiv lidt endnu, og jeg ville gerne fra
> den kunne sende et automatisk svar, der angiver min nye adresse.
> Er der nogen, der ved, hvordan man gør???

kommer helt an på hvem din udbyder er

--
Kim Schulz - Freelance Development | The "cutting edge" is getting
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | rather dull. -- Andy
www.linuxia.dk - hverdagens små hacks | Purshottam

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-08-02 14:01

schouborg skrev:

>Er der nogen, der ved, hvordan man gør?

Som Kim siger kommer det an på, men princippet er at man på en
særlig webside angiver i en dertil indrettet boks om der skal
laves automatsvar og hvad der skal stå i det.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Godkendelse af svar
Fra : schouborg

Dato : 25-08-02 16:35

Det var lige det, jeg havde brug for
Tak for hjælpen til Gennie
Med venlig hilsen
Schouborg

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-08-02 15:25

Hej schouborg, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Jeg har flere gange fået et automatisk svar på en e-mail
> henvendelse - f. eks om at virksomheden har ferielukket o. l.

Hvis det er på din(e) Tiscalikonto/-konti, skal du blot ind i webmail
<http://webmail.tiscali.dk/>, Indstillinger.

Har du flere, skal det naturligvis sættes for hver enkelt. Husk at hvis
der er viderestilling på en adresse, fungerer autosvar på denne ikke.
(I så fald skal det sættes på den konto, der viderestilles til).

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede