/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Ricoh brænder MP7120A-DP
Fra : summer
Vist : 784 gange
200 point
Dato : 23-06-01 00:10

Jeg har en Ricoh brænder 12x10x32 installeret som master på secondary IDE-stik. HD og CD-rom er master og slave på primær IDE-stik. Installationen af drevet er gået fint og jeg har tjekket enhedsorientring, at brænder er install. Software - Nero Burning 5.0 - er install. og virker lige til jeg når til at trykke "BRÆND", så kommer en meddelelse: "Indsæt en cd-rom i brænder", selv om der er en i. Jeg isat en ny og tjekkket og tjekket - jeg kommer ikke videre. Hjælp!!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-06-01 08:51

summer <summer.news@kandu.dk> wrote:

> Jeg har en Ricoh brænder 12x10x32 installeret som master på secondary
> IDE-stik. HD og CD-rom er master og slave på primær IDE-stik.
> Installationen af drevet er gået fint og jeg har tjekket
> enhedsorientring, at brænder er install. Software - Nero Burning 5.0 -
> er install. og virker lige til jeg når til at trykke "BRÆND", så kommer
> en meddelelse: "Indsæt en cd-rom i brænder", selv om der er en i. Jeg
> isat en ny og tjekkket og tjekket - jeg kommer ikke videre. Hjælp!!!e
> >
> > mvh
> >
> > Martin Damberg

Check efter at alle kabler er korrekt forbundne og at der er strøm i
strømstikket til brænderen, ehck ovså at din IDE disk er kompatible med
den ATA standard din Mac benytter, det står i manualen til min PowerMac
G4.
--
Jesper Oersted.
"Beware what you wish for, especially if it's 13-and-a-half
inches long."- Steven Lemons, Salon Magazine about John C. Holmes.

Accepteret svar
Fra : hjr

Modtaget 200 point
Dato : 23-06-01 19:53

Hej

Har du prøvet at opdatere firmware, jeg ved ikke om det vil hjælpe dig, men du kunne jo prøve:

http://www.softwarepatch.com/utilities/nero.html

jeg ved ikke om det hjælper dig videre ellers vip mig af igen
hjr

Kommentar
Fra : janenielsen

Dato : 14-01-03 21:07

hvor finder jeg opdateringer til ricoh brænder
håber på hjælp. hvis nogen ved det. hilsen jane

Kommentar
Fra : summer

Dato : 14-01-03 22:30

Hej Jane, jeg havde problemer med Ricoh brænder MP7120A-DP. Det var Firmwaren der skulle opdateres. Det er jo længe siden jeg fik min til at funke, så lidt mere ved jeg da om det. Prøv lige at oplyse flg.:
1) Hvad hedder din Ricoh brænder
2) Jeg går ud fra, at dit brænderprogram er Nero. Hvilken ver.? 5.?.?.?
3) Hvilken Windows har du installeret.
Det kan godt være jeg først når at svare i morgen, men hvis du lige vil oplyse de tre punkter, skal jeg finde det du har brug for

mvh
summer

Kommentar
Fra : Schou

Dato : 08-08-03 11:03

Hej

Jeg har sammen Problem, som dig summer! Var det nok bare at installerer "Nero Burning ROM 6.0.0.11 update"
jeg ved ikke helt hvad du mener med Firmwaren?
1.Jeg har en Ricoh MP7120A-DP
2.Og mit brænder program er Nero 5.0.0
3. Jeg Windows Xp Home installeret
Håber du kan hjælpe mig.

Mvh
Kim

Kommentar
Fra : summer

Dato : 08-08-03 19:48

Nej jeg måtte have opdateret Firmwaren. Jeg kører win 98, men det er sikkert det samme med XP. Højreklik Denne Computer - Egenskaber - Enhedsorientering - klik + ud for cd-rom - Maker bænderen og højreklik og vælg Egenskaber - Indstillinger. Her kan du se om din Firmware er 1.30. Hvis ikke, så download den her: http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=8727&view=previous’
Eller direkte: http://www.ricohpmmc.com/downloads/cd/firmware/mp7120a/mp7120_130.zip

Prøv dette først og tjek så bagefter i Enhedsorientering (efter genstart) Ellers vend tilbage.

mvh
summer