/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia 3100
Fra : Doz
Vist : 957 gange
50 point
Dato : 24-01-05 12:48

Hej

Jeg har en Nokia 3100. Jeg har brug for hjælp da jeg ikke synes den ringer lang tid nok. Ringer kun 3 gange og så går den på svare. Er der nogen der ved hvor jeg kan indstille den til at ringe i længere tid.

På forhånd tak

Doz

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 24-01-05 12:59

mener du skal ind under beskeder (mobilsvaren), men er ikke helt sikker, da jeg selv har en anden nokia. Måske du kan yderligere hjælp her www.nokia.dk

Kommentar
Fra : Doz

Dato : 24-01-05 13:07

Hej fh1dk

Hvis jeg går ind under beskeder (mobilsvar) er der ingen steder jeg kan ændre det. Kan kun lytte til besker eller ændre tlf nr. til mobil svar. Har været inde på nokia.dk, men der er desværre heller ingen hjælp og hente.

Men ellers tak for hjælpen

Doz

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 24-01-05 13:31

Du skal ind i den menu der hedder viderestilling, og derinde kan du ændre forsinkelsen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-01-05 16:48

www.nokia.dk kan du hente Brugervejledning til alle Nokia's mobiltelefoner. De kan downloades som PDF-fil. Gør det og læs brugervejledningen. Jeg ved godt at der er mange der ikke "gider" læse brugervejledninger, men det er altså en god ide at gøre det. Du vil pludselig opdage en masse smarte ting som din tlf. kan. Samt få svar på dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-01-05 17:13

kan også vælge en anden ringetone der er længere

Kommentar
Fra : Doz

Dato : 24-01-05 17:59

Hej Better _Performance

Tak for rådet, men der er det højeste man kan stille den til 30 sek og det syntes jeg ikke er så meget. Så det kunne jo være der var en anden mulighed, men ved ikke hvad det er. Og nu fordi jeg har "leget" med min telfon kan jeg ikke få den til at "omstille" de forskellige kald. Er det noget man skal have ens operatør til at aktivere igen. For kom nemlig til at slette dem alle, ups.....

Doz

Kommentar
Fra : Doz

Dato : 24-01-05 18:01

Hej arne.jakobsen

Der står desværre ikke noget i brugervejledningen om hvordan man kan få den til at ringe i længere tid.

Doz

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-01-05 18:02

30 sek så skal du slå din telefonsvare fra (viderestilling) men så har du ikke nogen telesvar

Kommentar
Fra : Doz

Dato : 24-01-05 18:02

Hej rotw!

Det har ikke noget med ringetonen og gøre. For når der ikke er omstilling på så bliver den bare ved med at ringe indtil man ligger på.

Doz

Kommentar
Fra : Doz

Dato : 24-01-05 18:06

hej rotw

sagen er jo den at jeg har brug for min mobilsvar, men kan ikke rigtig forstå at man kun kan få den til at ca 3 gane og så går den på svare. Synes da på de andre nokia tlf jeg har haft at den kunne ringe noget længere inden den gik på svare.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-01-05 18:29

Doz - Jeg har lidt tid i overskud, så nu kigger jeg på brugervejledningen. Så må vi håbe at jeg finder et godt svar til dig.

Kommentar
Fra : Doz

Dato : 24-01-05 18:39

Hej Arne
Tak tak, synes nu ikke der står noget, men har fået et andet problem. For da jeg skulle prøver alle jeres gode ideer komme jeg til at slette alle omstillinger, og nu kan jeg ikke få dem aktiveret igen. Det vil sige når man ringer går den ikke på svare. Så man kan da sige jeg har fået læst mit problem, men skulle jo helst bruge min svare, det går sku godt. Men tak for hjælpen indtil videre.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-01-05 18:52

Jeg er ikke sikker på om det er rigtigt.....men det er vel din udbyder der bestemmer hvor lang tid der skal gå inden der stilles videre til mobilsvar.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-01-05 19:05

Doz - Nu har jeg også gennemsøgt brugervejledningen. Du har ret. Der står intet om det. SÅØHHH?
Med hensyn til dit seneste problem mener jeg at jeg så en funktion der hed "Gendan standard-instillinger".
Du kunne også tage mobilos med ned i dit lokale Nokia-service-center. Der er sikkert nogen der kan hjælpe dig.

Kommentar
Fra : Doz

Dato : 24-01-05 19:53

Hej Arne

Tusind tak for alt din hjælp. Sætter pris på det. Må prøve at se om jeg kan finde ud af det.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-01-05 20:03

Hej Doz - Tak for din Tak. Men hvis du dermed mener at jeg har besvaret dit spørgsmål, skal du altså også lukke det ved at acceptere mit svar. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-01-05 20:12

arne> Hvis nu mit svar er det rigtige, skal det da ikke være dig der får point.

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 50 point
Dato : 24-01-05 20:15

OMSTILLING er så vidt jeg ved til andet nummer, og til en mobilsvarer !!
Derfor kan du ikke gøre noget ved den tid der går, inden mobilsvarer slås til.
Det er dit teleselskab der bestemmer hvor lang tid der skal gå.....tror jeg !!

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-01-05 20:16

<<<< og IKKE til mobilsvarer.

Undskyld forglemmelsen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-01-05 20:21

jakjoe

Det har du helt ret i, men nu skrev Doz jo ikke " Hej jakjoe - Tusind tak for al din hjælp. Sætter pris på det". Så jeg tror at det som sædvanligt er et spørgsmål om at mange Kandu'er simpelthen ikke ved hvordan man lukker sit spørgsmål.

Jeg har forlængst skrevet til Teamet og foreslået dem nogle ideer til hvordan denne fejl kan udbedres. Men det har de ikke svaret på endnu.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-01-05 20:29

jakjoe

Som Doz også skriver, har han/hun med andre Nokia'er selv kunnet bestemme antal ringninger før samtalen sendes videre til mobilsvareren. Det kan jeg også med min nuværende 6230'er. Men i brugervejledningen for 3100, ser det ud til at denne funktion ikke findes på 3100. Surt Show. Og så kan man gøre som af mig beskrevet. Og det har Doz så valgt at gøre. En ting er helt sikker: Det er ikke udbyderen der bestemmer.

Kommentar
Fra : Doz

Dato : 24-01-05 20:58

Jeg har jo ikke rigtig fået løst mit problem endnu. Har jo endnu ikke fundet ud af hvordan jeg får den til at ringe i længere tid men er ved at undersøge det. så når jeg ved noget nærmere skal jeg nok give point.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-01-05 21:05

Det er bare helt OK Doz. Håber at du finder løsningen Arne

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-01-05 21:19

arne> Bøjer mig ærbødigt...har lige set ordentligt efter på min Nokia..et eller andet....der er mulighed for omstilling til andet nummer eller telefonsvarer når et opkald ikke bliver besvaret. Tidsintervallet kan sættes fra 5 til 30 sek.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Doz

Dato : 24-01-05 21:24

Hej i to!

Nu er jeg endelig fået mit svar. Ang. at jeg ikke kunne få den til at omstille div. opkald var jeg nød til at få min udbyder til at aktivere det igen. Så nu kan jeg endelig gøre brug af min mobilsvar igen . de sagde at det længste var 30 sek og der ikke var noget af gøre ved det, så har fundet ud af at det er telefonselskabet der bestemmer. Så det må være jakjoe der har mest ret, soory... Håber ikke der er nogen hard feelings, Arne. Men tak for hjælpen begge to, sætter virkelig pris på det og jeg har fået løst mit problem.

Godkendelse af svar
Fra : Doz

Dato : 24-01-05 21:26

Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-01-05 21:27

Helt OK jakjoe.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-01-05 21:37

Doz - No bad feelings. Vi tales ved. Godt at du fik løst problemet.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-01-05 23:42

doz og arne> Et spørgsmål med flere vinkler....de 30 sek. er åbenbart max. uanset om det nu er mobilen, eller selskabet der er den styrende enhed.

Det er måske hønen og æget om igen ?

mvh
jakjoe