/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Brænde fra Sverige
Fra : renekoch
Vist : 3369 gange
50 point
Dato : 24-01-05 11:37

Er der nogen som har en kontakt til brænde fra Sverige. Jeg har hørt, at man kan bestille en lastbil med brænde til en meget billig penge.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 24-01-05 12:20

Nu skal du lige være opmærksom på at næsten alt det træ som kommer fra Sverige, (Norge og Finland) UDELUKKENDE er nåletræ, som jo ikke ligefrem ligger i toppen af træ med den bedste brændværdi!
Min lillebror har igennem de sidste par år fået løvtræ (hovedsalig elme-og asktræ) fra Tyskland til 280,- kr/rm incl. moms og levering.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 24-01-05 12:28

Stormen i DK har lige væltet træ på et areal, der svarer til flere tusinde fodboldbaner - hvorfor ikke afvente prisen på det danske brænde? Den må nødvendigvis falde.

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 24-01-05 12:38

Tror ikke du skal forvente at brændeprisen falder bare fordi der er væltet et par træer, nu får sælgerne endelig mulighed for at sælge tørt brænde til forbrugeren.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-01-05 13:52

Hvad må det koste Rene?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-01-05 13:56

http://www.kandu.dk/dk/spg/36605 nårh ja, denne tråd blev heller aldrig lukket!

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 50 point
Dato : 24-01-05 14:15

Jeg plejer at give 180,- kr incl moms og levering på adressen (i tre meter stykker) for blandet fyrretræ.

250,- kr for egetræ i tre meter stykker leveret.

Begge gange er det blevet leveret fra Tyskland.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-01-05 14:22

Rene bor på øen, derfor er Sverige smartere for ham. Broen gør "ondt" på prisen!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-01-05 14:22

Har du et tlf nr eller noget på ham der Thulin?

Godkendelse af svar
Fra : renekoch

Dato : 25-04-05 10:15

Tak for svaret thulin.